Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista, että aineenvaihdunta voi oikesti mennä rikki?

Vierailija
06.06.2022 |

Alaikäisenä lopetin syömisen lähes puoleksi vuodeksi siten, että söin päivässä kourallisen parsakaalia. Painoin alimmillani jotain 32 kg. Minulle ei ikinä diagnosoitu syömishäiriötä. Sitten kärsin n. 10 vuotta bulimiasta. Voitin bulimian, mutta sitten paino lähtikin nousemaan. En syö mitään hyvää. Aamuisin puuron ja 1-2 tortillaa. Olen yli 170 cm pitkä ja painan yli 70 kg. Olen tehnyt useita yli viikon paastoja, jolloin paino tippuu muutaman kg, mutta tulee takaisin ja tuntuu, että rasvaa vain tulee lihasten tilalle. Olen nyt lopettanut paaston ja syön terveellisesti, mutta näytän kauhealta ja rasvaprosenttini on suuri. Käyn salilla ja lenkkeilen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

j

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olitkin trolli. Sun edellinen tortillaketjukin on vielä olemassa.

Vierailija
4/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä voi käydä juuri noin, valitettavasti.

Vierailija
5/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuvasti kikkailet niin voi.

Mulla tuli joskus alipainon jälkeen 10 kiloa nopealla tahdilla kun aloin syömään vain normaalisti. Ne ei sit lähteneetkään millään. Meni juuri noin, että sain kaksi kiloa pois ja kolme tuli takaisin. Mulla myös taustalla eri syömishäiriöt.

Se piti hyväksyä, mun keho oli sekaisin, eikä halunnut luovuttaa yhtään painostaan. Oli tosi vaikeaa kun tietenkin pidin itseäni armottoman läskinä, mutta jatkoin vaan normaalia, terveellistä mutta riittävää syömistä.

Siinä meni vuosi tai puoltoista kun keho alkoikin sit itsekseen laskemaan painoa ihan tuolla samalla syömisellä ilman laihdutusta.

Fitness-tyypeillä muuten on yleistä, että dieetti pukkaa kilpirauhasen toimintahäiriön. Dieetin jälkeen keho kerää rasvaa nopeasti.

Sun täytyy nyt vaan hyväksyä kehosi ja painosi ja syödä riittävästi jonkun aikaa, älä yritä laihduttaa nyt!

Vierailija
6/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet terve, niin ole onnellinen.

Kyllä ihminen voi omalla ruokailullaan tai aliravitsemuksella aineenvaihdunnan sekoittaa. Totta se on. olihan siitä just tutkimus. Siinä jenkkien laihdutusohjelmassa... voittajan paino nousi ajan myötä huimiin lukemiin. Häenen kulutuksensa vaan laski niin paljo, että ennen se määrä tuokaa oli ok ja nyt liikaa. lihoo niillä entisillä ruokamäärillä. kyllä sfyisologiaa se on. ja sekaisin voi mennä.

Ei selvinnyt siitä dokumentista, että palautuuko koskaan takasin. Ehkä ajan myötä- En tiedä.

Jotuu vaan nyt syömään vähempi kuin ennen pyysäkseen samassa painossa.

Vierailija
7/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt salilla ja lenkkeily säännöllisesti, mutta syöt vain aamuisin "puuron ja pari tortillaa"?

Kuulostaa älyttömältä.

Lisää ruokaa.

Vierailija
8/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin alkoi keho heittää häränpyllyä kun sain töitä opiskelujen ajaksi. Siihen asti olin ostanut tasan sitä mihin 10e/vko riittää. Sitten saikin syödä ihan oikeasti joka päivä jos halusi.

Ensin oli ihan ok, mutta kun täytin 25 niin lihoin yhtäkkiä paljon ja nyt ei lähde millään pois. Olen antanut olla. Rikki mikä rikki.

Vierailija
9/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Itselläni sen aiheutti kilpirauhassyöpä. Sinun tapauksessasi tosin vaikuttaa olevan kyseessä idiotismi.

Vierailija
10/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin kilpirauhasongelmia ja paljon muutakin on tullut monille jotka julkkisten myymillä superdieeteillä on laihduttaneet. Kroppa vedetty liian tyhjäksi huonolla dieetillä ja jopa vielä maksettu siitä.

Vierailija
11/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jatkuvasti kikkailet niin voi.

Mulla tuli joskus alipainon jälkeen 10 kiloa nopealla tahdilla kun aloin syömään vain normaalisti. Ne ei sit lähteneetkään millään. Meni juuri noin, että sain kaksi kiloa pois ja kolme tuli takaisin. Mulla myös taustalla eri syömishäiriöt.

Se piti hyväksyä, mun keho oli sekaisin, eikä halunnut luovuttaa yhtään painostaan. Oli tosi vaikeaa kun tietenkin pidin itseäni armottoman läskinä, mutta jatkoin vaan normaalia, terveellistä mutta riittävää syömistä.

Siinä meni vuosi tai puoltoista kun keho alkoikin sit itsekseen laskemaan painoa ihan tuolla samalla syömisellä ilman laihdutusta.

Fitness-tyypeillä muuten on yleistä, että dieetti pukkaa kilpirauhasen toimintahäiriön. Dieetin jälkeen keho kerää rasvaa nopeasti.

Sun täytyy nyt vaan hyväksyä kehosi ja painosi ja syödä riittävästi jonkun aikaa, älä yritä laihduttaa nyt!

Nuo fitness-tyyppien ongelmat johtuu yleensä siitä että dieetti on tehty huonosti, liian usein valmentajana on joku horkkabodari joka ei osaa toimivaa dieettiä tehdä ilman kemikaaleja.

Vierailija
12/12 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin kilpirauhasongelmia ja paljon muutakin on tullut monille jotka julkkisten myymillä superdieeteillä on laihduttaneet. Kroppa vedetty liian tyhjäksi huonolla dieetillä ja jopa vielä maksettu siitä.

Kilpirauhasen toimintaan EI PYSTY vaikuttamaan elämäntavoilla. Kilpirauhasen vajaatoiminta saattaa lihottaa muutamia kiloja ja siihen ei mitkään dieetit tai muutkaan elämäntavat vaikuta. Lähde https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00667

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan