Kuukautisista..
Ei kuulu ihan tänne mutta kysympä kuitenkin..
..Eli menkoista kyselisin.. toisen lapsen synnytyksestä on aikaa reilu puoli vuotta ja menkat täysin sekaisin. Ensimmäiset menkat tulivat jo 6 viikkoa synnytyksestä ja sen jälkeen vuotoa on tullut kahden viikon välein..! Raivostutavinta on joka kerta vuotoa ennen voimakkaat pms-oireet, itkuisuus ja ahdistus,näppylät ja hikoilu... oikeen tuntuu kuinka hormoonit myllää..
Elikkäs kyselisin teidän muiden kokemuksia, onko menkat tasoittuneet nopeasti ja onko pms oireet olleet synnytyksen jälkeen jotenki erityisen vahvoja..? Itse olen järkeillyt niin,että jostain syystä mulla tulee ovulaation aikaan aavistuksen niukempi välivuoto ja sit menkat 30 päivän välein..Siitä oon kyllä kuullut että kierto saattaa synnytyksen jälkeen pitkäänkin vaihdella ja olla välillä esim 60 päivääkin..mutta että vuotaa tällain joka välissä..rasittavaa!
Olen kiitollinen teidän muiden kokemuksista ja kommenteista!
JMaM
Kommentit (2)
Jos imetät vielä, niin se saattaa vaikuttaa (vaikka imettäisi ihan vähänkin). Jos imetyksen lopettamisesta on jo enemmänkin aikaa, niin kyllä tuo niin inhalta kuulostaa, että jonkinlainen apu (pillerit, kierukka...) vois olla paikallaan.
Eli mulla on pms-oireet vain pahentuneet synnytysten (2kpl) myötä. Ihan järkyttävää raivoamista, itkuisuutta, epätoivoa jne. Ja kun vielä alkoivat n. viikko ennen menkkoja ja loppuivat vasta menkkojen alettua, niin ei ollut kovin ruusuista meidän perhe-elämä...
Avun sain e-pillereistä. Syön niitä kolme laattaa putkeen, joten menkat tulevat harvemmin. Nykyään aika ennen menkkoja on ihan siedettävää. Jotain pientä saattaa ilmetä, mutta se on hallinnassa.