Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäni 47 v ja metabolinen ikä 62 v

Vierailija
27.04.2022 |

Kävin eilen kehonkoostumusmittauksessa ja sain karmivat tulokset. Testin tekijä ei tulkinnut niitä, sain vain kuitin mukaani. Onko muille tullut tällaista tulosta? On varmasti aika hälyyttävää! Olisiko jollain vinkkejä miten tuon iän saisi tehokkaasti alaspäin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Syötkö paljon lihaa? 

Vierailija
2/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kasviksia ruokavalioon ja äkkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha ja sokeri vanhentavat

Vierailija
4/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mielestäni paljon lihaa, toki bmi oli myös korkea ja rasva% 44,5😩

ap

Vierailija
5/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttaako muutos. Vai valitus.

Vierailija
6/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Houkuttaako muutos. Vai valitus.

Tätä kirjoittajaa valitus, saa jopa aukomaan.

Vierailija
7/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaprosenttisi on todella korkea. Rasvaa kehosta pois ja lihasta tilalle, niin saat pienennettyä metabolista ikää.

Vierailija
8/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kehon ikä 28v, oikea ikä 38v. En syö kovin terveellisesti, mutta bmi on 19. Liikun välillä.

Vierailija
9/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna olet viimeksi harrastanut liikuntaa?

Vierailija
10/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa siis mitattiin ja mitkä arvot sinulla ovat ikäistäsi heikommat? Siis muutkin kuin BMI ja rasvaprosentti? Jos tuo on puhtaasti kehonkoostumusta mittaava (tai siis veikkaava) laite, niin eihän se oikein kerro muusta kuin siitä, että rasvaa ja painoa on enemmän kuin pitäisi ja lihasta vähemmän kuin pitäisi ikäselläsi olla. Sen sijaan tuollainen mittaus ei anna mitään tietoa esim. aerobisesta kunnostasi, sydän- ja verenkiertoelimistösi kunnosta tai sisäelimiesi todellisesta tilanteesta. Eli tuo tulos on periaatteessa ihan hölynpölyä, jos siinä väitetään, että se jotenkin kertoisi metabolisen ikäsi.

Se, mitä voit tilanteessasi tehdä, kun itsekin jo tiedät, että ainakin rasvaprosentti ja paino ovat yläkanttiin ja lihasmassa ehkä alakanttiin, on alkaa harrastaa liikuntaa ja opetella syömään terveellisesti ja säännöllisesti. Liikunnaksi käy alkuun, jos olet ihan aloittelija sillä saralla, vaikka kävely ja kevyt kotijumppa (helpoja lihaskuntoliikkeitä, joihin löydät ohjeita vaikka youtubesta). Lisäät sitten kunnon kasvaessa tehoja ja määriä ja lat etsiä itsellesi miluisia lajeja kokeilemalla vähän kaikkea, mikä saattaa tuntua houkuttelevalta. Ja ruokailussa panostat säännöllisyyteen ja monipuolisuuteen. Paljon kasviksia, hiilihydraatit täysjyvästä ja kasviksista (marjoista/hedelmistä/juureksista/vihanneksista), rasvat pääasiassa pehmeinä (öljyt, pähkinät, kala) ja proteiineja sopivasti itsellesi mieluisista lähteistä.

Vierailija
11/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä edes tarkoittaa metabolinen ikä? Tuntemistani vanhuksista esim. aniharva on lihava. Vai onko tuossa verrattu jotain lihaksen määrää kehossa? Kyllä tuollaista tulosta pitäisi avata jotenkin, eikä vaan lyödä lappua käteen.

Älä masennu. Itse olen alkanut pohtimaan, että mistä löytäisin sen liikunnallisen tavallisten ihmisten kerhon, missä voisi käydä liikkumassa ilman suorituspaineita. Kävisin jossain hyvän kunnon ja mielen kerhossa. 

Vierailija
12/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 54 vuotiaana metabolinen ikä 42 v. En ollut ihan ihannepainossani, 3-4 kg olis tiputettavaa niin olisin, eli painoindeksi oli jotain 24 muistaakseni tms. 

Vierailija
13/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha ja sokeri vanhentavat

Vain sokeri tekee sen.

Vierailija
14/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaprosenttisi on todella korkea. Rasvaa kehosta pois ja lihasta tilalle, niin saat pienennettyä metabolista ikää.

Ei lihasta saa rasvan tilalle.

Vierailija
15/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko bmi? Entä vyötörönympärys? Nuo yhdessä rasvaprosentin kanssa antavat suuntaa arviolle. Vyötärölihavuus ja ylipaino ovat terveysriski. Arvosta itseäsi ja ala tehdä hyvän mielen terveellisiä valintoja. Se lohtu, että painoon voi itse vaikuttaa. Liikunta parantaa sokeriaineenvaihduntaa, joten lenkille mars.

Vierailija
16/16 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisinpäin vaikka olen kipusairas ja huonokuntoinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan