Jos tubi tulisi yleiseksi
Itkisivätkö hoitajat ja kieltäytyisivät tubi-rokotuksista ja tarkastuksista, onko vastuskykyä?
Varmasti rämäjkötädit ja lähihoitajat tahtoisivat tehdä työtään  , eihän myö ketään tartuteta.  Silti hoitokodeissa oli koronaa vaikkei omaiset päässeet käymään.
Vielä 60- luvulla oli pakolliset läpivalaisut.  Kouluissa ainakin 50- luvulla terkka kävi sörkkimässä ihon rikki käsivarresta, siihen laastari ja viikon päästä tarkastus, onko rokote voimassa.
Streptokokki ( angina)  voi lulkea ihmisen mukana hänen itse siihen sairastumatta.  Lavantauti.   Mutta eihän nää nykyhoitajat semmosiin usko.
Kommentit (6)
Semmoset rokotukset, jotka suojaavat 100% taudilta, ovat ihan eri asia kuin koronarokotus, joka korkeintaan lieventää oireita.
Koronaan on Suomessa kuollut viimeisen 5 kuukauden aikana enemmän ihmisiä, kuin koko sitä edeltävänä pandemian aikana. Rokotus ei vaan auta, tai se on itse aiheuttanut ylikuolleisuuden.
Silti minulla on ne 3 rokotusta, mitä ikäiseni on ollut mahdollista saada. Tietysti on.
Vierailija kirjoitti:
Semmoset rokotukset, jotka suojaavat 100% taudilta, ovat ihan eri asia kuin koronarokotus, joka korkeintaan lieventää oireita.
Koronaan on Suomessa kuollut viimeisen 5 kuukauden aikana enemmän ihmisiä, kuin koko sitä edeltävänä pandemian aikana. Rokotus ei vaan auta, tai se on itse aiheuttanut ylikuolleisuuden.
Silti minulla on ne 3 rokotusta, mitä ikäiseni on ollut mahdollista saada. Tietysti on.
Huomaamme että rajoitukset suojelivat näitä iäkkäitä joille korona on vaarallinen. Olen neljästi rokotettu, ymmärrän silti kyseenalaistamisen kyllä myös näidrn iäkkäiden kuolleisuuslukujen takia.
Rajoitan itse mahdillisuuksiani altistua. Toisaalta lisähappea keuhkovian tarvitseva sukulainen sairasti koronan, pääsi vähemmällä kuin puolisonsa. Auttoiko rokotus hänellä, molemmat rokotettuja kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti rämäjkötädit ja lähihoitajat tahtoisivat tehdä työtään
Mikä on rämäjkötäti?
Rokotusvastainen ent. Sairaalassa työskennellyt.
1980-luvulla piti käydä kuvauksessa, kun meni Joensuun yliopistoon. (nykyinen Itä-Suomen yo)
Vierailija kirjoitti:
Calmettehan poistettiin rokotusohjelmasta sen vuoksi, että se ei tehonnut. Se ei tehonnut lainkaan itärajan takaa tuleviin antibioottiresistentteihin tubikantoihin, ja erittäin huonosti länsimaissa silloin joskus yleisenä olleeseen tubikantaancmyös. Ja siihenhän oli/on olemassa myös tehoavaa hoitoa.
Kurkkumätärokotuksen saanut voi sairastua oireettomasti kurkkumätään ja levittää sitä tehokkaasti ympäriinsä (tiedän rokottamattomia pikkuvauvoja, jotka ovat saaneet lähipiiristään rokotetulta henkilöltä kurkkumätätartunnan ja kuolleet). Silti kukaan ei ole kieltämässä kurkkumätärokotteen käyttöä?
Mikä on rämäjkötäti?