Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä on? En ymmärrä itseäni

Vierailija
09.06.2022 |

Olen nelikymppinen nainen, pitkässä parisuhteessa. Olen parisuhteen aikana ihastunut pari kertaa johonkin muuhun ihmiseen, mutta järki on ollut tunnetta vahvempi ja ihastukset hiipuneet itsekseen.

Nyt kuitenkin huomaan ajattelevani aivan liikaa erästä miespuolista ihmistä, jota tapaan säännöllisesti. Meillä on aina hauskaa yhdessä ja keskustelut ovat usein myös syvällisiä. Hän on myös tahollaan parisuhteessa, hyvinkin onnellisessa sellaisessa, enkä usko, että hän ajattelee minua muutoin kuin ystävänä. Minä taas olen ihmeissäni, sillä en koe minkäänlaista seksuaalista tai läheisyyden kaipuuta tätä ihmistä kohtaan, mutta hän on mielessäni jatkuvasti. Odotan malttamattomana hetkiä, kun saan olla vuorovaikutuksessa hänen kanssaan. Ei tämä pelkkää ystävyyttäkään ole, mutta mitä ihmettä tämä on? Teini-ihastus on lähimpänä, mitä tulee mieleen, kun ei vielä edes osannut haaveilla läheisyydestä, halusi vain nähdä sen ihastuksen kohteen. Onko kellään muulla ollut tällaista ja ennen kaikkea, miten tämän saisi loppumaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihastunut, thats it.

Vierailija
2/7 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tunnettu ilmiö että myös kavereihin voi alkuun ihastua, tosin platonisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa: neuvo on että hyväksy tuo tunne, tutki sitä jos haluat ja anna sen olla vapaasti niin kauan kuin on. Jos yrität poistaa sitä ennen aikojaan niin ei hyvä seuraa.

Vierailija
4/7 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on pakkomielle. Ei muuta.

Vierailija
5/7 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi noin vuosi sitten niin, että ihastuin palavasti työkaveriin vaikka olen parisuhteessa. Aiemminkin on tullu ihastumisia vastaan mutta tämä tuntui erilaiselta. No, päätin erota miehestäni koska olimme jo pitkään miettineet eroa ja vietin muutamat kerran tämän ihastukseni kanssa kunnes hän ilmoitti että ei kiinnosta enää. Kyllä hieman kirpaisee kieltämättä. Tosin meillä olisi ollut joka tapuksessa ero miehen kanssa edessä mutta silti ketuttaa että sokeasti uskoin ihastuksen sanoihin.

Vierailija
6/7 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnet vetoa siihen, että hän huomioi sinua ja "näkee" sinut. Luonnollista ja normaalia. Itselläni ollut samanlaisia ihastumisia aika ajoin (45 v. nainen, ollut samassa, hyvässä parisuhteessa 25 vuotta) ja aina tajunnut asiaa syvemmälle miettiessäni, että kyse ei niinkään ole vetovoimasta juuri siihen ihmiseen vaan tunteesta, jonka hänen kohtaamisensa saa aikaan ja jota omassa pitkässä suhteessa ei tietenkään enää kokojan ole, vaikka muuten kaikki ihan hyvin onkin.

Vierailija
7/7 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnet vetoa siihen, että hän huomioi sinua ja "näkee" sinut. Luonnollista ja normaalia. Itselläni ollut samanlaisia ihastumisia aika ajoin (45 v. nainen, ollut samassa, hyvässä parisuhteessa 25 vuotta) ja aina tajunnut asiaa syvemmälle miettiessäni, että kyse ei niinkään ole vetovoimasta juuri siihen ihmiseen vaan tunteesta, jonka hänen kohtaamisensa saa aikaan ja jota omassa pitkässä suhteessa ei tietenkään enää kokojan ole, vaikka muuten kaikki ihan hyvin onkin.

Kiitos ajatuksista, kaikkien viestit pakottivat ajattelemaan. Tämä viimeisin kommentti tuntuu omalta. Juuri tuota hain, kiitos sanojen antamisesta.

Ap