Alkoholista luopuneet! Millaista oli totutella holittomana juhlimiseen?
Sain tietää sairastavani reflusitautia ja alkoholi näyttää pahentavan oireita moneksi päiväksi, joten päätin luopua siitä kokonaan. En ole ollut mikään suurkuluttaja teiniaikojen jälkeen (nyt 31v.), mutta silloin kun olen jonnekin juhlimaan lähtenyt, niin tavallisesti olen kyllä juonut. Alkoholin pois jättäminen ei ole millään tavalla vaikea päätös, mutta on tässä varmasti opeteltavaa edessä. Miten teillä sujui alkoholittomaan elämään siirtyminen? Viihdyttekö juhlissa selvänä, vaikka muut joisivat? Menikö tähän aikaa totutella? Onko juomattomuutenne ongelma muille, joudutteko jatkuvasti selittelemään asiaa?
Kommentit (2)
En ole enää nähnyt tarpeelliseksi mennä baariin tai kosteisiin juhliin ollenkaan. Tiedän, että jotkut käyvät limulinjalla viihteellä, mutta minusta se on vain tylsää. Olen kehittänyt muita harrastuksia. Ystävyyssuhteet saattavat tietysti katketa, jos juominen on ainoa yhteinen juttu, mutta sellaista se on.
En ole kaivannut "juhlimista" sen jälkeen kun lopetin alkoholinkäytön. Selvin päin se ei ole edes ajatuksen tasolla hauskaa.