Alkoholi ja paino
Mahtaakohan alkoholin poisjättäminen näkyä painossa ja mitoissa? On tullut 3 vuoden aikana +15 kg ja hälyttävästi vyötärölle, toki muuallekin.
Kommentit (17)
On ollut lähes päivittäistä. Olutta enimmäkseen. N. 8 annosta illassa, satunnaisia nollapäiviä.
Nyt antabuskuurilla ja terapiassa.
-ap
Riippuu syötkö edelleen normaalisti. Jos korvaat oluella tai viinillä syömistäsi niin paino ei nouse. Itse kun vedän 12 packin llutta ei ole nälkämyhtään, eli saatan olla syömättä koko päivän.
Alkoholissa on paljon kaloreita, joten varmasti näkyy, jos lopetat juomiseen varsinkin kun juot noin paljonn
Mä join kerran kaksi viikossa ja olen ollut nyt juomatta puolivuotta. Ei ole näkynyt missään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu syötkö edelleen normaalisti. Jos korvaat oluella tai viinillä syömistäsi niin paino ei nouse. Itse kun vedän 12 packin llutta ei ole nälkämyhtään, eli saatan olla syömättä koko päivän.
Tuohan on alkoholistin määritelmä, ettei nälkää ole kun juo.
Kyllä terve ihminen syö ja tuntee nälkää olutta latkiessaankin.
Ei ainakaan mulla ole näkynyt. Totta kai se pahin pöhö ja punoitus katosi muutamassa kuukaudessa mutta ei paino ole laskenut.
Ja en edes ole korvannut alkoholia sokerisilla juomilla vaan edelleen juon vain vettä/vissyä kuten silloinkin kun vielä alkoholia käytin. Lisäksi kaikki krapulamätöt on luonnollisesti jäänyt kokonaan pois.
Enkä ole siis normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mulla ole näkynyt. Totta kai se pahin pöhö ja punoitus katosi muutamassa kuukaudessa mutta ei paino ole laskenut.
Ja en edes ole korvannut alkoholia sokerisilla juomilla vaan edelleen juon vain vettä/vissyä kuten silloinkin kun vielä alkoholia käytin. Lisäksi kaikki krapulamätöt on luonnollisesti jäänyt kokonaan pois.
Paljonko joit? Mitä joit? Ja liikuitko juodessa?
Naiset litkii yksin asuessa viiniä kaappi juoppoina.Luulevat se ei lihoita.Lihottaa saman lailla kun kalja ja syy naiset on kuin viimesillä raskaana tikku jalkoineen, aika kun vaihdevuodet ohitettu.
Ei mitään vaikutusta. Olen jättänyt alkoholin 2v sitten. Korvasin iltakaljat teellä ja saunaoluet vichyllä. Grammaakaan ei tippunut.
Varmasti ainakin rasvakudos ja vaarallinen sisäelinrasva vähenee, plus muita terveysvaikutuksia! Tsempit terapiaan ja toipumiseen, on varmasti iso askel tuo alkoholin jättäminen!
Ei paino laskenut kun olin puoli vuotta ilman.
Luultavasti vain lopetat lihomisen mutta laihtuaksesi täytyy tehdä muitakin muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti vain lopetat lihomisen mutta laihtuaksesi täytyy tehdä muitakin muutoksia.
Eli ei kannata pitää toiveita korkealla. Vaikka nyt maksan pitäisi pystyä polttamaan muutakin kuin alkoholia.
-ap
Oletteko nähneet lihavaa rappioalkoholisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko joit? Mitä joit? Ja liikuitko juodessa?
Pahimmillaan join sekä pe- että la-iltana +10 keskaria ja vielä viikollakin ainakin yhtenä iltana 6-8 olutta. Nimenomaan olutta siis kului ja juominen oli lähdössä täysin lapasesta.
Ja enemmän mä nykyään liikun kuin tuolloin vaikka en mä ihan sohvis silloinkaan ollut. Vieläkään en ole kyllä mikään himoliikkuja ja esim juokseminen on yhtä kamalaa kuin aina ennenkin, koska tätä ylimääräistä löllöä on niin paljon ympärillä vatkaamassa ja hyllymässä. Tosin keittiössähän se laihduttaminen kuulemma tapahtuukin..
Ruokavalio ei ole oikeastaan muuten muuttunut kuin tuon jo mainitsemani krapulamättöjen osalta eli enää ei tule syötyä viikoittain nouto/pakastepizzaa, hampurilaisia tai kebabia kuten ennen. Lisäksi syön nykyisin vähemmän lihaa ja kalaa kuin tuolloin eli ruokavaliossa on aiempaa enemmän kasviksia. Toinen suuri muutos on kyllä se, että samaan aikaan lopetin myös röökinpolton mutta ei se kyllä mua ikinä laihduttanutkaan.
Itseänikin ihmetyttää että miten noiden juotujen kalorien puuttuminen ei näy missään. Tuosta määrästä keskariakin (noin 150kcal/tölkki) sitä kuitenkin kertyy jo ihan kiitettävä määrä viikkoa kohti enkä mä syö aiempaa enempää enkä varsinkaan aiempaa epäterveellisemmin.
Toisaalta voisinhan mä tietenkin lihoa edelleen. Nyt ylipaino on ja pysyy samana mihin se juomisaikoina kipusi.
En minäkään kirjoitti:
Oletteko nähneet lihavaa rappioalkoholisia?
No eikö tuo yksi tuksu aika rappiolla jo ole..
Kyllä, jos alkoholinkäyttösi on ollut viikottaista. Aika paljon tulee kaloreita esim. joka lauantain muutamasta saunakaljasta.