Millainen ihminen kertoo asiat, joita on puhuttu selkäsi takana?
Ihmettelen lähipiirissä sattunutta keskustelua, jossa tuttu kertoi, kuinka minusta oli puhutti paljon pahaa muiden sukulaisten kesken. Olen kuulemma pilannut lapseni masennukseni vuoksi jne.
Kamalaa kuultavaa ja toisaalta jäi fiilis, että haluaa mustamaalata näitä muita sukulaisia, jotta olisin tekemisissä vain hänen kanssaan. Tuntuu, että hän haluaisi, että katkaisin välit näihin muihin sukulaisiin, joihin hän on itsekin jo katkaissut.
Olenko narsistin pauloissa vai onko minulla erittäin hyvä ja rehellinen tuttu?
Kommentit (9)
Tällä elämänkokemuksella sanoisin, että tämä ihminen joko tietoisesti tai tiedostamatta nauttii mielesi pahoittamisesta. En itse koskaan kertoisi ystävälle pahoista puheista, ellei se olisi ehdottomasti tarpeen, jotta hän voisi suojella itseään tms. Minulla oli nuorena ns. ystävä, joka kertoi kaikki kurjat jutut mitä oli sanottu ulkonäöstäni yms. Vasta myöhemmin tajusin, että se oli kateellista pahansuopuutta.
Sinuna ottaisin välimatkaa tähän tyyppiin.
Olisin kiitollinen että kertoo ja puhuu totta. Vaikka aina on ihmisiä jotka eivät halua kuulla, sekin on valinta. Tai jos hän ei puhukaan totta itse. Toisaalta voisi kysyä sukulaisilta puhelimessa miksi ovat puhuneet sellaista tai ovatko (kuulit asian), mutta älä kerro kuka sen kertoi - etteivät he mene kertojan kimppuun. Selviäisi asia, jos suvusta joku edes on rehellinen vai änkyttääkö. Mutta ei viitsi tivata tai nolata ketään.
Koita jo päättää onko hän narsisti vai jotain muuta? Etkö itse pysty tekemään mitään omia päätöksiä ollenkaan?
Juoruakka. Hän on se, joka juttuja keksii ja levittää ostaakseen niillä suosiota.
Olen sitä mieltä että sellainen ihminen on joko typerä ja tahditon, tai haluaa tarkoituksella pahoittaa mielesi. Ei ole hyvä ja rehellinen.
Jatka elämääsi, tee parhaasi, käyttäydy pahan puhujien edessä kuin et tietäisikään. Näytä että sinä olet parempi kuin juorurinki, äläkä heittäydy siihen mukaan.
Toisaalta vaikea uskoa että sukulaisesi sanoisivat mitään ikävää, varsinkin nimenomaan kaverisi kuullen. Pitäisi olla aika juntti sukulainen jos suusta laukoo jotain. Osa ihmisistä voi kyllä väittää perättömiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että sellainen ihminen on joko typerä ja tahditon, tai haluaa tarkoituksella pahoittaa mielesi. Ei ole hyvä ja rehellinen.
Jatka elämääsi, tee parhaasi, käyttäydy pahan puhujien edessä kuin et tietäisikään. Näytä että sinä olet parempi kuin juorurinki, äläkä heittäydy siihen mukaan.
Tilanne voi olla toisin päinkin. Kannatta kuulostella sukulaisia mitä he puhuvat tästä totuudentorvesta.
No he ovat kyllä varoitelleet, mutta pääni on aivan pyörällä. Piirit ovat niin pienet, että jos toiselta osapuolelta kysyn, on soppa valmis. Tämä toinen osapuoli tosiaan kertoi puolustaneensa minua, mut jotenkin jäi outo olo keskustelusta, koska tietää, että tuo asia on minulla todella arka, eikä mitenkään helppo.
Ap
Vaikea sanoa. Tuntuuko sinusta siltä, että kerrottu on totta?