Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin kesäpäivystys, joka vuosi sama jupakka

Vierailija
13.05.2022 |

Taas pitää ilmoittaa päiväkodille lasten kesäloma-ajat, tai olisi pitänyt viim. 1.5 mennessä. Luulen jo valmiiksi edessä olevan sama jupakka kuin joka vuosi aiemminkin, kun ilmoitan molemmat lapset koko kesäksi päivystykseen. Ensin alkaa mahdoton kärttäminen, ettei lapsia voi koko kesää päiväkodissa pitää. Ja kun sanon, ettei ole tarkoituskaan, vaan paikka on pakko vain varata, koska olen yksinhuoltaja ja koskaan ei tiedä mitä sattuu. Viimeksikin olivat päivystysajasta yhden päivän. Säännöissä lukee, että käyttämättömästä paikasta peritään puolet varhaiskasvatusmaksuista. No perikööt. Viime kesänäkin odotin laskua, jota ei koskaan edes tullut. Olisin voinut maksaa. Halvempaa se kuitenkin on, kun ostaa lastenhoitaja, jonka tuntipalkka on väh. 10e ja sillä hinnalla voi saada jonkun lukiolaisen. Jos haluaa ammattilaisen, pitää maksaa enemmän. Esim. 4 päivää kesässä 8-9h ajan maksais jo ~300e. Eikös se ole ihan mun valinta, että varaan päivähoitopaikan, jonne voin lapset tarvittaessa viedä ja olen valmis maksamaan mikäli paikka jää heidän mielestään käyttämättä. Ei heillä pitäisi olla asiaan mitään sanottavaa, kun toimin lain ja sääntöjen puitteissa. Helpompaa se mulle on, et se paikka on siellä aina tarvittaessa ja maksan könttäsumman.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta on oikeus pitää hoidossa vaikka koko kesä, ei siitä saa sanottavaa tulla, kannattaa nyt pitää puolensa siellä päikyssä. Ei se että lapsi on kesän hoidossa tarkoita etteikö ikinä olisi lomaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä