Aloitin syksyllä sh-opinnot
Ja 20:sta oppilaasta on jäljellä enää 12. Mielestäni aika iso ja huolestuttava lopetusprosentti. Jos melkein kaikki pääsee sisään (eilen oli uutisissa), niin niistä sisäänpäässeistä taitaa vain murto-osa oikeasti valmistua...
Kommentit (9)
Mulle tarjottiin viime vuonna sh-opiskelupaikkaa, en onneksi ottanut vastaan.. Olin laittanut listalle koska en keksinyt muuta :') Nyt onneksi laitoin myös muita vaihtoehtoja
Lapseni aloitti kokki linjalla. Sen aloitti syksyllä 22 oppilasta ja nyt siellä on enää 6 jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni aloitti kokki linjalla. Sen aloitti syksyllä 22 oppilasta ja nyt siellä on enää 6 jäljellä.
Me tilattiin amiksesta metallihatut aidan tolppien päälle ja ope sano et joutu tekee ne ite kun jäljellä olevasta 7 ei ketään ehtinyt.
Opetan aikuiskoulutuskeskuksessa ja se on todella pieni % joka hoitaa sen koulutuksen loppuun ja he on lähinnä näitä meidän paljon parjaamia mm.
Opiskelin laitoshuoltajaksi. Olikohan meitä ehkä n. 20 oppilasta. Pari lopetti kesken. Olin ainut suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin laitoshuoltajaksi. Olikohan meitä ehkä n. 20 oppilasta. Pari lopetti kesken. Olin ainut suomalainen.
Suomalaiselle ei enää kelpaa se fyysinentyö. Raha pitää tulla helpolla mahdollisemman vähän vastuulla.
Mä kävin aikuiskoulutuksen tekniikan alalla; 2/20 lopetti kesken. Olisin hakemun sh ennen ja jälkeen, mutta todistus ei kelpuuttanut hakemaan (nykyään voi harkinnan alla päästä jossain, muttei noissa yhteishauissa kai). Yritin myös lähihoitajaksi, mutta liikaa hakijoita ja en päässyt, edes apuhoitajaksi, jossa ei ollut paljon hakijoita.
Ala jolla saa töitä, jolla pääsee ulkomaille, ja jossa tekijöistä on tarve, ja useimmissa maissa huutava.
Edistymismahdollisuuksia on.
Vierailija kirjoitti:
Alalla on siis asiat selvästi paljon huonommin kuin hoitoalalla 😟
Heh. Nuoret on fiksuja, eivät jää paska-alalle pompoteltaviksi. Johtajat saa syödä paskan ihan itse.