Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksös ja kaksos raskauksista...

Vierailija
19.08.2008 |

siis eli kuinka paljon eroaa kaksosia odottavan raskaus,ku et on yks vaan mahassa???

Siis niinku et kuinka varhain massu alkaa näkyä tai tuntua??

Mietin vain että olen aika alussa raskaana,ja nyt jo maha jotenki tuntuu tuolt alhaalta "turvonneelta" ja hassu paine tuol alamahassa??Et oiskohan tälläkertaa tulossa kaksoset.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myöhemmin kun maha alkaa kasvaa, se kasvaa tuplavauhtia, ja mulla ainakin oli pahoinvointi ja kivut sen mukaisia. Voihan se olla että nuorella ja hyväkuntoisella se ei tunnu paljon erilaiselta. Kuitenkin sydän joutuu koville kun muutenkin raskausaikana pitää pumpata kahdelle ihmiselle verta, joko sitten että siinä on kaksi ylimääräistä ihmistä.

Vierailija
2/3 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 168cm ja painoin 58kg raskaaksi tullessani. Olen aika pieni raameiltani ja en tiedä johtuiko siitä, mutta jouduin ostamaan h&m:ltä ekat mammafarkut rv 10.

Pahoinvointi oli ihan kamala (tuplahormonit, en tiedä?) ja kesti viikolle 18. Maha kasvoi niin, että viikolla 20 en meinannut päästä lentokoneeseen, koska epäilivät mun olevan viimeisillään.

Töistä oli pakko jäädä pois vkolla 22 supistelujen ja ison mahan vuoksi. Seisominen alkoi olla mahdotonta.

Raskausmyrkytyksen riski kasvaa kaksosraskaudessa ja juoksin koko ajan kontrolleissa. Sieltähän se raskausmyrkytys ja hepatoosi sitten tulivatkin vkolla 31. Oli maksaongelmaa, munuaiset tilttasivat, sappi vaivasi, verenpaine ja mitä kaikkea, en muista enää.

Hämmästyttävintä mun mielestä on kuitenkin se, että vaikka sf-mitta ei mahtunut enää moniin viikkoihin taulukkoon, arvio oli jotain 54, niin selvisin ilman raskausarpia.

Jos vertasin lukemaani teoriaa raskaudesta omaan kokemukseen, oli tunne se, että siirryin alkuraskaudesta suoraan loppuraskauteen ja se miellyttävä ja tasainen välivaihe jäi kokonaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei kaksosraskaus välttämättä vatsan kokona tai tuntemuksina eroa. Myöhemmin oli hankalaa, kun vauva B painoi keuhkoja ja jouduin työntämään vauvaparkaa päästä alaspäin, että kylkiluuni eivät olisi katkenneet.