Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään leasing-autoa?

Vierailija
18.08.2008 |

Käyttöedulla olen ajatellut hankkia.

Mihin autoon päädyit ja miksi? Oletko ollut tyytyväinen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä mielessä, että johonkin AUTOON tyytyväinen vai ei?

Vierailija
2/5 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuinka paljon firma maksaa ja paljonko itse? Mitä autoja on valittavana (mitä vaan?), kuinka pitkät sopimukset jne.? Kuinka iso on palkkasi ja veroprosenttisi - mikä tulisi olemaan vaikutus nettopalkkaasi?

Vaikea sanoa juuta tai jaata tuohon. Meillä parhaimmillaan firma maksaa 50% leasing-maksusta, jolloin saisin ihan mukavan diesel-farkun n. 300€/kk nettovaikutuksella. Tätä olen itse harkitsemassa, mutta aion käydä koeajamassa monta eri autoa ennen valitsemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä ne tarpeet on. Me tarvittiin tilava ja järkevä dieselfarkku, joka tulee suht edulliseksi pitää liisarina, otettiin Skoda Octavia combi ja on oltu tyytyväisiä. Firma maksaa dieselverot, vakuutuksen, pesut, renkaat, kuluvat osat, huollot ja vara-auton. Itse maksetaan siis polttoaine (miehellä siis käyttöetu myös). Vikoja ei ole ollut, paitsi ilmastoinnin kompressori vaihdettiin takuuseen viime kesänä. Muuten täysin ok. Keväälllä tulee 3 vuotta täyteen ja otetaan varmaan jatkossa vähän pienempi auto liisarina ja vaihdetaan itselle pidettäväksi se farkku, voi olla, että lunastetaan tuo Octavia itselle tai sitten vaihdetaan omalla uudempi.

Joku muu on liisariautossa ehkä vailla jotain muuta, esim. egon jatketta tai yhden ihmisen työvälinettä. Silloin ei ehkä meidän valinta päde ja joku muu on parempi vaihtoehto. Eli kerro mitä olette vailla, niin voidaan antaa vinkkejä järkevästä hankinnasta.

Vierailija
4/5 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIehellä on firmasta Toyota Avensis dieselfarkku ja minulla omalla leasingillä Seat Ibiza. Miehen auton täysedun verotusarvo on n 700€/kk ja minä taas maksan suoraan omastani 330€/kk leasingmaksua. Huollot ja renkaanvaihdot sisältyy hintaan, muut maksan itse.

Molempiin ollaan tosi tyytyväisiä.

Vierailija
5/5 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisaus on bisnestä ja lähinnä kyselin siitä näkökulmasta, miksi on valittu tietty auto.

Farkku varmaan meillekin, sillä liisari korvaisi isomman perheauton (Audi A4 nyt). Tuon kokoiset autot eivät enää liisattuna ole mitään superedullisia, mutta ei tietty ole myöskään itse ostaen halpa auto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan