Jos viinapullo on ollut avattuna kaapissa 8 vuotta,voiko sitä vielä juoda?
Kommentit (15)
köhkah kirjoitti:
Avattuna ei koska se sprii on haihtunut 8 vuodessa.
Korkki ollut kyllä kiinni mutta puolet juotu aikoinaan
köhkah kirjoitti:
Mihin se nyt haihtuu jos on korkki kiinni?
Voi juoda. Alkoholia voi olla haihtunut, mutta silloin on pullon pintakin laskenut.
Kiitti infoista. Alko tekee mieli pitkästä aikaa niin teenpäs pari paukkua
köhkah kirjoitti:
Joo, jos ei ole pullossa ollut korkkia.
Ymmärsin aloittajan kuitenkin tarkoittavan, että korkki on avattu mutta pistetty sen jälkeen kiinni, ja unohdettu pullo kahdeksaksi vuodeksi. Ei se neste silloin mahdu haihtumaan ilmatilaan, joka pullossa on. Ja voi juoda kyllä.
Vierailija kirjoitti:
köhkah kirjoitti:
Joo, jos ei ole pullossa ollut korkkia.
Ymmärsin aloittajan kuitenkin tarkoittavan, että korkki on avattu mutta pistetty sen jälkeen kiinni, ja unohdettu pullo kahdeksaksi vuodeksi. Ei se neste silloin mahdu haihtumaan ilmatilaan, joka pullossa on. Ja voi juoda kyllä.
No ilman muuta jos korkki kiinni tuhdisti.
On se voinut lasittua, mutta ei se juomista estä.
No mitä vanhempaa viinaa ostat sitä enemmän siitä joudut maksamaan, siitä voi päätellä jotain pilalle menemisestä...
Happamaksi on mennyt, älä juo.
Nauraa, nauraa, nauraa.. heh hehe.
Turvallista on juoda. Maku tosin voi olla hieman väljähtynyt.
En tiedä, minulla ei ole koskaan ollut edes eilistä viinaa.
Retorisia kysymyksiä. Riippuu lämpötilasta jossa on säilytetty. Riippuu mitä muita aineksia siinä on kuin alkoholi, miten ne säilyivät. Entä alkoiko alkoholi käydä lisää vai oliko tasalaatuista. Mitä itse pullo sanoo päivämäärän suhteen. Onko pullo avattu vai avaamaton. Miltä se näyttää nanomikroskoopin alla. Haluaako ottaa varman päälle, ei juo ja saa mitään myrkytystä. Alkoholi ei sovi muutenkaan monelle.
Olen juonut vastaan finlandian. Sanoisin että oli prossat laskenu jonkun verran mut kyllä siitä känniin tuli.