Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut yli viikon hoidossa kaksivuotiaana kun vanhemmat olivat työmatkalla

Vierailija
30.05.2022 |

Mistä tiedän, mitä traumoja tuo on minulle aiheuttanut, kun en muista tuosta mitään?

Kun saisi kuulemma olla hoidossa vain 2 yötä tuon ikäisenä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli traumoja muutosta 2 vuotiaana. Muistan edelleen hyvin, kuinka surullista oli, kun en enää päässyt entiseen kotiini ja nähnyt tuttuja naapureita.

Vierailija
2/8 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tulla traumoja, jos ei muista tapahtunutta? Vai muistaisiko sitten, jos olisi tullut traumoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin puoli vuotta hoidossa 4 vuotiaana, kun äitini oli mielisairaalassa. Muistan miten vaikea oli lähteä takaisin kotiin. Olisin halunnut jäädä hoitopaikkaan.

Vierailija
4/8 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kaukana sairaalassa kaksi viikkoa alle vuoden ikäisenä. En tuntenut vanhempiani, kun he tulivat hakemaan minut kotiin.

Olen pitkään ihmetellyt, miten lähes hätäännyn, jos mies tai lapset häviävät näkyvistä paikallisessa Prismassa enkä löydä heitä vähään aikaan vaan pitää soittaa perään. Tunne on niin järjetön, että en osaa selittää sitä millään muulla.

Vierailija
5/8 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin syntymän jälkeen 4 kk sairaalassa kaukana vanhemmista, eikä he päässeet mua töiden takia katsomaan kuin kerran viikossa. Siitä on selkeästi jäänyt traumoja, hylkäämisen pelko ja riippuvuus toisista on läsnä vielä 5-kymppisenä. Lisäksi nuoresta saakka on ollut masennusta ja ahdistusta, olen pitkään ollut työkyvytön.

Vierailija
6/8 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin syntymän jälkeen 4 kk sairaalassa kaukana vanhemmista, eikä he päässeet mua töiden takia katsomaan kuin kerran viikossa. Siitä on selkeästi jäänyt traumoja, hylkäämisen pelko ja riippuvuus toisista on läsnä vielä 5-kymppisenä. Lisäksi nuoresta saakka on ollut masennusta ja ahdistusta, olen pitkään ollut työkyvytön.

Jatkan vastaamalla vars. Ap:n kysymykseen. Jos sulla ei ole mitään psyykkisiä ongelmia tai sairauksia, vaikeuksia ihmissuhteissa tai normaalissa elämässä, riippuvuuksia ym. voi olla että sulla ei ole kehittynyt traumaa. Ei niitä kaikille välttämättä tule.

Vierailija
7/8 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas oli lapsena viikkoja serkun perheeni luona hoidossa, jo pienestä pitäen. Ja voi sanoa, että ei mitään traumoja jäänyt, vaan nuo olivat lapsuuteni onnellisimpia viikkoja. Sain tuntea kuuluvani joukkoon ja minua kohdeltiin samoin kuin muita eikä tarvinnut kärsiä väkivallasta, kuten kotona. 

Vierailija
8/8 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tulla traumoja, jos ei muista tapahtunutta? Vai muistaisiko sitten, jos olisi tullut traumoja?

Voi olla vääristynyt käsitys itsestä. Esimerkiksi poikkeuksellista hylkäämisen pelkoa parisuhteessa, arvottomuuden tunnetta, epävarmuutta jne. Sitähän ei tietenkään tiedä minkälaiseksi persoona olisi kehittynyt ilman tuota lapsuuden hylkäämiskokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi