Synnytyksen käynnistämisen kotikonstit?
Terve!
Millä keinoin olette yrittäneet vauhdittaa synnytyksen käynnistymistä kotona? Ja ovatko keinot tehonneet? Onko muita keinoja kuin SSS?
@TJ
Kommentit (6)
noita ollaan tässä yritetty pikkuhiljaa käyttää, mutta vielä ei ole tulosta tullut. Uusimmassa Kauneus ja terveys -lehdessä oli juttua, että nyt olis tehty tutkimus, jonka mukaan rv 37:n jälkeen seksi saattaa venyttää synnytyksen käynnistymistä. Että mitäs tässä nyt uskois? ;o)
Synnytystä odotellen ja myös lisää " kikkoja" kaivaten, Amy rv 38+2
käynnisty. Huomasin että kovalla reippaalla liikkumisella sain aikaan supisteluja mitkä menivät kuitenkin ohitse aina ja saivat vaan pahoja kipuja aikaiseksi.
Esikoisen aikaan tein rv 39+2 reippaan kävelylenkin ja laitoin vauvan tavarat paikalleen, samana päivänä tein viimeiset työt pois. Sanoin miehelle, että nyt tämä vauva hoidetaan ulos, ja samana iltana synnytys käynnistyi.
Olen kyllä samaa mieltä edellisen kanssa, että ei synnytys käynnisty SSS:llä eikä muullakaan jos kroppa ei ole valmis. Mutta toisaalta, jos kroppa on valmis, niin voipi käynnistyäkin sitten kun sitä vähän " stressaa" .
Itse myös tuumaan, että tuo rentoutuminen vaikutti minulla eli viimeisten töiden poistekeminen. Mieli oli valmis ja kehokin sitten samalla, selvässä yhteydessähän ne ovat toisiinsa.
Nyt en ole erityisemmin kroppaa patistellut synnytykseen, koska olen niin raihnainen :) Ei huvita yhtään rehkiä, säästän ainakin vielä voimia synnytykseen!
Coe rv 38+6
Eli esikoista jouduttiin käynnistelemään ennenaikaisesti (n. viikko ennen la) ja käynnistäminen sitten vähän venyi. Poika syntyi 6 käynnistyspäivänä... osastolla meinasivat laittaa keskenkaiken kotiin, kuulemma rentoutumaan ja kuulemma olisi pitänyt harrastaa sitä samaa millä se lapsi on alkunsa saanutkin ;) Se kuulemma pehmittäisi kohdunsuuta ja auttaisi synnytystä käynnistymään.
Toisen kohdalla sitten kokeiltiin viisaana edelliskerratsa nuo kotikonstit, saunan ja lenkin kera ja sillä lähti sitten tulemaan.
Toisaalta, oli kylläkin jo supistellut ja muutoinkin " paikat valmiit" . Joten kaipasi kaiketi vain pientä lisäpotkua.
No, saas nähdä toimiiko kolmannen kanssa, kun maaliskuussa olisi la :)
Ja yli ei kummatkaan raskaudet sitten menneet, toinen syntyi pari pv nenne la.
Mansikoita popsimaan vaan, sillä mansikat sisältävät oksitosiinia...ja voivat näin ollen käynnistää synnytyksen