Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas epäonnistunut kasvikokeilu puutarhassa. Tilaan asfalttia koko pihaan, prkl.

Vierailija
19.06.2022 |

Jalokurjenpolvi. Kuvissa näyttää ihanalta https://as1.ftcdn.net/v2/jpg/04/49/37/60/1000_F_449376006_fhp0edMWnxFWO… ja taimitarhalla kehuivat että on juu nätti pionien juurella. Paskanlatvat. Meidän kukkapenkissä se retkottaa aneemisena maata myöten, äsken yritin sitä tukien kanssa nostella, nyt ne retkottaa niitä tukia vasten sotkuisen näköisenä pusikkona😒
Samassa penkissä on jotain keltaisten päivänkakkaroiden näköisiä kukkia, niistä suurimmassa osasta on pudonnut kukista ne terälehdet ja pitkät varrenhuiskaleet törröttää se kellertävä pampula siinä päässä. Tosi kaunista on, joo.
Ei tästä tule mitään, hirveellä vaivalla äherrät kukkapenkkejä ja pistät rahaa taimiin ja tulos on tämä😡

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että jos vedät pihaan asvaltin niin ensi kesänä sieltä lohkeamien välistä puskee läpi ties minkälaista ruohonkortta ja kaislaa ja kaktuksia. 

Vierailija
2/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että jos vedät pihaan asvaltin niin ensi kesänä sieltä lohkeamien välistä puskee läpi ties minkälaista ruohonkortta ja kaislaa ja kaktuksia. 

Ei kasva. Omat ongelmansa on tosin siinäkin eikä ole huoltovapaa sekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän tukilankoja ja tukikeppejä. Kurjenkellot esim. sidon kiinni.

Vierailija
4/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy sille, miksi en muuta omakotitaloon. Viherpeukalo keskellä kämmentä, saan tapettua kaikki huonekasvitkin kotona.

Vierailija
5/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin tornionlaaksonruusua, kahta eri kuunliljaa ja särkyneitäsydämiä. Ruusua leikkaan silloin tällöin, ettei kasva liian korkeaksi. Muuten melko hoitovapaa. Uutta haketta ehkä joka kolmas vuosi.

Vierailija
6/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hyötyviljelyä, jos vaikka kasvisten ja marjojen kanssa olisi parempi onni.

Vierailija
7/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laita vaan jotain helppoa kun esim koivuangervo?

Vierailija
8/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä ostin sekasiemeniä pussin ja kylvin. Oli kiva katsella mitä sieltä nousi, ja mitä ei noussut, ei osannut kaivata. Tulin kyllä vaalineeksi joittakin rikkaruohojakin :-). Se keltainen kukka lienee hirvenjuuri, meilläkin karisi aikaisemmin kuin viime vuonna.

Vierailija
9/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutukseksi ap, et suinkaan ole ainut puutarhan kanssa tappelija, meitä riittää paljon. Itse haluan isoja kiviä ja soraa joka paikkaan, niiden hoidon kanssa voisin onnistua.

Vierailija
10/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös viherpeukalo keskellä kämmentä. En osta mitään kukkia pihalle, koska ei ne tässä happamassa moreenimaassa kasva. Angervot on helppoja, samoin alppiruusut viihtyy, sammal, saniaiset ja metsämansikat kasvaa itsekseen. Maariankello jostain syystä viihtyy ja leviää, vaikka senkin on ilmeisesti linnut levittäneet tähän pihaan. Kaunis kellomainen kukka, ehkä vähän tuon ap:n kurjenpolven oloinen.

Kaupasta en ole ostanut kuin kivikkokasveja, sammalleimua, maksaruohoja ja muita ns. Varmoja pärjääjiä, jotka leviää omia aikojaan. Puutarhanhoito on lähinnä yksittäisten ruohotuppojen kitkemistä kauniina kesäiltana, kun nurtsiakaan ei ole.

Vierailija
11/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjenpolvet kasvavat maata pitkin, eivät niinkään pystyyn. Anna sille kasville aikaa

Vierailija
12/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutukseksi ap, et suinkaan ole ainut puutarhan kanssa tappelija, meitä riittää paljon. Itse haluan isoja kiviä ja soraa joka paikkaan, niiden hoidon kanssa voisin onnistua.

Noita meilläkin riittää, ilmeisesti lisääntyvät keskenään, kun jokainen lapion isku maahan osuu kiveen!

Mutta ei se välttis huono idea ole, mulla on jonkin sortin kivipuutarha, kaikki polkujen reunat kiveä ja kivikkokasveja rinteet täynnä. Ne pärjäilee muutaman ekan vuoden jälkeen itsekseen. Ja kaikki kivet on omalta tontilta löydettyjä lapion isku kerrallaan. ;)

Vierailija
13/13 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ensi kesäksi hamppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi