Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään tullut reikää poskionteloon hampaanpoiston jälkeen?

Vierailija
14.05.2022 |

Siis vaikka niistämisen seurauksena muutamia päiviä vasta poiston jälkeen. Miten huomasitte ja miten parani?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietityttää siis, missä vaiheessa edes saisi niistää ym.

Vierailija
2/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaudenhampaan poiston yhteydessä tuli reikä.Kymmeneen päivään ei olisi saanut niistää eikä aivastaa.Kipuja ei onneksi ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli hampaan poiston yhteydessä. Hammaslääkäri huomasi. Heti antibiootit ja kielto niistää ja aivastaa. Viikon päästä tarkastuskäynti hammaslääkärissä ja kohta tulehtunut. Todella voimakkaat antibiootit ja viikon päästä tarkastus. Edelleen tulehtunut joten jatkettiin niitä voimakkaita antibiootteja vielä toinen viikko. Tässäkohden aloitin myös apteekin esittämän desifioivan suuveden käytön. Viikon kuluttua homma ok ja kaikki kunnossa.

Tästä jo pari vuotta niin en tarkkaan muista mutta ota yhteyttä hammaslääkäriin ja kysy neuvoa. Ei välttämättä parane ilman lääkärin apua.

Vierailija
4/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla, asia selvisi poiston yhteydessä. Pillillä imeminen ei onnistunut. Muistaakseni meni itsestään umpeen

Vierailija
5/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi puhjennut mutta viisuri leikkauksessa hammaslääkäri kertoi että leikkaus tulee olemaan haastava ja pitkä, semmoinen riski on ja toinen kirurgi valmiudessa. Hereillä hommaan aloin ja melkein kolme tuntia se kestikin huhhuh, välissä puudutettiin lisää. Oli onneksi taitava ja itsevarma lääkäri, se rauhoitti.

Vierailija
6/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se reikä tulee hampaanpoiston yhteydessä, jos tulee. Hammaslääkärini kertoi, että niin käy suunnilleen yhdessä sadasta yläposkihampaan poistosta.

Vierailija
7/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kukaan sanonut ettei saisi niistää! Hml kyllä testaili poiston jälkeen jollain puhalluskokeella mutta muuten ainut ohje oli olla pari tuntia syömättä. Äsken kun sitten ajatuksistani niistin, tolta puolelta nenästä tulikin yhtäkkiä verta. Mietin vain voiko sinne tulla reikä näin jälkikäteenkin kun ei ole ymmärrystä miten ja mistä suunnasta se paranee. Voiko niistämisestä aiheutuva paine aiheuttaa reiän vielä täss vaiheessa?ap

Vierailija
8/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se reikä tulee hampaanpoiston yhteydessä, jos tulee. Hammaslääkärini kertoi, että niin käy suunnilleen yhdessä sadasta yläposkihampaan poistosta.

eikö siis voi tulla enää kotona, esimerkiksi juuri niistämisen seurauksena?

Vierailija
9/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli hampaan poiston yhteydessä. Hammaslääkäri huomasi. Heti antibiootit ja kielto niistää ja aivastaa. Viikon päästä tarkastuskäynti hammaslääkärissä ja kohta tulehtunut. Todella voimakkaat antibiootit ja viikon päästä tarkastus. Edelleen tulehtunut joten jatkettiin niitä voimakkaita antibiootteja vielä toinen viikko. Tässäkohden aloitin myös apteekin esittämän desifioivan suuveden käytön. Viikon kuluttua homma ok ja kaikki kunnossa.

Tästä jo pari vuotta niin en tarkkaan muista mutta ota yhteyttä hammaslääkäriin ja kysy neuvoa. Ei välttämättä parane ilman lääkärin apua.

Mulle ei tullu poiston yhteydessä, hammaslääkäri sen silloin tarkisti kun ilmeisesti poskiontelon pohja oli mulla aika lähellä. Nyt siis pelottaa oonko niistämällä saanut tuonne reiän aikaan kun verta tuli nenästä tolta puolelta. ap

Vierailija
10/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaudenhampaan poiston yhteydessä tuli reikä.Kymmeneen päivään ei olisi saanut niistää eikä aivastaa.Kipuja ei onneksi ollut.

Kymmeneen päivään? Minä ainakin olen niistänyt jo parin päivän päästä. Ei kukaan ole varoitellut. Pillillä imemisestä ja sillä puolella syömisestä kyllä. Mistä tällaista edes osaisi varoa ellei ohjeisteta!

Vierailija
11/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kannata niistää eikä aivastella hetkeen, se reikä voi tosiaan aueta uudestaan vaikka olisikin jo umpeutunut.

Itellä tuli kans reikä poskionteloon yläviisurin poistossa mutta meni äkkiä umpeen enkä tarvinnut antibiootteja vaikka ne määrättiin heti alkamaan.

Vierailija
12/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmeneen päivään? Minä ainakin olen niistänyt jo parin päivän päästä. Ei kukaan ole varoitellut. Pillillä imemisestä ja sillä puolella syömisestä kyllä. Mistä tällaista edes osaisi varoa ellei ohjeisteta!

Niistämis- ja aivastamiskielto kymmenen päivän ajan on silloin, jos poiston yhteydessä on syntynyt yhteys poskionteloon. Ei "tavallisten" hampaanpoistojen jälkeen.

Vierailija
13/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä testattu hampaanpoiston jälkeen? Minulla viisauden hampaita poistanut lääkäri otti nenästä kiinni ja käski puhaltamaan nenän kautta ulos. Selitti, että siinä testataan, onko aukkoa. Jos on, niin suussa kuplii siellä verisessä aukossa. Puolisolla oli aukko vastaavassa operaatiossa ja hän sai antibioottikuurin.

Vierailija
14/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä testattu hampaanpoiston jälkeen? Minulla viisauden hampaita poistanut lääkäri otti nenästä kiinni ja käski puhaltamaan nenän kautta ulos. Selitti, että siinä testataan, onko aukkoa. Jos on, niin suussa kuplii siellä verisessä aukossa. Puolisolla oli aukko vastaavassa operaatiossa ja hän sai antibioottikuurin.

Testattiin ja silloin ei ollut. Mietin vain voiko se reikä syntyä nyt  sinne koloon tuolta poskiontelon suunnasta tuon niistämisen seurauksena. Kolossa kyllä on se verihyytymä vai mikä onkaan paikallaan. Huolestuin vain kun muistin tuon reikätestauksen ja tuli niistettyä niin että spoidtopuolrn sieraimesta tuli hetken verta.

Vierailija
15/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistämis- ja aivastamiskielto kymmenen päivän ajan on silloin, jos poiston yhteydessä on syntynyt yhteys poskionteloon. Ei "tavallisten" hampaanpoistojen jälkeen.

Tuo on lohdullista kuulla, huolestuttaa vain kun yleensä minulla ei tule niistäessä verta. ap

Vierailija
16/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. En tiennyt tuollaisen olevan edes mahdollista. Nyt olen helpottunut, että minulta poistettiin viime viikolla iso kolmejuurinen poskihammas alaleuasta. Poskiontelo-ongelmia on ollut ihan tarpeeksi.

Ap:n ehkä tarvitsee vain seurata oloaan ja mittailla ettei ole kuumetta? Aukkohan on ongelma vain jos se tulehtuu?

Vierailija
17/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla säteili juurihoito aikoinaan poskionteloon monta kuukautta. Ilmeisesti poskionteloiden pohjat on ohuita ja monella lähellä ylähampaiden juuria.

Vierailija
18/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui. En tiennyt tuollaisen olevan edes mahdollista. Nyt olen helpottunut, että minulta poistettiin viime viikolla iso kolmejuurinen poskihammas alaleuasta. Poskiontelo-ongelmia on ollut ihan tarpeeksi.

Ap:n ehkä tarvitsee vain seurata oloaan ja mittailla ettei ole kuumetta? Aukkohan on ongelma vain jos se tulehtuu?

Minäkään en tiennyt, ihmettelin miksi hammaslääkäri puhallutti.

Vierailija
19/24 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että tuli, hampaanpoiston jälkeen kyseinen puoli poskionteloista on AINA tukossa ja nyt keväällä koronan sairastettua sieltä tullut koko ajan paksua limaa yli kuukauden.

Vierailija
20/24 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin ylhäältä hammas kun oli tulehtunut. Mulle ei sanottu että ei sais niistää ja oon vaan niistänyt ja sitä räkää valuu aina sieltä hampaan poisto kuopasta suuhun kun niistän... :D