Pitääkö tämä mielestäsi paikkansa?
Onko mielestäsi totta se, että toisen kunnioittaminen ei ole sitä, että arvostaa, vaan sitä, ettei väheksy? Eivätkö nämä kuitenkin ole toistensa vastakohdat?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Väheksy? Mistä ihmeestä keksit jonkun väheksymisen? En minä ainakaan ajattele jotain väheksymistä ikinä.
No sehän on tosi hyvä. En minä sitä mistään keksinyt. Onhan sitä ihan selvästi olemassa.
En ymmärrä kysymystä. Siis kunnioitukseen kuuluu se, että arvostaa toista sen verran, ettei väheksy häntä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä. Siis kunnioitukseen kuuluu se, että arvostaa toista sen verran, ettei väheksy häntä.
Kyllä tämä minustakin kuulostaa oudolta. Olen vain kuitenkin joskus kuullut tällaisen ajatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä minustakin kuulostaa oudolta. Olen vain kuitenkin joskus kuullut tällaisen ajatuksen.
Antaisin tuon ajatuksen mennä toisesta korvasta ulos. Maailmaan mahtuu puhetta, varsinkin silloin, kun joku puolustelee omia tekosiaan.
Väheksy? Mistä ihmeestä keksit jonkun väheksymisen? En minä ainakaan ajattele jotain väheksymistä ikinä.