Viettekö roskia pari pussia kerralla, vai hamstraatteko niitä jonnekin kotiin ja viette sitten isoja määriä?
Näen joskus, kun ihmiset suorastaan raahaavat roskia katokseen. Minua ahdistaisi sellainen, haluan viedä sitä mukaa.
Entä te?
Kommentit (17)
Sitä mukaa, kun eri keräilyastiat kotona täyttyvät. Joskus yhden tai pari, joskus useamman.
Vien sitä mukaa kun niitä tulee, mutta kierrätän, joten ei ole harvinaista että esim. seka-, bio-, pahvi- ja muoviroskikset on samaan aikaan täynnä.
En uskalla kerätä jätesäkkiin roskia koska naapuri tulee joka kerta kysymään mitä säkissäni on. Vien siksi monta pikkupusseissa roskat. Seinänaapuri itse kerää roskansa rappukäytävään läpinäkyvissä hedelmäpusseissa.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla kerätä jätesäkkiin roskia koska naapuri tulee joka kerta kysymään mitä säkissäni on. Vien siksi monta pikkupusseissa roskat. Seinänaapuri itse kerää roskansa rappukäytävään läpinäkyvissä hedelmäpusseissa.
Rappukäytävään? Mutta eihän se voi olla taloyhtiön sääntöjen mukaista! Sano tuosta jonnekin.
Välillä kertyy kartonkia ja muovia enemmän, koska niiden keräyssäiliöt on usein täynnä ja olen alkanut viemään niitä kerralla silloin, kun olen ensin ohimennen tarkistanut säilössä olevan vielä tilaa. Nämä roskat on puhtaita ja hajuttomia, joten niiden kertyminen ei haittaa.
Joskus ei jaksa töiden jälkeen oikeastaan mitään niin roskapussejakin saattaa kertyä ja tulee vietyä useampi kerrallaan.
Pahviroskis on melkein aina täynnä niin pahvia/kartonkia kertyy paljon kerralla vietäväksi.
Biojäte joka päivä ja jos on kalan perkeitä mukana, niin ihan heti. Samoin muovijäte, jos muovisia kalakääreitä. Pahvi. lasi ja metalli, kun täytyy. Yleisjäte kans kun tulee astia täyteen. Rivariasunnossamme roskis vieressä, joten helppoa nakata sinne, säällä kuin säällä.
Mulla on iso Clas Ohlsonin megakassi. Sinne piilotan monta pussia ja kärrään kerralla. En tykkää fiiliksestä näytellä yksittäisiä jätemuovipusseja rapun asukkaille
Kompostipsi ja sekajäte keittiössä ja viedään joka 2.pvä, terassilla Sini-laatikot lasille, metallille, muoville ja pahville ja viedään sitä mukaan kun täyttyvät, muovi ja pahvi täyttyy niistä nopeiten ja muovi ykkösenä eli se vietävä n.3-4x/vkossa.
Hampstraan vain puhtaaksi huuhdeltuja muovi, lasi ja metalli pakkauksia
Yleisroskat (ruoan tähteitä, pakkauspaperia) vien joka tai joka toinen päivä
Vien joka päivä samalla kun lähden muutenkin ulos. Mitä niitä roskia säilömään kun ei ne korkoa kasva. Helpompi viedäkin pieni pussi kuin iso.
Pussi kerrallaan.
Kierrätettävää saattaa kertyä enemmänkin.
Vien yleensä kaikki roskat samaan aikaan eli sekajäte, biojäte, muovi ja kartonki.
En koskaan vie roskia vaan jätän ne asuntoon kun muutan pois. Vieköön seuraava vuokralainen ne roskikseen jos on siivoushullu.
Ap eikö sulla oikeasti ole parempaa ajateltavaa?
Pussi tai pari silloin kun lähden muutenkin ulos.