Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan koskaan vaihtanut ajatuksia "selväjärkisen" kuolevan kanssa?

Vierailija
09.06.2022 |

Olen ollut molempien vanhempieni kuolinvuoteen äärellä mutta kumpikin ollut aivan tillintallin. Mietin mitä he, tai ylipäätään kuolevat, ajattelivat?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Oma isä oli ihan muissa maailmoissa, henki rahisten makasi sängyssä ripulit vaipoissa. Kuoli sitten hoivakodissa yöllä yksinään. Ei mikään kaunis kuolema.

Vierailija
2/4 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolema ei tapahdu aivan äkillisesti, yleensä veren happisaturaatio laskee ennen kuolemaa, ja siinä tulee sellainen rauhallinen, vähän sekava olo, jossa ei välitä enää mistään. Olen kokenut tämän, kun olin sydänsairauden takia sairaalan osastolla (nykyään voin kyllä ihan hyvin). Uskoisin, ettei kuoleminen tunnu kovin erilaiselta kuin nukahtaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen nähnyt selväjärkisen yli 90 vuotiaan, joka keskusteli loppuun asti vierailijoiden kanssa ja tiesi kuolevansa. Heikko jo muuten kun ei syönyt ja teki kuolemaa.

Vierailija
4/4 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pappa oli ihan järjissään. Oli kauhea komentelija yleensä eikä kiinnittänyt laosenlapsiin huomiota perinteisellä tavalla. Just ennenkö vaipui koomaan otti mua 7 v kädestä ja pyysi ettö lausutaan isä meidän rukous. Kaippa tajusi että lähtö on lähellä, ja suomalainen tunnekylmä ympäristö saneli sen, että ei voinut pyytää paikalla olevia omia lapsiaan, jotka itkeskeli, vaan pyysi lasta.

Varmaan kuoleman hetkellä on tiettyä haikeutta, ja halua saada yhteys johonkin toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan