Kuumetta yli 39, pitääkö nykyään tehdä jotain toimenpiteitä vai sairastetaanko kuten ennen vanhaan?
Pitääkö mennä koronatesteihin, eikös ne lopetettu tovi sitten?
Kommentit (28)
Buranaa naamariin ja sänkyyn nukkumaan. Jos olo menee huonommaksi, lääkäriin.
Oletko töissä? Jos niin riippuu työnantajasta. Aikaisemmin oli, että vain riskiryhmiin kuuluvat voivat mennä viralliseen testiin.
Muut kotitestillä.
Meillä ainakin sai 5 vrk sairauslomaa, kun soitti töihin, että testin mukaan on k-positiivinen.
Paranemisia :)
Sulla saattaa olla korona, laita tikkua enään ja eristäydy.
Käskevät tekemään kotitestejä ja pysyttelemään eristyksissä muista (myös saman talouden jäsenistä).
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että nykyään hengitystieinfektiot tulee kesäisin, ennen oli talven juttuja.
Voi johtua näistä raivolla markkonoiduista 1 nj EKt 101st a.
K olisi jo hiipunut ellei olisi alettu 1nj e kt0 ima an.
Vierailija kirjoitti:
Buranaa naamariin ja sänkyyn nukkumaan. Jos olo menee huonommaksi, lääkäriin.
Ja nestettä paljon.Mutta ei kuumana.Kuuma juoma lisää tulehdus.Kylmä juoma tapaa,ps.hyvässä kunnossa olet kun tänne pystyt kirjoitaa.
Minulla ei ole kuumetta, kurkkukivulla alkoi flunssa, nyt on pari viikkoa kestänyt ja yskä tullut kiusaksi, varsinkin yöllä ja ääni mennyt. Yskä on sellaista, että yökätä pitää eikö millään nouse lima ulos.
Voima on kaikki menneet, nyt ei enää maistu ruoka vaikka on nälkä. Kotikoronatesti nega. Mitähän mihin pitäisi tehdä? Välillä tuntuu, että istualleni kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kuumetta, kurkkukivulla alkoi flunssa, nyt on pari viikkoa kestänyt ja yskä tullut kiusaksi, varsinkin yöllä ja ääni mennyt. Yskä on sellaista, että yökätä pitää eikö millään nouse lima ulos.
Voima on kaikki menneet, nyt ei enää maistu ruoka vaikka on nälkä. Kotikoronatesti nega. Mitähän mihin pitäisi tehdä? Välillä tuntuu, että istualleni kuolen.
Tee korontatestit uudestaan. Kokeile sekä sellaista joka otetaan syljestä että sellaista joka tehdään nenästä. Noudata ohjeita tarkkaan.
Osta vähintään 3 testiä, säästä se viimeinen sitten siihen kun alat parantua jotta voit tehdä negatiivisen testin.
Koska kyllä tuo kuulostaa täysin siltä minkälaiset koronaoireet mulla oli. Itse otin paracetamolia usean päivän ajan säännöllisin välein.
Jos alkaa tulla hengitysvaikeuksia tai sydänoireita, sitten soita ambulanssi.
Kotitesti näyttää negatiivista. Olen ketjun aloittaja.
Sairastin äskettäin koronan, positiivinen omatesti. Muutamana iltana kävi kuume 38,5.-38.8. Meinasin ottaa Panadolia tai Buranaa, mutta kun ei mihinkään oikeastaan koskenut niin en ottanut. Iltaisin pidin otsalla ja kasvoilla mahdollisimman kylmässä vedessä kasteltua ja suht.kuivaksi kierrettyä pyyhettä. Kylläpä "raikasti" ja vähensi kasvojen kuumotusta.
Vierailija kirjoitti:
Kotitesti näyttää negatiivista. Olen ketjun aloittaja.
Yksi kotitesti ei mahdollisesti näytä totta. Monilla vasta kolmas tai neljäs on positiivinen. Testi kannattaa ottaa yön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kuolet istualtasi? Ei kai ole hengitysvaikeuksia silloin? Hakeudu lääkäriin, jos olet pahasti sairas.
Tänne kans iskenyt jokin kesäflunssa. Koronan sairastin helmikuussa, joten voisihan olla, että korona taas, kun uusi muunnos riehuu. Tein eilen ensimmäisenä oirepäivänä kotitestin, mutta ei näyttänyt mitään! Viimeksi koronassa sain vasta kolmantena oirepäivänä testiin viivan. Välillä tuntuu, et rahan tuhlausta koko testit.
Oikeaan pcr testiin ei taida enään kovin helpolla päästä, vaihtelee alueittain ohjeistus. Terveydenhuollon työntekijät ainakin ilmeisesti testataan
Kyllä koronatestiin pitäisi päästä jos on voimakkaat oireet tai riskiryhmää. Yritä edes.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että nykyään hengitystieinfektiot tulee kesäisin, ennen oli talven juttuja.
Kertoiko aloittaja, että hänellä on hengitystieinfektio?
Voihan kuume nousta muistakin syistä. Ja kyllä hengitystieinfektio voi kesälläkin tulla.
Aloittajan tapauksessa en tekisi mitään erityistä. Potisin kotona, jollei työnantaja vaadi lääkärintodistusta poissaoloa varten, jolloin tietysti raahautuisin sellaisen hankkimaan.
Miksi pitäisi mennä testeihin? Jos oot kipeä, pysyt sängyssä kunnes olo on parempi. Kuka jaksaa raahautua korkeassa kuumeessa jonnekkin testiin? Hyvä et vettä jaksaa hakea hanasta.
Meillä vanhustenhoidossa ei mikään pikkuflunssa ole syy jäädä kotiin. Töihin on mentävä tartuttamaan iäkkäitä.