Onko muilla yhtä huonoa taloudellista tilannetta keski-ikäisenä (säästöt)
Ettei ole kertynyt säästöjä. Itselläni tilillä vain muutama kymppitonni ja ikää jo 39v. Miten tästä eteenpäin?
Kommentit (13)
Ei oo. Mulla on miljoonia säästössä.
Tuossa hitaan säästötahdin lisäksi se ongelma, että pidät rahojasi tilillä. Elämää on kyllä neljänkympin jälkeenkin, joten nyt vain miettimään säästötavoitteet ja sen mukaan laadit sijoitussuunnitelman. Mutta ensiarvoisen tärkeää on pitää terveydestään ja työkyvystään huolta.
Mä olen 35, mulla on n.40 000 euroa, mutta suuren osan siitä aion käyttää asunnon käsirahaksi. Ajattelin "ostaa" oman asunnon parin vuoden päästä, eli ottaa asuntolainan.
On huono tilanne. Palkkapäivään on vielä 11 päivää ja mun tilillä on 9 euroa.
Onneksi saat juuri ja juuri hautajaiset maksettua että pääset kunniallisesti multiin.
Koska niinhän se on, mitä tuon ikäinen enää rahalla tekee kun elämä on jo eletty.
En ole keski-ikäinen vaan nuori aikuinen (35v). Jos kaikki säästöt lasketaan yhteen niin ehkä 4000 löytyy. Ei mikään huima summa.
Ps. Keski-ikäiset on 50-60-vuotiaita.
Aika huolestuttavaa! Voisitko vaikka alkaa harrastaa pullojen ja tölkkien keräämistä?
Elämässä on monenlaisia juttuja. Erot, lapset, joskus ei vai jaksa pitää rahoistaan kiinni. Eikös jopa nollatilanne ole ihan hyvä? Ei kaikkia voi lykästää elämän ruletissa, ei kukaan voi luvata hyvä duunia, osakekurssien nousua, sitä että satut syntymään rikkaaseen perheeseen tai saamaan rahakkaat naimisiin menot.
Itse olen 46 ja omaisuutta,pääosin osakkeissa, ehkä 85 000. Tiedän tilanteeni olevan ihan kohtuullinen. Silti minua ärsyttää että tällaisiin ketjuihin tuppaa tulemaan enne pitkää puolen miljoonan omaisuuden kanssa tyyppejä ihmettelemään miksi ette ole rikastuneet kun jokainen on siihen täysin kykenevä.
En tiedä, saavatko he siitä jotain nautintoa, koska niin typerää on lytätä toinen. Ette te tule esittelemään mulle myöskään opintosuoritusotettanne, Cooperin testiä
tai vertaile naisystävän ne/vaimonne viehettävyyskerrointa. Mietin muuten, että viimeisessä tulisi 99 prosenttia häviämään mulle pelin, btw:)
Oliko se niin että epäonnea pelissä, onnea rakkaudessa:)
Vierailija kirjoitti:
En ole keski-ikäinen vaan nuori aikuinen (35v). Jos kaikki säästöt lasketaan yhteen niin ehkä 4000 löytyy. Ei mikään huima summa.
Ps. Keski-ikäiset on 50-60-vuotiaita.
Keski-ikä alkaa 40 veenä eli ihan kohta olet keski-ikäinen. Eräät lääkärit sanovat jo 39 olevan keski-iän alku.
Itse olen joutunut kantamaan huolta varallisuudestani suhteettoman paljon, koska on lapsia, perhe on köyhä eli perintöä ei ole tulossa ja naisystävä matalapalkka-alalla (todellisella sellaisella, olkaa te sairaanhoitajat hiljaa). Silti rakastan häntä ehdottomasti ja raha ei merkitse mitään, mutta ei yhden ihmisen tuloilla mitään omakotitaloa makseta.
Kaikenlaiset asiat vaikuttaa.
Miksi lempparin sen lääkärinaisopiskelijijan diskossa vuonna 99? Miksi myin it-osakkeeni pois heti kun oli vähän plussa puolella vaikka niistä olisi vuoden kuluttua saanut kaksinkertaisen summan?
Mitä sitä murehtimaan, elä vain eteenpäin :)
On.