Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitajat vertailee paljonko muiden alojen toimijat saa palkkaa?

Vierailija
08.05.2022 |

En minäkään vertaile, paljonko toisen alan työntekijät tienaavat. Mitä sillä kuvitellaan saavuttavan muuta kuin mielensäpahoitus? Tyydyn ja elän siten, mitä palkkani on. Onko niin vaikeaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole niin yksiselitteistä. Yleinen käsitys tuntuu olevan, että yksityisellä sektorilla olisi hyvät palkat, vaikka ei ne oikeasti nyt ole. Keskipalkkoja nostaa huippujen palkat, perustoimistotiinan palkka ei ole kovin häävi. 

Vierailija
2/4 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt väärin, hoitajat vertailevat vain enemmän tienaavia kun koittavat miettiä hepposia tekosyitä minkä takia hänen pitäisi tienata verovaroista yhtä paljon kuin yksityisellä puolella tienataan josta ne verovarat kerätään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaa tilaa tiedä, jos ei vertaa muihin. Jo syntymästä asti verrataan kasvua ja kehitystä muihin. Koulussa verrataan opintotuloksia, harrastuksessa vertaillaan. Työssä ja palkassa vertaillaan. Pitää olla tietoinen omasta hyvästä ja pahasta ja siitä mitä kuuluu olla ja saada.

Ap taitaa tienata tarpeeksi. Ei sillon vertaa, kun on rahaa. Sitten tulee hätä, kun rahat loppuu. Itse olen sairaanhoitaja ja ei ole hääppöinen palkka mielestäni.

Vierailija
4/4 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omaa tilaa tiedä, jos ei vertaa muihin. Jo syntymästä asti verrataan kasvua ja kehitystä muihin. Koulussa verrataan opintotuloksia, harrastuksessa vertaillaan. Työssä ja palkassa vertaillaan. Pitää olla tietoinen omasta hyvästä ja pahasta ja siitä mitä kuuluu olla ja saada.

Ap taitaa tienata tarpeeksi. Ei sillon vertaa, kun on rahaa. Sitten tulee hätä, kun rahat loppuu. Itse olen sairaanhoitaja ja ei ole hääppöinen palkka mielestäni.

Just. Että kun en vertaa, niin tienaan tarpeeksi?

Palkkani ei ole 3000 /kk ja siitä ylöspäin eikä säästöjä ole paljon, mutta silti olen tyytyväinen. Palkallani saan elettyä ja tehtyä asioita, kyse on elämänhallinnasta. Kaikkea ei tarvitse verrata läpi elämän, mitä siitä hyötyisi? Muuta kuin stressiä ja harmaita hiuksia. Mutta sinähän et tätä ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi