Runsaat kuukautiset, ibuprofeeni ja Caprilon
Itselläni oli PCOSin takia Niagaran Punaiset Putoukset kyseessä joka kerta kun kuukautiset suvaitsivat tulla, kunnes luin ibuprofeenin vuotoa nikentavasta vaikutuksesta - ihan käsikaupasta 400mg ibuprofeeni 3 kertaa päivässä pelasti mielenterveyden rippeet, tosin vaikutus luonnollisesti loppui jos nukkui superpitkään.
Suosittelen jokaista runsaista kuukautisista kärsivää kokeilemaan, jos näin yksinkertaisesta, mutta vaietusta konstista olisi itselle apua.
Nyt tilanteeni on kuitenkin se, etten pysty enää mahaleikkauksen jälkeen ottamaan tulehduskipulääkkeitä, joten terveyssyistä ainoaksi vaihtoehdokseni jää Caprilon.
Huomenna on asiasta (nais)lääkärin soittoaika, niin haluaisin kysyä onko Caprilonista miten vaikea saada reseptiä, ja miten asiaa kannattaa perustella ellei alussa mainitsemani putoukset riitä?
Kiitos vastauksista!
Kommentit (8)
Mulla ei ainakaan ollut mitään vaikeuksia saada Caprilon-reseptiä gyneltä sen jälkeen kun vuotojen runsaudelle oli selkeä syy (myoomat).
Caprilon tehoaa huomattavasti paremmin runsaisiin vuotoihin kuin Ibuprofeeni.
Tsemppiä!
Hyvä tietää! Kiitos paljon :)
Kun niin turhan moni tahii runsaan vuodon kanssa turhaan, niin ibuprofeeni voi kuitenkin tuoda helpotusta tilanteeseen, kuten minulle. Olisin pärjännyt sillä vallan mainiosti, mutta tilanne on nyt mikä on :/
Sain ihan helposti Caprilon-reseptin gyneltä. Sen verran runsaat putoukset itselläni, ettei työnteosta meinannut tulla mitään kun piti olla vessassa jatkuvasti.
Mulla on niitä tulvahduksia aina, auton penkilläkin pitää olla muovipussi ja pyyhe, pitkän paidan helma ylhäällä, jotta kun hyökyaalto iskee, niin ei sotke ihan kaikkea ja pääsee edes suht siistin näköisenä kauppaan. Caprilonit tulee kyllä tarpeeseen, voin sanoa...
Saa helposti! Valitin raudanpuutetta, en päässyt ferritiinikokeeseen, mutta caprilonit sain kyllä, ja vielä puhelimessa! Sanot vaan samoin kuin täälläkin, eiköhän resepti irtoa. Ja itselläni ne auttoi pysäyttämään vuodon kokonaan neljäksi tunniksi, ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Saa helposti! Valitin raudanpuutetta, en päässyt ferritiinikokeeseen, mutta caprilonit sain kyllä, ja vielä puhelimessa! Sanot vaan samoin kuin täälläkin, eiköhän resepti irtoa. Ja itselläni ne auttoi pysäyttämään vuodon kokonaan neljäksi tunniksi, ihanaa!
Kiitos tsempistä ja tiedosta. Eiköhän se resepti sitten irtoa :)
Mulla on ollut caprilonit käytössä ja tyttärellä myös. Ymmärtääkseni niissä on aika pieni sivuvaikutusten riski. Tämä on hyvä keskusteluketju. Neuvoja naisilta naisille. Nostan.
Ja kun en vierailijana pysty aloitusta muokkaamaan, niin lisään tähän että ibuprofeeni 3xvrk kuukautisten ajan. Ei suinkaan jatkuvalla syötöllä.