Kuolen näihin ilmavaivoihin
Turvottaa ja koskee mahaan joka helv...päivä. Liikun, syön säännöllisesti, juon nesteitä. Mikään ruokavaliomuutos ei tunnu auttavan (kokeiltu kuitupitoista, kuidutonta, laktoositonta, viljatonta, hiivatonta, vähähiilarista).
Mikä lääke olis paras näihin vaivoihin? Cuplaton auttaa vähän...
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
P
Ä
Ä
S
T
ÄP
I
E
R
U
J
A
Koko ajan...
Eikö se ikä pikemminkin jatku kun piereskely tuppaa aina naurattamaan xD
Joo, pirullinen vaiva ainakin näin istumatyötä tekevälle. Eikä todellakaan voi koko ajan päästellä pieruja, täytyy vähän ajatella asiakkaitakin.
Anna pierun paukkuva. Torstaina hernekeittova, pieru paukkuva.
Mulla auttaa vain syömisen vähentäminen aamulla ja päivällä. Kunnon ruoka ja istumatyö vain on kamala yhdistelmä. Tsemppiä! Inha vaiva.
Kuinka kauan kokeilet noita ruokavalion muutoksia? Minillä oli aivan sama vaiva- vatsakipua, epämukavuutta, pieretti niin pirusti, oli vuorotellen ripulia/ummetusta. Vaihdoin ruokavalion: leipä, pasta tms kokonaan pois, ei limsoja sun muita porejuomia, pitkiä kävelyltä joka päivä. Tästä meni 4kk, ja oloni ok nyt 100% parempi, painoakin on tippunut 8kg.
Muutos tulee pikkuhiljaa, joten älä odota sen tapahtuvan yön yli. Kyse ei siis ole dietista, vaan elamantapamuunnoksesta.
En tietenkään voi sanoa, että sama toimisi myös sinulle ap, mutta voi olla kokeilun arvoinen. Tsemppiä. Ja vaikka nuo pierujutut onkin niin hurjan hassunhauskoja muutaman kommentoijan mielestä, niin eivät ne itselleen ilmavaivoista kärsivälle mitenkään naurun aihe ole.
Ai niin, ja älä missään nimessä syö myöhään illalla. Koita pyrkiä siihen, että paivan viimeinen ateria on ennen ilta kuutta.
Ootko peppuseksiä kokeillu? En tiiä auttaako, mut kandee koettaa.
Joka toista haukkuu, sen perce paukkuu!
Olen 47 v ja mulla alkoi äskettäin vaihdevuosioireiden yhteydessä turvotus ja ilmavaivat. Ilmeisesti elimistön toiminta ja aineenvaihdunta hidastuu hormonaalisista syistä. Aivan kamalaa varsinkin iltaisin, niin epämukava olo ja hävettääkin vaivat. Olen saanut apua piparminttuöljykapseleista. Laxogasia kokeilin mutta piparminttu vaikuttaa selkeämmin.
Mä heitän kans leijoja koko ajan.
Kokeile Precosal kapseleita. Ilman reseptiä apteekista. Minulla loppui pierumaraton niillä ja otin maitohappoja lisäksi
Tiukka vhh auttoi minulla. Oli todella kamala vaiva. Laktoosia en kestä ollenkaan.
FODMAP ruokavalio? Jos on ärtyvän suolen oireyhtymä, kannttaa kokeilla. Seei ole mikään tarkka ruokavalio, vaan yksilöllinen, pitää vaan kokeilla mitkä vältettävistä ruoka-aineista sopii ja missä määrin. Tästä löytyy paljon tietoa googlaamalla, mutta ei siis ole mitään yhtä ja oikeaa tietoa, vain kokeilemalla löytää itselleen sopivat. Minulla aiheuttaa ongelmia esim. omena, vesimeloni, sipuli jos syö sitä paljon, sen sijaan vatsa kestää jonkin verran muutakin leipää kuin kaurasta tms. tehtyä, parhaiten esim. hapankorppua ja näkkileipää, huonoiten ihan tuoretta ruisleipää.
Olisiko sinun mahdollista päästä lääkärin lähetteellä ravitsemusterapeutin vastaanotolle? Omiin ilmavaivoihini auttoi lopulta fodmap-ruokavalio, johon sain hyvät ohjeet myös jatkoon.
P
Ä
Ä
S
T
Ä
P
I
E
R
U
J