Voiko kuka tahansa eurooppalainen mennä suomalaisesta?
Usein sanotaan, että Eurooppa on hyvin homogeeninen ulkonäöllisesti joten tästä tuli luonnollisesti mieleen tuo yllä oleva kysymys. Mä oon puoliksi ukrainalainen (äiti) ja mielestäni en ees näytä suomalaiselta.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka väittävät Euroopan olevan homogeeninen, katsovat luultavasti vain ihmisen ihonväriä (vaikka sekään ei minusta ole sama kaikissa maissa).
Poikkeaa kyllä joissain etelä-euroopan maissa aika paljonkin
Suomalaisella on ihan oma geeniperimä ja nämä mainoksissa esiintyvät esim mustat ei ole geeniperimältään suomalaisia vaikka olisivat suomessa syntyneitä. Suomen kansalaiseksi voi tulla passilla mutta suomalaiseksi ei voi esim turkkilainen tulla koskaan.
Suomalaisen tunnistaa aina. Kun instassakin katsoo keloja niin vaikka mikään ei antaisi ilmi kansalaisuutta, se on sekuntti kun näkee että tuo on suomalainen. Suomalaisilla on ihan oma aura, ruotsalaisilla myös.
Vain Itämeren rantavaltioiden asukkaat voisivat mennä suomalaisista. Toisaalta USAssa ja Kanadassa on kanssa mutta se johtuu suomalaista sukujuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vain Itämeren rantavaltioiden asukkaat voisivat mennä suomalaisista. Toisaalta USAssa ja Kanadassa on kanssa mutta se johtuu suomalaista sukujuurista.
Eli esim puoliksiki suomalainen ja puoliksi ukranailainen mies kuten minä ei voi mennä suomalaisesta? Ap
Kyllä suomalaisen tunnistaa heti katukuvasta.
Itse olen asunut pian 30 vuotta ulkomailla ja aina erotan jo välimatkan päästä kuka on suomalainen.
Ei halua alkaa mitenkään sormella osoittaa mikä se on, olemus, tapa liikkua, vai mikä.
Ulkonäöstä voi päätellä hyvin äkkiä varsinkin jos on tyypilliset suomalaiset piirteet.
Ruotsalaiset ja norjalaiset erottaa myös. Itsevarmuus on silmiinpistävä mutta myös ulkonäölliset seikat.
Venäläisen erotan myös helposti, varsinkin miehet mutta kyllä myös naiset.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut pian 30 vuotta ulkomailla ja aina erotan jo välimatkan päästä kuka on suomalainen.
Ei halua alkaa mitenkään sormella osoittaa mikä se on, olemus, tapa liikkua, vai mikä.
Ulkonäöstä voi päätellä hyvin äkkiä varsinkin jos on tyypilliset suomalaiset piirteet.
Ruotsalaiset ja norjalaiset erottaa myös. Itsevarmuus on silmiinpistävä mutta myös ulkonäölliset seikat.
Entäs jos on puoliksi suomalainen ja puoliksi ukrainalainen kuten minä?
Suomalainen tunnistaa tutut piirteet toisessa suomalaisessa. Muunmaalaisille suomalaiset ovat korkeintaan jotain pohjoiseurooppalaisen näköistä sakkia.
Sinut suomalainen tunnistaa "muualta tulleeksi", koska sinussa todennäköisesti sen ukrainalaisen puoliskon geenit näyttävät vierailta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, mitä tarkoitat, mutta mistä toisaalta tiedät, kuinka monta suomalaista sinulta mahdollisesti jää tunnistamatta?
Mitä väliä, monikulttuurisuuteen kuuluu se että kaikki geeniperimät sulatetaan yhdeksi harmaaksi mössöksi. On rasismia ajatella että on olemassa erilaisia rotuja.
antisemi kirjoitti:
Mitä väliä, monikulttuurisuuteen kuuluu se että kaikki geeniperimät sulatetaan yhdeksi harmaaksi mössöksi. On rasismia ajatella että on olemassa erilaisia rotuja.
No ei nyt sentään rotuja vaan enemmänkin etnisyyksiä. Ap
Minusta edes ruotsalainen ei voi mennä suomalaisesta, noin siis yleisellä tasolla. Kyllä suomalaisen tunnistaa. En sitten tiedä mistä sen näkee.
antisemi kirjoitti:
Eipä ne oikein sekoitu vaikka samoissa nurkissa asutaan. Esimerkiksi jenkeissä valkoset avioituvat valkoisten kanssa, enkä suomessakaan ole huomannut kovinkaan suurta sekoittumaa, mitä nyt jotkut poikkeustapaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka väittävät Euroopan olevan homogeeninen, katsovat luultavasti vain ihmisen ihonväriä (vaikka sekään ei minusta ole sama kaikissa maissa).
Italiassa minua luultiin italialaiseksi, joten ei kai hirveesti olla erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otit sitten yksilötason havainnon ja yleistit sen koskemaan väestötasoa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo etenkin pohjoisosissa on vaaleampia mutta esim Sisiliassa on paljon tän näköisiä ihmisiä: https://imgur.com/a/C3E0hpX