Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö lapsen näillä geeneillä?

Vierailija
09.05.2022 |

ADHD, alkoholismi, lukivika ja pari sairautta, joissa elinikäinen lääkitys?

Tilanne on se, että haluaisin lapsen, mutta geenini ovat täysin surkeat. Olen korkealle kouluttautunut (DI) ja johtavassa asemassa ulkomaalaisomisteisessa yrityksessä. Paperilla siis olen oikein hyvä, mutta geenit ovat huonot. Alkoholismini on hallinnassa lääkityksellä ja terapialla. ADHD on hoidossa lääkityksellä ja nuo kaksi muuta sairautta ovat lääkityksellä lähes merkityksettömiä ja eivät vaikuta elämään pahemmin. Kaikki noista asioistani ovat kuitenkin perinnöllisiä. Olen sitä miettinyt, että mitä jos lapsi ei ole samankaltainen selviytyjä kuin minä olen ja päätyy ties mille mielenterveyslistalle ja ei ole elämään tässä yhteiskunnassa?

Ikää on 32 vuotta ja alkaa viimeiset hetket näillä geeneillä miettiä, että jatkanko elämästäni nauttimista kuten se on nyt vai teenkö tähän lapsen. Vauvakuume on, mutta eihän sen mukaan tarvitse tehdä. Nautin siis elämästäni suunnattomasti kuin se on, mutta silti olisi kiva saada lapsi. Lapselle en pysty tarjoamaan "suomalaista unelmaa" tasaisesta lapsiperhearjesta, todella sitoutuneesta harrastuneisuudesta tai edes lähiöasuntoa. Muuttaisimme luultavasti toisinaan kaupungeista toiseen, maasta toiseen. Harrastuksia saa olla, mutta niiden tulisi olla sellaisia, että löytyvät aika laajalti ja ovat yksilölajeja, kuten tennis tai uinti.

Kuinka tekisit tilanteessani?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isäni on juoppo, ei se mulle periytyny. Migreeniä on suvussa, diabetestä, sydänvikaa, syöpiä, allergioita(kaikki ihan lähimmäisillä) . Tein siitä huolimatta lapsia.

Vierailija
2/3 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ajattele lasta mitä hänelle tulee olemaan. Itselläni on kaikki suvulta perityt sairaudet, eläkkeelle jouduin 30vuotiaana. (alkoa /mt sairauksia ei ole). Tätä en kyllä hyväksi elämäksi sanoisi, joka päivä kipuja vuosien vuosien ajan, lääkkeitä on 25kpl joka päivä.. Älä ole itsekäs vaan säästä edes sun lapsi tältä. En ole itsekään tehnyt lapsia koska tiedän mitä on edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on parempigeeninen vastakkaista sukupuolta oleva vierellä ja huolehtimassa paljon lapsesta, ehkä sitä. Yh:na en välttämättä itse tekisi, ainakaan heti. Onhan sulla kuitenkin luultavasti vuosia aikaa miettiä.