Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaiskukista. Onko niiden oltava sellaiset kuin kuollut olisi halunnut vai saako valita oman maun mukaan?

Vierailija
07.06.2022 |

Miten on?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipiteeni on, että hautajaiset on surevia omaisia varten, eikä vainajan tahdolla ole suurta merkitystä. Esim äitini sanoi, ettei hänelle saa sitten pitää mitään hautajaisia. Tietysti pidän.

Vierailija
2/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niinkuin parhaaksi näet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin vainajan jostain kukasta pitäneen tai jostain ei-pitäneen, niin näitä noudattaisin kukkavalinnoissa. Jos vainaja olisi toivonut "yhtä valkoista ruusua", niin tätä toivetta kunnioittaisin. Muuten sitten omien ajatusten mukaan.

Vierailija
4/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälle valittiin ajatellen hänen persoonaansa ja olemustaan. Mitään lajitoiveita hällä ei ollut.

Vierailija
5/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuolleelle eläviä kukkia? Eihän elävällekään viedä kuolleita kukkia.

Vierailija
6/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuppaseppele kalloista

kuppaseppele 😂

Vierailija
7/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuolleelle eläviä kukkia? Eihän elävällekään viedä kuolleita kukkia.

Olihan kappeli ja kahvipaikka kauniimmat kukitettuina.

Vierailija
8/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy syömässä ja kahvit päälle.   Siinäpä se tunti jo vilahtaakin.

Vierailija
9/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä varmaan aika harvoin on lempikukkaa, joten kaikki käy. Jos naisella on ollut joku erityisen rakas kukka, niin voisin sitä viedä, mikäli on saatavana. Jotkut kielot ja ruiskaunokit voi talvella olla aika haastavia.

Vierailija
10/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry, tämä kommentti tuli väärään ketjuun.

Vierailija
11/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä varmaan aika harvoin on lempikukkaa, joten kaikki käy. Jos naisella on ollut joku erityisen rakas kukka, niin voisin sitä viedä, mikäli on saatavana. Jotkut kielot ja ruiskaunokit voi talvella olla aika haastavia.

Tai vainajan lempiväri, siinä värissä kukkaakin olla mukana:)

Vierailija
12/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin, että vainaja piti jostain väristä tai jostain kukista erityisesti, niin niitä olisi kukkalaitteessa ilman muuta. Ja päinvastoin.

Itse olen toiminut juuri näin, mutta myös lisännyt joukkoon jotain, mistä itse pidän.

Vierailija
13/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry, tämä kommentti tuli väärään ketjuun.

Mäkin joskus väärään ketjuun raapustanut. Semi kuumottavaa vaik ei sillä ookkaan mitään väliä.

Vierailija
14/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mielipiteeni on, että hautajaiset on surevia omaisia varten, eikä vainajan tahdolla ole suurta merkitystä. Esim äitini sanoi, ettei hänelle saa sitten pitää mitään hautajaisia. Tietysti pidän.

Ai, mun äiti sanoi myös ettei halua hautajaisia

Kyllä me noudatettiin hänen toivettaan, miksi sinä et tee niinkuin äitisi on toivonut?

Ihan sama kun olisi hoitotahto tehtynä ja omaiset kävelisi sen yli (tämä ei toivottavasti ole mahdollista)

Vierailija
15/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukilla muistetaan ja sanotaan viimeinen tervehdys vainajalle. Valitse sellaiset kukat mitkä tuntuu hyvältä tähän tarkoitukseen. Olin vasta anoppini hautajaisissa ja valitsin kimppuun sellaisia sinisiä kukkia joista hän piti ja lisäksi vähän vaaleanpunaista joukkoon koska hän usein tapasi sanoa, että vaaleanpunainen väri sopii minulle.

Vierailija
16/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen asetelman itse. Kukat ja kasvit siihen kerään vainajan lapsuuden kotitilalta.

Vierailija
17/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos edesmennyt on inhonnut vaikka liljoja, niin en minä haluaisi hankkia liljoja hänen hautajaisiinsa.

Moni muuten nykyään pyytää kukkien ja seppeleiden sijaan lahjoittamaan kukkarahan vainajan suosimaan hyväntekeväisyyteen. Esim. eläintensuojeluun tai syöpätutkimukseen.

Jos edesmennyt ei ole halunnut hautajaisia, sellaisia ei tarvita. Tai ne voidaan pitää hyvin pienimuotoisina vain lähipiirin kesken.

Ja tuhkaus on se suosituin muoto nykyisin eikä arkkuhautaus, joten sikälikin kukat tuntuvat jotenkin turhilta. Ehkä niitä voisi ostaa lähiomaisille heidän elämäänsä piristämään.

Vierailija
18/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me noudatettiin hänen toivettaan, miksi sinä et tee niinkuin äitisi on toivonut?

Ihan sama kun olisi hoitotahto tehtynä ja omaiset kävelisi sen yli (tämä ei toivottavasti ole mahdollista)

Jos hoitotahto on tehty kanta.fi palveluun niin sen yli ei kävellä. Lääkärit ja hoitajat noudattavat sitä, omaisilla ei ole siihen mitään sanomista.

Vierailija
19/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on joskus semmoista katkeraa marttyyrimaista valitusta tai masentuneen puuskahdus, että ei mulle mitään hautajaisia tarvitse järjestää. Silloin kannattaisi miettiä, onko itse tullut loukanneeksi kuolevaa ihmistä niin paljon, ettei hän halua edes hautajaisia vai onko hän yksinäinen ja ajattelee ettei kukaan tulisi hautajaisiin kuitenkaan.

Vierailija
20/20 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä toiveet tiedät, jos ei kerrottu?

Jos tiedät millaisista väreistä tykkäsi, ja vielä jos osaat sanoa luonteesta jotain niin sen mukaan.

Mä vein kerran sini-valkoisen seppeleen, en mä tiedä oliko se joku moka, sini-valkoinenhan on jotenkin yhdistetty veteraaneihin... no, mä en osannut aatella loppuun asti... ja mitä välii loppujen lopuksi... sittepähän vein...

Tykätkööt muut mitä tykkäävät....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän