Ketä olet viimeksi mielistellyt?
Kommentit (13)
En koskaan mielistele ketään.
Olen asiallinen, kohtelias ja mukava muille niinkauan kuin he ovat mukavia minulle. En edes osaa mielistelyä, se vaan ei sovi persoonaani.
Ja inhoan ihmisiä jotka mielistelee avoimesti toisia, se on ällötyävää ja kiusallista.
Luulevatko mielistelijät että mielistelyn kohde ei tajua että toinen yrittää vaan nuoleskella.
Mielistelin joskus erästä iäkkäämpää tuttavaani koska hän kerjää sellaista. Hän ikäänkuin vaivihkaa pyytää että hänen uusia vaatteita tai kampausta tai kotia kehutaan. Hänellä on tosi huono itsetunto ja hän saa siitä varmaan itselleen jotain positiivisiä vahvistuksia kun kuulee että joku kehaisee hänessä jotain.
Itse hän ei kyllä kehu muita eikä osoita toisia kohtaan mitään empaattisia tunteita.
Työnantajaa jolle hain töihin.
Ällötti kyllä oikein itseänikin se lipominen.
Sain paikan.
Henkilöä jonka kanssa aloin taannoin seurustelemaan, halusin hänen pitävän minusta.
En muista, on niin kauan siitä kun viimeksi mielistelin ketään.
Ei kyllä tule mieleeni. Olen aina "normaali" itseni.
Erästä henkisesti sairasta esihenkilöäni oli pakko joskus kehaista tai muten pönkittää, en sanoisi sitä mielistelyksi, jotta hänet sai pysymään edes jollain tasolla siedetyävämä.
Hän olisi varmasti tajunnut nokkelana ihmisenä suoran mielistelyn ja se olisi aiheuttanut täysin päinvastaisen reagtion. Mutta oikeassa kohdassa puolihuolimaton kehaisu tai positiivinen kommentti oli pakollinen pärjäämisen kannalta. Vaikka oikeasti olin ihan ri mieltä asiasta.
En mielistele ikinä ketään. Se ei sovi minulle, en vaan taivu siihen enkä osaa. Voin vaan kuvitella että jos kokeilisin, vastapuoli tajuaisi sekunnissa puheeni /tekoni feikiksi.
Mutta tottakai minäkin olen joskus yrittänyt miellyttää esim seurustelukumppaniani tai hyvää ystävääni. En mitenkään ylenpalttisesti mutta ns normaalilla ja terveellä tavalla.
Olen ehkä sen verran yltiörehellinen että suustani ei tule sellaisia valheita joita nuo oikein klassiset mielistelijätyypit suoltaa ihan päivittäin.
Myönnän että joskus tästä on ollut minulle haittaakin, en saa sitä mitä tavoittelin tai ketä tavoittelin ja töissä olen joutunut joskus aikamoiseenkin myllytykseen kun en osaa (lue jaksa) tuota miellyttänistä ja päin naamaa valehtelua ja kieroilua vaan sanon oikean mielipiteeni enkä sitä mitä kuulija haluaa kuulla. Enkä suostu nuoleskeleman pomojani.
Erästä tuttua jotta sain haluamani lopputuloksen erääseen asiaan. Yllättävän helposti onnistuin.
Ja huom. Tämä ei siis millään tavalla loukannut tai haitannut tuota mielisteltävää.
Eilen metrosta poistuessani henkilöä, jolla ei ollut kaikki kotona ja jonka halusin pysyvän hyvällä tuulella.
Hän pyysi mielipidettäni ja sai huomattavasti kaunistellun version.
Vierailija kirjoitti:
https://titis.org/pics/uploads/posts/2022-08/1660873585_1-titis-org-p-b…
Ap
Kissaani mutta taisi oivaltaa hitsi. katsoi niin nuhtelevasti.
Mielistelin nettituttua eilen illalla, koska meillä on sub-dom suhde ja sanoin vahingossa ensin jossain asiassa hänelle vastaan.