miltä tää purema teijän mielestä näyttää?
poika meni äsken sihkuun ja näytti et mulla on pipi jalassa... aristaa tuota kohtaa aika paljon ja tuossa on ihan kuin rakkulat, joiden pinta kiiltää.. tosi outoo... http://www.aijaa.com/v.php?i=2552667.jpg
Kommentit (17)
ja sitten poika on raapinut / hangannut sitä puremakohtaa, josta johtuu punoitus.
Niiden myrkkyhän toimii niin, että se herkistää ihon auringolle ja saa aikaan rakkulaisen, palovammoja muistuttavan ihottuman.
en kyl tiiä onx tääl jotain ukonputkia... poika oli paljon tänään ulkona, tosin pitkät farkut jalassa... on tosi oudot nuo jäljet kyllä... mietin et voisko olla joku lelu tehnyt nuo jäljet tässä kotona.. tässä lisää kuvia... http://www.aijaa.com/v.php?i=2552825.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2552855.jpg t. ap
Mutta nuo ovat liian selkeärajaisia ollakseen kasvikontaktin aiheuttamia. Epäilen lintukirppua, joka jostain syystä aina puree kaksi vierekkäistä puremaan. Jos niille on allerginen, voi puremakohtaan tulla rakkula.
Laita Etonoa, hydrocortisonia tai vastaavaa lieventämään kutinaa ja kirvelyä.
mikä lie itikka imaissut, aamulla jälkiä tuskin enää edes on.
ja koko alue turposi ja tuli sinisen mustan punaisen kirjavaksi. Ja kipu oli helvetillinen, kävely vaikeaa.
mua ihmetyttää enimmäkseen tuo puremakohdan väri.. nuo läiskät näyttää nimittäin ruskeilta... ap
oikeanlaista kuvaa...noh.. taidan laittaa tohon kortisonirasvaa ja sit katella huomenna sitä jos on jotenki muuttunut tuo alue... ap
ei oo käärmeenpurema. Joku itikka.
poika sanoi, että se ei kutise, eikä siihen satu, muuten kuin jos siihen koskee... no laitoin tossa sitä rasvaa ja poika nukkuu, joten katselen tilannetta huomenna.. voihan sitä sit käydä näyttää tossa terveyskeskuksessa huomenna... ap
Yleensä käärmeen pureman jäljet ovat 4-5 mm:n päässä toisistaan. joskus niitä voi olla vain yksikin, jos ei ole osunut kunnolla. Käärmeen pureman jäljet ovat erittäin pienet, samanlaiset, kuin neulalla pistäisi.
huomannut. Meidän hyönteisallergiselle pojalle nousee minkä tahansa hyönteisen pistosta valtavia patteja, esim. keväällä mäkäräisen pisto aiheuttaa vesikelloja, ja kun ne puhkeavat, tilalle jää verestävä "reikä". Samoin paarman pisto aiheuttaa tulehduksen. Pojalla on kesäkuussa tulleita pistoja ja vielä jälki kutisee.
Tuo voisi olla pienen polttiaisen pistoja, hydrokortisoni auttaa hyvin. Jos alue tulehtuneen näköinen aamulla, kannattaa käydä näyttämässä.
ja se lääkäri vaan totesi, että sillä on siinä molluskoita ja että niille ei mitään oikeen voi, paitsi perusvoidetta... atooppisesta ihosta ei oo ikinä puhuttu, mulla itsellä tosin on psori... ap
ne muuttuu kiiltäviksi, ns ruskeiksi jopa kun on tarpeeksi hangannut, mä sain jonkun hyttysen tms peruspureman omaan jalkapöytään näyttämään tummalta ja selväreunaiselta, nimenomaan kiiltävältä kun hankasin yöllä toisella jalalla sitä kutiavaa jalkapöytää, kai ne jotenkin paloi siitä hankaamisesta.
Musta näyttää kanssa käärmeenpuremalta. Itse olisin varmaan kyllä aika vauhkona ja seurailisin tilannetta tiiviisti yöllä.
ja aika nopeesti tuosta puremasta. lapsi itse ei osaa yhtään sanoo mistä se on tullut. Äsken sen mulle näytti ja sanoi että äsken alkoi siihen vasta sattuu... (kerrostalossa asutaan, joten tuskin sisällä mitään käärmettä on) t. ap