Mikä oli suurin harhaluulosi ammatistasi tai ammattialastasi ennen kuin tulit alalle?
Mitä erehdyit luulemaan? Kerro myös ammattisi.
Aloitan: luulin, että opetusala on vakaan tasaisesti kehittyvä eikä ainakaan isoja takapakkeja tässä kehityksessä tule.
Osoittautui, että aina tulee lisää ylhäältä annettuja usein huonosti suunniteltuja muutoksia.
Kommentit (12)
Kuvittelin, että vanhemmat kasvattavat lapsiaan. Petyin.
t. yläkoulun ope
Luulin, että ohjelmointi on omin päin tehtävää ongelmanratkaisua. Sellaista se vielä opintojen alkuvaiheessakin oli.
Olen töissä puhelinseksilinjalla. Luulin, että siinä työntekijä joutuu koko ajan hillitsemään itseään, ettei repeäisi nauramaan. Oikeasti puhelut ovat aika tylsiä ja vain harvoin tulee niin eriskummallinen puhelu, että alkaa naurattaa sitä kuunnellessa.
Kuvittelin, että vanhukset ovat kiitollisia hoidostaan, ja että työssä ehtii juttelemaan heidän kanssaan, lukea heille vaikka kirjaa välillä ja pitää seuraa.
No, osa onkin kiitollisia, mutta heitä ehkä 1/10. Kirjaa ei ehdi lukea kyllä ikinä, ellei sitten nipistä omasta tauostaan.
Luulin, että tradenomin koulutuksella saa edes jotain töitä. Olin pahasti väärässä. Vielä enemmän väärässä olin kun aluksi luulin tarjolla olevan jopa oman alan töitä. Olen siis pitkäaikaistyötön tradenomi. En ole enää pitkään aikaan uskonut saavani mitään töitä tällä koulutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä puhelinseksilinjalla. Luulin, että siinä työntekijä joutuu koko ajan hillitsemään itseään, ettei repeäisi nauramaan. Oikeasti puhelut ovat aika tylsiä ja vain harvoin tulee niin eriskummallinen puhelu, että alkaa naurattaa sitä kuunnellessa.
Mitä ihmettä tuollaisilla linjoilla tapahtuu? Siis mitä siellä asiakas puhuu? Haluaako ne kuulla jonkun tuhman tarinan vai mitä?
Luulin, että opettajan työ on aika leppoisaa ja työpäivät lyhyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tuollaisilla linjoilla tapahtuu? Siis mitä siellä asiakas puhuu? Haluaako ne kuulla jonkun tuhman tarinan vai mitä?
Yleensä hipelöivät itseään ja haluavat kuulla rumia juttuja tyyliin "Nyt mä otan sun munan suuhun... Mmmm mmm..."
Eksäni oli noilla linjoilla töissä.
Luulin että en tule saamaan töitä, olin oman alan töissä 1,5v ennen valmistumista. Luulin myös että työtä saa tehdä rauhassa itsekseen. Pitääkin olla koko ajan puhelin kädessä ja jatkuvasti monta rautaa tulessa. Siis kirjaimellisesti samaan aikaan luen yhtä juttua, suunnittelen toista, kirjoitan sähköpostia ja puhun puhelimessa. Arkistonhoitaja.
Luulin että yliopistolla puhutaan kahvitauolla tieteellisistä
kysymyksistä. Ei koskaan, vain siitä kuka sai minkäkin
viran tai ei saanut.
Proffa
että saisi jatkaa ammatin harjoittamista väkivaltarikostaustalla. rikos oikeuden mukaan. suositankin ottamaan etukäteen selvää, ettei tule opiskeltua turhaan, jos aikoo puolustaa oikeuksiaan ja toisten oikeuksia, johon välttämättä vaaditaan viime kädessä väkivaltaa. kutsumusammatti, eikä sallita harjoittaa.
Luulin, että insinöörinä teen lähinnä tietokoneen ääressä töitä. Ei käynyt omalla kohdallani niin, mutta ihan hyvä.