Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työsuhteen kestolla merkitystä irtisanomisaikaan? (Kvtes)

Vierailija
06.06.2022 |

Moikka. Mulla on nyt vähän hankala tilanne. Olin alkuvuodesta pari kk työttömänä ja tein sinä aikana opettajasijaisuuksia. Homma oli musta ihan mukavaa vaikkei missään nimessä mun unelmatyö. Sen jälkeen työllistyin omalle allalle (sote) määräaikaisella sopparilla 5kk, ja löyhähköllä lupauksella jatkosta. Nyt kuitenkin tilanne on työpaikallani muuttumassa kun kunnan yksikköä ollaan yhtiöittämässä ja nyt en enää ole ollenkaan varma työsuhteen jatkosta. Tykkään työstä ja työpaikasta tosi paljon enkä millään haluaisi lähtä nyt mulle kuitenkin tarjottiin eräästä koulusta vuoden mittaista resurssiopen paikkaa. Tämä tietäisi isompaa palkkaa, opettajien lomia + 2kk palkallista kesälomaa 😳 uskomaton tarjous.

Ongelma vaan on että työ pitäisi aloitta 1kk ennen kuin sopparini nykyisessä paikassa päättyy. Nyt pohdin täällä kuumeisesti, irtisanoutuisinko nykyisestä, ihanasta oman alan työpaikastani, jossa viihdyn uskomattoman hyvin ja tykkään työkavereistani, ja lähtisin tekemään ihan ok (hieman kuormittavampaa) työtä mahtavilla eduilla 🤷🏻

No jokatapauksessa. En ole koskaan irtisanoutunut ja nyt katsoin juuri että kvtes:n mukaan irtisanoutumisaika on työntekijän puolelta vain 14vrk. Mutta päteekö sama määräaikaisiin vai onko tuo aika vakkareilla? 🤔

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaista työsuhdettahan ei saisi oikeasti irtisanoa puolin eikä toisin.

Käytännössä vanha työnantaja luultavasti päästää sinut lähtemään, koska ei ole kenenkään etu pitää vastahakoista työntekijää töissä.

Vierailija
2/4 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen usein sitoo molempia osapuolia määräajaksi. Lue sun työsopimus, onko siinä lisämainintaa irtisanomisajasta?

Kumpi, kampi kysymykseen neuvon, että kannattaa ottaa hyvä palkka ja edut, sekä pitempi työsuhde. Sotelle pääset ehkä takaisin myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä sun työsopimuksessa lukee.

Vierailija
4/4 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ensin selvää, että onko tuolla Sote alalla luvassa jatkoa?

Siis määräaikaista jatkoa.   Sotepuolellahan on valtavat määrät jatkuvasti määräaikaisia työsuhteita.

Ja samoin selvää siitä, tuleeko mitään sanktioita siitä, että työsuhde loppuu tuon verran aikaisemmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän