Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolen näihin ilmavaivoihin

Oksettaa
06.06.2022 |

Turvottaa ja koskee mahaan joka helv...päivä. Liikun, syön säännöllisesti, juon nesteitä. Mikään ruokavaliomuutos ei tunnu auttavan (kokeiltu kuitupitoista, kuidutonta, laktoositonta, viljatonta, hiivatonta, vähähiilarista).

Mikä lääke olis paras näihin vaivoihin? Cuplaton auttaa vähän...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

P

Ä

Ä

S

T

Ä

P

I

E

R

U

J

A

Vierailija
2/18 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P

Ä

Ä

S

T

Ä

P

I

E

R

U

J

A

Koko ajan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ikä pikemminkin jatku kun piereskely tuppaa aina naurattamaan xD

Vierailija
4/18 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pirullinen vaiva ainakin näin istumatyötä tekevälle. Eikä todellakaan voi koko ajan päästellä pieruja, täytyy vähän ajatella asiakkaitakin.

Vierailija
5/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vain illan aikana.

Vierailija
6/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pierun paukkuva. Torstaina hernekeittova, pieru paukkuva.

Vierailija
7/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa vain syömisen vähentäminen aamulla ja päivällä. Kunnon ruoka ja istumatyö vain on kamala yhdistelmä. Tsemppiä! Inha vaiva.

Vierailija
8/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan kokeilet noita ruokavalion muutoksia? Minillä oli aivan sama vaiva- vatsakipua, epämukavuutta, pieretti niin pirusti, oli vuorotellen ripulia/ummetusta. Vaihdoin ruokavalion: leipä, pasta tms kokonaan pois, ei limsoja sun muita porejuomia, pitkiä kävelyltä joka päivä. Tästä meni 4kk, ja oloni ok nyt 100% parempi, painoakin on tippunut 8kg.

Muutos tulee pikkuhiljaa, joten älä odota sen tapahtuvan yön yli. Kyse ei siis ole dietista, vaan elamantapamuunnoksesta.

En tietenkään voi sanoa, että sama toimisi myös sinulle ap, mutta voi olla kokeilun arvoinen. Tsemppiä. Ja vaikka nuo pierujutut onkin niin hurjan hassunhauskoja muutaman kommentoijan mielestä, niin eivät ne itselleen ilmavaivoista kärsivälle mitenkään naurun aihe ole.

Vierailija
9/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja älä missään nimessä syö myöhään illalla. Koita pyrkiä siihen, että paivan viimeinen ateria on ennen ilta kuutta.

Vierailija
10/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko peppuseksiä kokeillu? En tiiä auttaako, mut kandee koettaa.

Vierailija
11/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toista haukkuu, sen perce paukkuu!

Vierailija
12/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 v ja mulla alkoi äskettäin vaihdevuosioireiden yhteydessä turvotus ja ilmavaivat. Ilmeisesti elimistön toiminta ja aineenvaihdunta hidastuu hormonaalisista syistä. Aivan kamalaa varsinkin iltaisin, niin epämukava olo ja hävettääkin vaivat. Olen saanut apua piparminttuöljykapseleista. Laxogasia kokeilin mutta piparminttu vaikuttaa selkeämmin.

Vierailija
13/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitän kans leijoja koko ajan.

Vierailija
14/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Precosal kapseleita.  Ilman reseptiä apteekista. Minulla loppui pierumaraton  niillä ja otin  maitohappoja lisäksi

Vierailija
15/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka vhh auttoi minulla. Oli todella kamala vaiva. Laktoosia en kestä ollenkaan.

Vierailija
16/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

FODMAP ruokavalio? Jos on ärtyvän suolen oireyhtymä, kannttaa kokeilla. Seei ole mikään tarkka ruokavalio, vaan yksilöllinen, pitää vaan kokeilla mitkä vältettävistä ruoka-aineista sopii ja missä määrin. Tästä löytyy paljon tietoa googlaamalla, mutta ei siis ole mitään yhtä ja oikeaa tietoa, vain kokeilemalla löytää itselleen sopivat. Minulla aiheuttaa ongelmia esim. omena, vesimeloni, sipuli jos syö sitä paljon, sen sijaan vatsa kestää jonkin verran muutakin leipää kuin kaurasta tms. tehtyä, parhaiten esim. hapankorppua ja näkkileipää, huonoiten ihan tuoretta ruisleipää. 

Vierailija
17/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoosi?

Vierailija
18/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinun mahdollista päästä lääkärin lähetteellä ravitsemusterapeutin vastaanotolle? Omiin ilmavaivoihini auttoi lopulta fodmap-ruokavalio, johon sain hyvät ohjeet myös jatkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi