Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa on olla narsistinen jatke

Vierailija
15.05.2022 |

Mitä eroa on olla narsistinen jatke tai projektion kohde vanhempi-lapsi suhteessa.

Ensimmäinen liittyy tietty narsismiin ja ilmeisesti erillisyyteen tai sen puutteeseen oikeastaan,

jälkimmäinen tuo mieleen rajatilahäiriön, eli rajojen puuttumisen mielten välillä, jopa jonkintasoisen psykoottisuuden että kuvitellaan tietävän mitä toinen ajattelee, mentalisaatiokyvyn puutteen.

Olenko ymmärtänyr oikein?
Ap

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys, jota nostan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinä kysyt tuota nyt väärältä palstalta. Ei tämä ole psykologipäivystys

Vierailija
4/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jatkeesta tulee mieleen sellainen itsestäänselvänä myötäilijänä pidettävä.

Vierailija
5/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ihminen tavattavissa Tommy Hellsten. narsismi

Vierailija
6/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tätä esiintyy aaveellä. Ei kait kaikki ajatusten lukijat ole toisilleen sukua?

😅

Vierailija
7/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinä kysyt tuota nyt väärältä palstalta. Ei tämä ole psykologipäivystys

Aijaa, no onko Vauva-palsta siis tarkoitettu muka alunperin näille muille keskustelunaiheille?

Vierailija
8/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla narsismi ja rajatila samaan aikaan samalla henkilöllä..tiedän yhden tälläisen asosiaalinen on hällä myös.

Vierailija
9/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla narsismi ja rajatila samaan aikaan samalla henkilöllä..tiedän yhden tälläisen asosiaalinen on hällä myös.

Kun narsisti käyttää muita itsensä jatkeena, niin hän ilmeisesti siirtää tarpeentyydytyksen odotuksen muille, eli jos kaipaa huomiota, odottaa saavansa sitä muilta ja jos tarvitsee vakuuttelua että on hyvä, niin odottaa kehuja jne, eli ei itse kykene täyttämään tarpeitaan. Ja on sillä tavalla rajaton että odottaa ja vaatii tätä.

Rajatila taas ei tunnista omia ja toisen ajatuksia, tunteita ja motiiveja. Ja varmaan aika usein nää tosiaan on yhdessä ja se tekee narsistista niin hankalan.

Ap

Vierailija
10/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on vielä asosiaalinen niin on jonkinlainen käytöshäiriö, on aggressiivinen tai epärehellinen ainakin. Huijaa, valehtelee ja pettää.

Pohdintaa.

Ap

Vierailija
11/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla väärässä mutta projektion ymmärrän omien tunteiden tekojen ja heikkouksien heijastamista muihin.

Tyyliin: "omapa on syysi, että juon liikaa, jos sinä edes yrittäisit olla vähemmän ärsyttävä, tyhmä ja ruma, niin äitikin voisi paremmin..."

Se olet sinä mikä ajaa minut juomaan".

"katso nyt, mitä sait minut tekemään!"

Tai: "en kestä lastani, hän on niin kateellinen mulle..."

"pelaisin lapseni kanssa korttia, mutta hän ei kestä häviämistä".

Lapsi aikuisen jatkeena, ymmärrän tyyliin: "sinä soitat sitä viulua, tai itket ja soitat, ja toista kertaa et häpäise MINUA epävireisellä soitollasi julkisesti, koko suvun kuullen!"

-Pekka, sinä ET mene ammattikouluun auto-linjalle! Sinä menet yliopistoon ja luet lääkäriksi! MINÄ haluan sinusta lääkärin. En huolehtinut sinusta kaikki nämä vuodet päästäkseni automekaanikon äidiksi!

Vierailija
12/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin olla väärässä mutta projektion ymmärrän omien tunteiden tekojen ja heikkouksien heijastamista muihin.

Tyyliin: "omapa on syysi, että juon liikaa, jos sinä edes yrittäisit olla vähemmän ärsyttävä, tyhmä ja ruma, niin äitikin voisi paremmin..."

Lapsi aikuisen jatkeena, ymmärrän tyyliin: "sinä soitat sitä viulua, tai itket ja soitat, ja toista kertaa et häpäise MINUA epävireisellä soitollasi julkisesti, koko suvun kuullen!"

-Pekka, sinä ET mene ammattikouluun auto-linjalle! Sinä menet yliopistoon ja luet lääkäriksi! MINÄ haluan sinusta lääkärin. En huolehtinut sinusta kaikki nämä vuodet päästäkseni automekaanikon äidiksi!

Hyvin ja hauskasti kuvattu! Miksiköhän sitä sitten sanotaan, kun joku ei erota omaa mieltään toisen mielrsyä, vaan kuvittelee omat ajatuksenda toisen ajatuksiksi js luulee tietävänsä mitä toinen ajattelee.

Ap

Vierailija
13/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ja hauskasti kuvattu! Miksiköhän sitä sitten sanotaan, kun joku ei erota omaa mieltään toisen mielestä vaan kuvittelee omat ajatuksensa toisen ajatuksiksi js luulee tietävänsä mitä toinen ajattelee.

Ap

Vierailija
14/14 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ja hauskasti kuvattu! Miksiköhän sitä sitten sanotaan, kun joku ei erota omaa mieltään toisen mielrsyä, vaan kuvittelee omat ajatuksenda toisen ajatuksiksi js luulee tietävänsä mitä toinen ajattelee.

Ap

En tiedä mutta mun jo vanha äitini on juuri tällainen. Väittää tietävänsä motiivini, ajatukset jne. Rajoja ei ole ollenkaan hänelle olemassa, eikä mitään kunnioitusta niihin.

Olen kyllä aina tiedostanut että ns. normaali ei ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän