Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mykkä ihmisten kanssa. Mistä tämä mahtaa johtua?

Vierailija
15.06.2022 |

En vain keksi mitään puhuttavaa. Ei kiinnosta mistään väkisinkään alkaa tekemään juttua, olisi liian noloa ja aiheuttaa myötähäpeää ihmisissä. Ihmiset luulevat että en pidä heistä kun en puhu heidän kanssaan, mutta ei vain ole mitään sanottavaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talk on taito, joiltain lurahtaa juttua luonnostaan.

Vierailija
2/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ongelma! En keksi ikinä mitään puhuttavaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ihan selvästi. Yksin onkin paljon mukavampaa.

Vierailija
4/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen on taito. Vähän niinkuin autolla ajaminen.

Vierailija
5/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mykkä koska en halua epävarmuuden kuuluvan äänessäni tai en halua möläyttää mitään tyhmää.

Vierailija
6/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samanlainen. Yhdessä vaiheessa esim. kun treffailin miehiä joita en tuntenut vielä niin hyvin, niin vedin aina energiajuomaa että tuli sellainen tietynlainen mania, jolloin keksin paremmin puhuttavaa. Nyt olen muuttunut puheliaammaksi muutenkin. Se auttaa, että miettii vähän puheenaiheita etukäteen eli asioita, jotka ovat viime aikoina kiinnostaneet tai ihmetyttäneet tms. Monesti laitan puhelimeen listan aiheista, joista haluan kenenkin kanssa jutella. Ripottelen näitä puheenaiheita sitten keskustelussa sinne tänne jolloin tulee vaikutelma että mullahan on paljon hyviä puheenaiheita. :D

Vierailija
7/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana liian monta kertaa sanonut vääriä asioita ja mielipiteitä joten en vaan enää osaa/uskalla avata suutani.

Vierailija
8/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just päinvastainen tilanne! Pitävät ujona ja ties minä, vaikka en vain satu heistä pitämään.

Vaihdetaanko?

Vierailija
9/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole asiaa, jonka haluaisit heille sanoa.

Vierailija
10/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena kyselin hyvin ihmisten kanssa toimeen tulevalta isältäni miten hän keksii puhumista jopa ventovieraiden kanssa. Hän sanoi, että se on yksinkertaista. Kyselee heistä, ihmiset lähes aina kertovat mielellään itsestään ( tokikaan ei kannata liian henkilökohtaisia kysellä)

Tämä on toiminut. Nopeasti yleensä löytyy yhteinen mielenkiinnon kohde ja siitä sitten juttua eteenpäin. 

Vierailija
11/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kasvateta lapsia sosiaaliseen käyttäytymiseen! Lasten kaverit tulevat ovesta, eivät vahingossakaan tervehdi esimerkiksi olohuoneessa tai keittiössä olevia vanhempia, liikkuvat eteisessä sen näköisinä että toivovat sulautuvansa tapettiin, silmiin ei katsota ikinä, sana Kiitos on korvattu sanalla Okei tai OK tai murahduksella.

Suomessa asuvalta veljeltäni kuulin, että hänen lastensa kavereiden vanhemmat olivat ällistyneen ihastuneina puhuneet (puolisuomalaisesta) pojastani, joka eteisestä, kengät riisuttuaan, oli kitara selässään tullut aikuisten luo sanoen: - Moi, mä olen Max ja me soitellaan tuolla Pekan huoneessa ja toivottavasti se on okei.

Nyt ymmärsin kauhukseni, että Suomen kouluissa jopa jotkut esitelmät voidaan korvata joillain muilla tehtävillä!

Mitä tuollaisesta kansasta voi tulla muuta kuin jukolanjusseja, jotka pelkäävät joka-ainoaa tilannetta, jossa jotain pitää SANOA?

Vierailija
12/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kasvateta lapsia sosiaaliseen käyttäytymiseen! Lasten kaverit tulevat ovesta, eivät vahingossakaan tervehdi esimerkiksi olohuoneessa tai keittiössä olevia vanhempia, liikkuvat eteisessä sen näköisinä että toivovat sulautuvansa tapettiin, silmiin ei katsota ikinä, sana Kiitos on korvattu sanalla Okei tai OK tai murahduksella.

Suomessa asuvalta veljeltäni kuulin, että hänen lastensa kavereiden vanhemmat olivat ällistyneen ihastuneina puhuneet (puolisuomalaisesta) pojastani, joka eteisestä, kengät riisuttuaan, oli kitara selässään tullut aikuisten luo sanoen: - Moi, mä olen Max ja me soitellaan tuolla Pekan huoneessa ja toivottavasti se on okei.

Nyt ymmärsin kauhukseni, että Suomen kouluissa jopa jotkut esitelmät voidaan korvata joillain muilla tehtävillä!

Mitä tuollaisesta kansasta voi tulla muuta kuin jukolanjusseja, jotka pelkäävät joka-ainoaa tilannetta, jossa jotain pitää SANOA?[/quote

Olen samaa mieltä!

Ranskansuomalainen.

Vierailija
13/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaation voi jakaa kolmeen osaan:

-Kysy toiselta kysymyksiä

-Kommentoi jotain liittyen siihen mitä toinen juuri sanoi

-Kerro itse jotain uutta

Jos on vaikea keksiä puhuttavaa niin siirrä fokus kahteen ensimmäiseen. Ole aidosti kiinnostunut toisesta ja siitä mitä hän kertoo, kommentoi ja kysy lisäkysymyksiä.

Vierailija
14/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkuchakra tukossa.

Vierailija
15/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selektiivinen mutismi eli valikoiva puhumattomuus voi johtua monista asioista.

Rillit huurussa -ohjelmassa Raj uskalsi puhua naisille ainoastaan juotuaan alkoholia. Oletko kokeillut, pystytkö puhumaan kännissä?

Vierailija
16/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä ei ole mitään sanottavaa niin ei paljoa varmaan liiku korvien välissä.

Ihmisillä on yleensä sanottavaa, ja myös kysyttävää.

Vierailija
17/18 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voi myös johtua tästä?

https://www.uplus.fi/alykkyystyypit/

Eli et ehkä ole tavannut kaltaisia ihmisiä. Kaikki ihmiset eivät vain osaa puhua turhaa jonnin joutavaa small talk juttuja, vaan ovat enemmän kiinnostuneita toisen laisista asioista. 

Vierailija
18/18 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selektiivinen mutismi eli valikoiva puhumattomuus voi johtua monista asioista.

Rillit huurussa -ohjelmassa Raj uskalsi puhua naisille ainoastaan juotuaan alkoholia. Oletko kokeillut, pystytkö puhumaan kännissä?

Selektiivinen mutismi ei ole sitä ettei ole asiaa vaan sitä että ihminen ei tietyissä tilanteissa kykene tuottamaan puhetta ahdistuksen takia. Pelkkä kysymykseen tai tervehdykseen vastaaminenkin voi olla mahdotonta.