Italiaan matkustaminen
Olen lähdössä Italiaan heinä-elokuun vaihteessa. Minulla on kaksi koronarokotusta, joista viimeisimmän olen ottanut syyskuun lopussa. Tarvitseeko minun Italiaan matkustaessani ottaa kolmas rokotus? Onko jollain kokemusta?
Kommentit (35)
Olen lähdössä ensi kuussa Italiaan ja toisen rokotteen voimassaolo olisi mennyt umpeen kuun lopussa. Kävin ottamassa kolmannen nyt, koska rokote pitää olla otettuna vähintään 14 vuorokautta ennen matkaa.
Ohis mutta rokotteen lisäksi Italiaan vaaditaan myös matkustajatietolomakkeen täyttö, muuten et pääse maahan.
9kk taitaa olla raja kunnes toinen rokote vanhentuu eli riippuu kauan on toisesta annoksesta
Italiaan ei tarvi rokotetta, jos otat siellä nega testejä.
Siis tämä palstako on se virallinen taho josta kannattaa kysyä?
Tämä selviää virallisilta sivuilta. En luottaisi random nettikommentteihin asiassa joka vrin mennessään vaarantaa koko matkan.
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta rokotteen lisäksi Italiaan vaaditaan myös matkustajatietolomakkeen täyttö, muuten et pääse maahan.
Eikä vaadita. Miksi te kirjoitatte omia mielipiteitänne faktoina nettiin? Mitä te tuosta valehtelusta saatte?
Vierailija kirjoitti:
Italiassa juuri käynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vaadita. Miksi te kirjoitatte omia mielipiteitänne faktoina nettiin? Mitä te tuosta valehtelusta saatte?
Ota selvää asioista ennen kun kommentoit.
Matkustajien, jotka matkustavat johonkin alla olevista maista (lopullisena määräpaikkana), tulisi täyttää matkustajapaikkalomake eurooppalaisen sähköinen matkustajatietolomake järjestelmän (dPLF) kautta
France
Italia
Malta
Slovenia
Puoli vuotta on toitotettu, että se toinen rokote on voimassa 9 kk. Miten te pärjäätte matkoilla, kun kaikki on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämähän voi vielä muuttua. Esim. Kreikan kohdalla toi on jo poistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadittu. Oletko itse käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini asuu Italiassa, joten kyllä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini asuu Italiassa, joten kyllä olen.
Sitten viranomaiset Italiassa toimivat mielensä mukaan.
Kävin huhtikuussa Ranskassa ja vaadittiin myös tuo lomake etukäteen. Käytännössä sitä ei kyllä tarkistettu missään. Mutta helppohan tuo on täyttää varmuudeksi. Diitä saa qr-koodin, jonka voi näyttää, jos kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämähän voi vielä muuttua. Esim. Kreikan kohdalla toi on jo poistunut.
Hyvin mahdollista on että poistuu, mutta tällä hetkellä vaaditaan. Lisäksi Kreikan tilanne on ollut koko ajan parempi kun Italian.
Vierailija kirjoitti:
Kävin huhtikuussa Ranskassa ja vaadittiin myös tuo lomake etukäteen. Käytännössä sitä ei kyllä tarkistettu missään. Mutta helppohan tuo on täyttää varmuudeksi. Diitä saa qr-koodin, jonka voi näyttää, jos kysytään.
Eivät kysy tosiaankaan kaikilta, mutta tuskin kannattaa ottaa riskiä ettei sitä täytä.
Eikös 2 rokotetta eli pelkkä perussarja tarkoita sitä, että EU-sertifikaattisi on vain tietyn aikaa voimassa? Ja vasta tehosteen jälkeen olisi voimassa toistaiseksi?