Yrtit ja haittavaikutukset!!
Nyt iski aikamoinen paniikki, kun etsiskelin netistä tietoa erilaisista yrteistä ja löysin tietoa, ettei rosmariinia pitäisi raskaana olevan käyttää. Ja aikaisemmin tänään tietysti pistelin menemään juuri tuolla maustettua ruokaa... Onkohan tässä nyt sitten vaara jotta kesken menee koko homma. Hittolainen kun ottaa päähän. =(
Kiitos jos jollakulla jotain rauhoittavaa sanottavaa tahi omia kokemuksia. Tällaisen lauseen siis yrittitarhan sivuilta löysin
" Suuret määrät kasvia voivat aiheuttaa kouristuksia ja keskenmenon. Rosmariinia ei suositellakaan lapsille eikä raskaana oleville."
t.iida-linnea
Kommentit (2)
Kiitokset kun vastasit. Säikähdin aikalailla, koska tätä raskautta on odotettu kauan ja nyt yritän kaikella lailla varjella pientä etten itse sille mitään vahinkoa aiheuttaisi.
Viikkoja on sen verran vähän vasta kasassa, että kaikki on mahdollista...
Ehkäpä saan kuitenkin ensi yön nukutuksi - tai nään unia yrteistä.
t. iida-linnea 11+5
Jos palkkää teetä tai vastaavaa tietysti on hyvä välttää mutta muuten ruoan valmistuksessa minusta ei ole huolta jos vähän yrttejäkin käyttää.
Olen ainakin itse sitä mieltä että jos vauva on pysyäkseen ja kaikki on hyvin niin ei se ole sieltä pois tulossa vaikka olisi kerran vähän yrttejä ruokaansa laittanut.
Itse kaksi edellistä kertaaa loppuraskaudessakun viikkoja oli tarpeeksi niin kysyin lääkäriltä että voisikos kotikonstein käynnistelleä juomalla esim näitä kyseisiä yrttejä joiden sanotaan aiheuttavan supistuksia mutta lääkäri sanoi että turhaan.Lääkäri sanoi silloin minulle että jos raskaus on normaali niin ei mitkään yrtit saa pelkästään käynnistettyöä synnytystä .
Kuulma välillä voi yrttiteetäkin juoda jo sei kuulu säännölliseen ohjelmistoon.
Itse vältän näitä yrttitee, ym pelkkiä yrtti valmisteita mutta normaalisti olen maustanut kaikki ruokani yrteillä. Ja sen verran vielä, kun minulla oli todella paha raskauspahoinvointi niin pääsin siitä eroon käymällä pari kertaa yrttihoidossa. Ystäväni suositteli ja minusta oli todella hyvä kokemus.