Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahattomuuden vuoksi ero?

Vierailija
11.06.2022 |

Olen ihan helvetin loppu siihen, että olen kohtuullisen hyväpalkkaisissa töissä mutta käteen ei jää mitään! Syy on se, että mies oli työuupumuksesta johtuen vuosia pois työelämästä - ja silloin kun oli töissä niin halusi ehdottomasti käyttää kaikki säästönsä itseensä. Piti sitten ostella lasten talvivaatteet Klarnoilla ja muilla kulutusluotoilla. Miehen kanssa keskusteleminen on ihan merkityksetöntä, koska hänestä hän huolehti rahoistaan hyvin ennen kuin tapasi minut.

Mies on nykyään töissä, mutta ansaitsee paljon vähemmän kuin minä (minun nettoni on hänenä bruttonsa). Se on minulle ihan ok, mutta kun hän toisaalta myös kuluttaa paljon enemmän kuin minä. Lisäksi on perustamassa jonkun työkaverinsa kanssa jotain yritystä, johon uppoaa hänen rahansa (eli minä maksan taas lisää). Ei ole varaa hankkia omistusasuntoa vaan täytyy asua ikuisesti vuokralla. Haluaisin muuttaa pois pk-seudulta (voin viedä työni mukanani) ja saisin jo vuokratason laskulla oman talouteni kuntoon ja säästettyä omaa asuntoakin varten. Vaan se ei käy, koska mies "tekee uraa" eikä voi tehdä etätöitä.

En haluaisi erota ja koen olevani hirveä kusipää (eihän mies nyt sille voinut mitään, että uupui ja masentui vuosiksi), mutta tuntuu että koko oma elämä menee hukkaan. Jatkuva budjetointi ja unelmien kariutuminen rahattomuuteen vaan uuvuttaa ja masentaa ihan helvetisti. Minulla ei edes varaa meikata tai ostaa itselleni uusia vaatteita - vaikka tulot ovat sellaiset että pitäisi riittää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lisäännyitte vaikkei teillä ole varaa, ihmisiä on jo liikaa ja syntymä on kuolemantuomio?

Vierailija
2/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon perheneuvonta.

Teidän tulisi oppia keskustelemaan niin, että mies ottaa myös sinun näkökantasi huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette perhe ja perheenä teillä tulisi olla yhteiset unelmat.

Vierailija
4/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko varaa ostaa lastenvatteet kirppareilta? Menee niihin lainanlyhennyksiinkin rahaa.

Vierailija
5/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmoitko ehkä vääristä asioista? Perheen koossa pysyminen on tärkeä asia ja samoin lasten kasvatus, eikö niistä riitä unelmiksi asti?

Vierailija
6/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen voi vaikuttaa uupumukseensa ja masennukseensa. Kaikki eivät vaan osaa. Virheesi on, että olet maksanut yksin perheen kuluja.

Vierailija
7/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen voi vaikuttaa uupumukseensa ja masennukseensa. Kaikki eivät vaan osaa. Virheesi on, että olet maksanut yksin perheen kuluja.

Tämä. Jokaisessa taloudessa kulut on maksettava puoliksi, ei tulojen suhteena.

Vierailija
8/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut on maksettava perheessä suhteessa tuloihin eli enemmän tienaava maksaa enemmän. On oltava siten tasapuolista, ettei toisen tarvitse elää nälässä ilman kunnollista vaatetusta, kun taas toisella on yltäkyllin kaikkea. Sitä on rakkaus.

Vierailija
9/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mitä valitusta! Miksi aloit tähän? Korkea aika tehdä muutos, ja jos se vie eroon (kun mies ei ehkä miesten tapaan halua neuvontaan / terapiaan) niin sitten vie. Mies laittaa sitten omin avuin sen yrityksensä pystyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi