-***- huhtikuisten maanantai -***-
Yrititin etsiä, mutta ainakaan minun silmiini ei osunut tämänpäiväistä pinoa.
Tässä kuitenkin linkki viikonlopun keskusteluihin (muutama tämänpäiväinenkin löytyy) http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8537315&p=2&tmode=1&smode…
) .) Jotenkin alkaa ottamaan päähän tämä väsymys (ilmaus ottaa päähän voidaan korvata paljon rankemmalla sanalla). Pysyn kyllä tolpillani työpäivän (kun on pakko), mutta kun tulen kotiin, niin sohva kutsuu ja sen jälkeen sänky. Mitään kotihommia ei saa tehtyä. Pykkikoneen saan useimmiten päälle, mutta jatkotoimenpiteet ovatkin sitten toinen juttu...
Neuvolasta saamastani opukseta luin, että väsymys helpottaa , kun viikkoja on täynnä 12. Jos näin ei kuitenkaan käy, haastan luultavasti kirjasen tekijän oikeuteen...
Anteeksi tämä vuodatus ja kiitos jos/kun jaksoit sen lukea!
Tiikki 11+6
Kommentit (5)
Tiikille haluan luoda uskoa, että raskausoireet ovat yksilöllisiä ja todennäköisesti sinulla loppuu väsymys rv 12 jälkeen....
Vaan täällä parin elinvoimaisen viikon jälkeen olo on kuin joku kolauttaisi halolla päähän iltapäivästä/alkuillasta. Viikonloppuisin olen nukkunut megapäiväunia & yöunet päälle...
Omalla kohdallani epäilen hemoglobiiniarvon romahtamista, sillä ennen raskautta se oli 160, ensimmäisessä neuvolassa 5 viikkoa sitten oli laskenut jo 145 ja todennäköisesti huomenna määrätään jo lisärautaa.
Varasin ajan Brunolle rakenneultraan, marraskuun alussa pääsen jo neljännen kerran tirkistelemään masukkia = )
Ovatko muut menossa yksityiselle rakenneultraan?
Palailen huomenna kertomaan neuvolakuulumisia, kirpsakkaa viikonalkua huhtimasuille!
Beatitude & Napero rv 15+2
Jatkan tähän pinoon, vaikka onkin jo tiistai, mutta en viitsinyt aloittaa uutta...
Beatitudelle. Mä olen kanssa menossa rakenneultraan, mutta menen Tapio Kurjelle ja se on vasta 20.11 rv19+5. Jännittää ihan kauheesti, kun en esikoisesta ollut 4d-ultrassa, että millanen se on ja mitä kaikkee siellä näkyy...
Huomenna olis lääkärineuvola ja odotan kovasti, jos terkkari kuuntelee dopplerilla, että onko kaikki ok.
Muuten täällä samaa: väsymystä ja huonoa oloa. Flunssakin on puskemassa päälle, mutta saikulle ei voi jäädä kun just pari viikkoo sitte olin poissa.
Onko teillä muilla kuivat nenän limakalvot? A-vitamiinitipathan siihenkin vaivaan auttais, mutta stuskimpa sitä saa käyttää raskausaikana. Täytyy lekurilta kysellä neuvoa.
Mutta työt kutsuu...
Mukavaa päivänjatkoa!
-Lellu 13+6-
Hei!
Olen pian 30-vuotias opettajaäiti Itä-Suomesta. Odotan toista lasta, LA 20.4.07. Esikoinen 05/05. Mies 31v. Te toiset tunnette toisenne jo varmaan hyvin, mut ite en oo tähän ketjuun vielä ees tutustunu; halusin oottaa np-ultraan ja nähä et mahassa on kaikki hyvin. Mitäs muuta itestäni kertoisin...? Kysykää jotain ni vastailen!!! Oon hoitovapaalla vielä vuoden loppuun asti ja sittenkin ehin olla töissä max 10 viikkoa, jos töihin ylipäätään kykenen. Miusta on ihana olla kotona esikoisen kanssa, saa nähä miten se sit kahden kanssa sujuu...
Nyt siis menossa rv12. Ultrassa kävi ilmi et vauva vastaa viikkoja, mikä yllätti, koska olin IHAN varma et LA siirtys viikolla (tiesin milloin ovis oli tarkalleen, kun oli niin kovat kivut). Neuvolassa 3 viikkoa sit th sai sydänäänet kuuluville ja se helpotti; esikoisesta ultrasivat lääkärissä paristi ennen np:tä, joten en osannu sillon pelätä mitään, nyt kyllä jännitti ihan kauheesti jos ne sydänäänet ei kuulukaan!
Alkuun oli pahaa oloa ja väsymystä, kakka vaipat ja voimakkaat hajut oksettaa vieläkin. Esikoisesta en oksentanu kertaakaan, nyt saan kakoa melkein joka päivä enempi tai vähempi; onneks ei tarvii aina pönttöä halailla, riittää vaan kun yskii ja kakoo. Mutta ikävää silti! Ruoka ei maistu oikein vieläkään ja välillä oli vaikeuksia tehä jopa voileipiä, kun kaikki etoi, ja paha olohan siitä tulee, kun ei voi mitään syödä, kun mikään ei maistu. Oon muutenkin pieniruokainen ja mielestäni nyt herkutellut kovinkin (suklaata, pitsaa...), niin silti paino ei oo noussu vielä just yhtään; esikoiselta kiloja tuli 15 mut ne lähti imetyksellä pois, päädyin hieman miinukselle. Maha pömpöttää mut ei miusta varmaan vielä näy et raskaana oon. Väsymystä on ilmassa täälläkin mut ei samalla tavalla ku esikoisesta, mut sillon olinkii töissä; kotona oleminen on välillä ihan hyvää huilia, kun esikoinen leikkii kivasti leluillaan itekseen.
Että tämmöstä tänne! Ois kiva tutustua muihin kanssaodottajiin paremmin, joten tehkää pikabriiffaus itestänne, jos vaan jaksatte niin tullaan tutuiksi!
Aurinkoista syksyä ja onnellista odotusta muille huhtiksille!
Reko Sammakko (rv12)
Tervetuloa mukaan huhtikuisiin Reko-sammakko! Itse en ole mikään aktiivisin kirjoittelija, mutta melkeinpä joka ilta/päivä käyn lueskelemassa pinot. Siinä on jotain rentouttavaa :).
Tiikille ja Papaijalle, eivät ne huono olo ja väsymys ole täälläkään vielä poistuneet. Minäkin huvittuneena luin sitä neuvolan antamaan kirjasta, että viikolla 13 useimmilla häipyvät loputkin oireet... Toisaalta olen tottunut näihin " turhiin lupauksiin" (heh). Joskus sanottiin, että kyllä ne näppylät häviävät, kun teini-ikä loppuu, ja sitten luvattiin, että viimeistään 25-vuotiaana. Nyt sitä on ikää 27 ja vieläkin niitä silloin tällöin putkahtelee. Se on ennemminkin sääntö kuin poikkeus, ettei kirjojen mukaan mennä.
Nyt on (melkein) takana parin viikon teatterikiertue, ja sen alkaa tuntea. kamojen roudaus paikasta toiseen ei ole tehnyt kovin hyvää ja tänään on vihlonut alamahaa aika paljon. Soitin sitten terkkarille ja sain onneksi sairasloman tälle illalle (kun olen iltatöissä). Onneksi saa levätä, niin ehkä se siitä menee ohi. Huomenna pääsen kuuntelemaan neuvolaan sydänäänet. Toivottavasti kuuluu, nimittäin sitten saakin kertoa tuleville isovanhemmille uutiset. Oletteko muut vältelleet nostelua? Itse en tähän asti ole, mutta nyt taidan olla varovaisempi.
Mä olen muuten ihan pihalla, että millainen se 4d-ultra on? Miten se tehdään ja miten se eroaa tavallisesta? En luultavasti ole menossa kuin tavalliseen, mutta kiinnostaa silti tietää mihin te muut olette oikein menossa :).
Kerttu
Väsymystä on täälläkin. Onneksi ei tarvitse töissä käydä kun olen hoitovapaalla. Työstä tämäkin kyllä käy kun esikoisella taitaa olla jotain vauva uhmaa. Kaikki tarvis saada periks ja kun niin ei käy itkee aivan kamalasti. Ei meinaa loppua sitten millään.
Ja omat hermot on tän raskauden takia tosi kireellä niin tulee ärähdettyä aivan turhaankin. Ressu ei sitä taida vielä pahemmin ymmärtää.
Taitaa se taas tuoksahtaa tuolla pöydän alla... Mistä ihmeestä sitä kakkaa oikein riittää!!!!
Purkaus taisi olla tämäkin :)
Papaija 12+2