Jos Jumala on kerran olemassa niin miksi se ei voi puhua suoraan
ja sanoa, että päivää, tässä minä olen ja olen sinun Jumalasi, jos hänellä ei kerran ole mitään salattavaa. Miksi uskovaiset aina sanovat, että Jumala puhui heille. Haluan kysyä uskovaisilta, että puhuiko se Jumala teille ihan ihmisen kuultavalla äänellä - vai miten ja oliko se nimenomaan miehen ääni?. Mistä tiedätte, ettei se ole teidän omaa mielikuvitustanne tai vaikka itse pirun ääni? Kukaan ei vielä tähän päivään saakka ole voinut vastata minulle.
Kommentit (6)
Jumala - ja kaikkien uskontojen jumalat muutenkin - ovat ihmisten mielikuvituksen tuotteita. Etkö sinä sitä tiennyt? Eihän siinä ole mitään pahaa eikä merkillistä. Moraaliarvoja ja yhteisen elämän sääntöjä niillä jumalilla on pyritty määrittelemään, ja valtaa käyttämään. Jotkut uskonnot ovat kehittyneet, jotkut junnaavat paikallaan muun muassa mitä naisten asemaan tulee, mutta enemmän on uskonnoissa yhteisiä asioita kuin eroja.
Jumala on ihmisen mielikuvituksen tuotetta.
Kuule kun se Jumala on sinä itse. Sinä päätät elätkö taivaassa vai helvetissä. Tuolla ei ole ketään joka hieroisi sinun narsistista egoasi ja sanoisi että juuri sinä olet tärkeä ja sinun tarpeesi. Ja vastavuoroisesti sanoisi, että joku muu on vähemmän tärkeä kuin sinä ja sinulla on oikeus elää tätä henkilöä riistäen.
Vierailija kirjoitti:
Jumala - ja kaikkien uskontojen jumalat muutenkin - ovat ihmisten mielikuvituksen tuotteita. Etkö sinä sitä tiennyt? Eihän siinä ole mitään pahaa eikä merkillistä. Moraaliarvoja ja yhteisen elämän sääntöjä niillä jumalilla on pyritty määrittelemään, ja valtaa käyttämään. Jotkut uskonnot ovat kehittyneet, jotkut junnaavat paikallaan muun muassa mitä naisten asemaan tulee, mutta enemmän on uskonnoissa yhteisiä asioita kuin eroja.
Ja kaikki valtauskonnot on syntyneet miesten tarpeista alistaa naisia ja alempiarvoiseksi kokemiaan miehiä.
Jos jumala on jotenkin erityisen kiinnostunut herkkäuskoisista typeryksistä.
Tutkimattomia ovat Härran tiet. Aamen.