Li Andersson johtaa viisaasti...
Katselin tuossa taas joutessani kun joutavaa aikaa oli Li:n-hienot korvakorut muuten tuli positiivinen fiilis ehkä nuorissa on tulevaisuus- ajatusprosessia esiintymisiä natosta vasemmistoliiton näkökulmasta ja olin hyvin tyytyväinen myös vaikka siihen miten Li otti vastuuta siitä miten he eivät ole kyenneet esittämään vaihtoehtoja natolle, tosin melko turhaan sirotteli tuhkaa rinnuksille asian vuoksi yms. Tulin tästä myös siksi iloiseksi, että nyt Li:n on kuitenkin moraalinen pakko yrittää korjata minimoida "massiivinen virheensä" toimimalla niin että kun suomi liittyy natoon hänellä on edelleen vahva rooli vasemmistossa sen johdossa kuin myös seuraavassa hallituksessa eikä hän mitenkään voi poistua keskeisestä roolista eli puheenjohtajuus jne jatkuvat hyvin hyvin hyvin pitkään, saattaa olla jopa elinkautinen tuomio...
Ei aukea lobbaus-hommien tai laiskanpaikkojen suojatöiden autuus vielä hänelle, josko koskaan:)
Hallituksesta lähtemättömyys oli myös oikea ratkaisu, kuten myös vapaiden käsien antamisessa edustajille, koska vielä on paljon asioita kesken ja aika vaikea olisi vaikuttaa mihinkään hallituksen ulkopuolelta.
Tärkeää olisi myös että seuraavan hallituksen runko olisi samankaltainen ehkä jopa vahvemmin vasemmistolainen-mikäli suomen kansan viisaus siihen riittää- jotta ei liiaksi rynnittäisi natokiimaisina kaikkeen mitä oikeistolaiset varmasti ovat valmiimpia hyväksymään jos ja kun muualta niin ehdotetaan, vaaditaan tai halutaan ovat.
Itse olen huolestunut myös siitä miten pitkän takaiskun sota ukrainassa, mahdolliset venäjä-ongelmat suomessa ja itse venäjällä sen kannattajavaltioissa tulevat tekemään ponnisteluille ympäristön puolesta ja millaista takapakkia sen vuoksi tulee, alkaen vaikka turpeesta päätyen venäjän sekä muiden kehittymättömämpien maiden mahdolliseen taantumiseen entisestään asiassa.
Toki saattaa olla niin että sota myös kehittää noita asioita, mutta saattaa olla myös että se altistaa sellaiselle suuntaukselle että jäädään vaikkapa esimerkinomaisesti liian pitkäksi aikaa makaamaan naama turpeessa ja tässäkin vasemmiston sekä vihreiden rooli on merkityksellinen
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa ne hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa