Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tietääkö kukaan kilpirauhasarvoista? mitä ne pitäisi olla?

10.10.2006 |

kävin eilen kilpirauhaskokeissa ja sokerirasituksessa. sokrut oli ok, mutta kilppareissa on kuulemma jotain häikkää.

S -TSH oli 1.50 mU/l , ja se oli kuulemma ok

S T4-V oli 8.0* pmol/l , ja siinä on kuulemma jotain pielessä.

lääkäri ei ollut kuulemma neuvolan tädille heti osannut sanoa juuta ei jaata asista, ja pyysi soittamaan loppuviikosta uudelleen asian tiimoilta.

tietääkö teistä kukaan mitä noi meinaa? mulla ei ole harmainta haisuakaan..

huomenna mulla on äitiyspolin aika, ja kysyn sieltäkin asiasta, mutta kuitenkin.. tietäikös joku?

ja onko kellään kilpirauhasongelmia ollut raskauden aikana, ja minkälaisia, ja miten ne vaikuttaa sikiöön ja äitiin? hoitoa? kaikki info otetaan kiitollisena vastaan..

-ennis- rv20+3

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sulla on tuo t4v liian alhaalla sen pitäisi olla 10-21 raskausaikana suositeltavaa olisi että se olisi siinä 15 tietämillä.

Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja syön siihen thyroxin lääkettä. Kannattaa käydä kyselemässä lisää kilpirauhasfoorimissa, siellä on paljon porukkaa jotka tietävät vielä enemmän kilpirauhasesta . Sen verran itse tiedän kilpiruhasesta että hoitamattomana raskasaikana se voi aiheuttaa sikiölle vaurioita. Kuten dysfasialla ja adhd on jonkinlaista yhteyttä kilpirauhasen VAJAATOIMINNAN kanssa.

Enni-Maija:

kävin eilen kilpirauhaskokeissa ja sokerirasituksessa. sokrut oli ok, mutta kilppareissa on kuulemma jotain häikkää.

S -TSH oli 1.50 mU/l , ja se oli kuulemma ok

S T4-V oli 8.0* pmol/l , ja siinä on kuulemma jotain pielessä.

lääkäri ei ollut kuulemma neuvolan tädille heti osannut sanoa juuta ei jaata asista, ja pyysi soittamaan loppuviikosta uudelleen asian tiimoilta.

tietääkö teistä kukaan mitä noi meinaa? mulla ei ole harmainta haisuakaan..

huomenna mulla on äitiyspolin aika, ja kysyn sieltäkin asiasta, mutta kuitenkin.. tietäikös joku?

ja onko kellään kilpirauhasongelmia ollut raskauden aikana, ja minkälaisia, ja miten ne vaikuttaa sikiöön ja äitiin? hoitoa? kaikki info otetaan kiitollisena vastaan..

-ennis- rv20+3

Vierailija
2/4 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuo viitearvot näyttää olevan labra /sairaalakohtaisia . meillä siis nuo viitearvot ovat sth10-21 ja t4v 0,4-4.5

Vierailija
4/4 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvot tällä hetkellä TSH 1,85 ja T4 9,4.

Minun tietojen mukaan TSH ei saisi ylittää 2,5 ja T4 ei saa mennä alle 9.

Eli minullakin tuo T4 melko alhainen, normaalisti noin 11-12.

Jostain syystä se nyt loppuraskaudessa putosi tuonne ysin tietämille ja lääkistystä nostettiin puolella tabletilla viikossa.

Arvot pysynyt tätä ennen tasaisina kokoajan.

Minullekkin vajaatoiminta on melko uusi ikävä tuttavuus ja olen siitä kysellyt eri paikoista,

ja tuntuu että joka puolelta tulee aina eri vastaus.

Toivotaan että sinullakin saadaan lääkkeillä arvot heti kohdilleen :)

-Zimpura rv.39-