Yhden ihmisen takia kaveripiiri uusiksi?
Ihminen, jota pidin kaverina sekä hyvänä tyyppinä ja jota olen tukenut ja auttanut, on näyttänyt itsestään ihan uuden puolen. Mitään ei tapahtunut, ei riitaa tms.
Ensin alkoi piiloveetuilu ja vähitellen se muuttui vakavammaksi. Mukaan tuli ivailu parisuhteestani. Hän on monin keinoin yrittänyt sabotoida sitä. Aloin kuulemaan muilta, kuinka hän on puhunut minusta sekä kumppanistani pahaa selän takana. Syytä käytökselle olen yrittänyt saada, vaan tuloksetta.
Nyt olen huomannut, että kaveripiirini on huomattavasti suppeampi kuin ennen. Juttelin asiasta eräälle luotettavalle ystävälle joka myös tuntee tämän ihmisen. Kertoi minulle, että tällä ihmisellä on taipumusta tuollaiseen käytökseen ja epäilisi hänen olevan ainakin lievästi narsisti. Kuulemma aina ollut kova manipuloimaan ihmisiä.
Tilanne harmittaa suunnattomasti. Moni ihminen jonka luulin olevan kaverini, ei ilmeisesti sitä ollutkaan. Ties mitä kaikkea tämä ihminen on minusta puhunut kääntääkseen muita minua vastaan. Sellaisia ihmisiä, jotka ennen pitivät minusta ja viihtyivät seurassani.
Ikävää on myös se, että meillä on tiivis tuttavapiiri ja paljon yhteisiä kavereita. Voin toki päättää kenet kotiini kutsun, mutta jos haluan mennä viettämään iltaa muiden kavereiden kanssa, saattaa hän olla paikalla. Tunnelma latistuu ja lopulta kenelläkään ei ole enää hauskaa. En voi estää ja määräillä kavereitani olla kutsumatta häntä paikalle samaan aikaan kuin minä. En haluaisi, että tämä vaikuttaa muiden ihmisten keskinäisiin väleihin, tai että kukaan joutuisi kokemaan olevansa velvollinen valitsemaan puolia. Mitä voin enää tehdä?
Kommentit (3)
Selaista se on elämä ja ihan sisarus sarjoissakin. Joten minulla ei ole samasta syystä enää sisaruksia.Elämää.
Nuo voivat osoittautua yllättävän vaarallisiksi. Laittaisin nykyisellä elämänkokemuksella välit poikki vaikka kaikkiin, jos sillä pääsee tuollaisesta eroon. Ihmissuhteet hiipuvat yleensä muutenkin, kun kukaan ei jaksa tehdä mitään, kun on puolisoa ja perhettä.
Up