Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äiti-ihmiset pysyy järjissään?

Vierailija
21.04.2022 |

Olen siis itse yksinelävä. Tänään näin muutaman tunnin ystävääni, jonka elämä tuntuu omaan korvaan täydeltä painajaiselta.

Kolme lasta, ikähaarukka 2-10 vuotta. Kaverini keskimääräinen uniaika on 2-4h yössä ollut jo vuosia, koska ei pysty nukkumaan enempää. Krooninen väsymys.

Lapset tappelee koko ajan. Koko ajan on ongelmaa ja perheterapeutti käy toisinaan. Opet soittelee, kun välillä on koulussa ongelmia jonkun kanssa.

Itse äiti opiskelee ja töissäkin välillä. Parisuhde on, ja riitaa on kuulemma usein miehen kanssa kasvatusmetodeista, miltei päivittäin.

Perheen koirat ovat myös ongelmakoiria, purevat kaiken mahdollisen tavaran, eikä ole vieläkään oikein sisäsiisteytynyt.

Aamulla joka ikinen päivä aikainen aamuherätys kuuden jälkeen samaan oravanpyörään, vastahakoiset ja tappelevat lapset kouluun ja sanoo niille 30 kertaa, että pue ja pese hampaat, muttei mitään tapahdu. Kaverini mukaan kotona ollessa on koko aika sellaista "tuntosarvet pystyssä oloa", koska tappelevia lapsia ei voi jättää yksin hetkeksikään. Relata ei saa, paitsi kerran omaa aikaa viikossa lenkkipolulla yksin 20 min.

Kun kaverini puhui elämästään, en vaan voi ymmärtää, miten perheelliset ihmiset pysyy järjissään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja mukavaa rauhallusta elämää on vietetty aina. Nyt lapset jo isoja.

Vierailija
2/8 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa sut luulemaan, että kaikilla perheellisillä on tuollaista? Meillä on ainakin mukavaa ja rauhallista elämää, just sellaista kuin toivoimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan minun elämäni ole koskaan tuollaista ollut. Toki välillä ollut vähän raskaampia aikoja mutta noin muutoin aika rauhallista. Ja tokihan nuo kullannuput välillä (okei, aika usein) suorastaan testaavat, kuinka pitkä pinna minulla on =D

Lapset 6v, 12v ja 16v.

Vierailija
4/8 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli 4 lasta, hyvin kasvatettuja jokainen. Ei ollut tuollaista. Olimme 14, 11, 8 kun kuopus syntyi. Ei kaikissa perheissä tapella tai kiukutella.

Vierailija
5/8 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäitinä, parisuhde voi hyvin, ei lemmikkejä ja lapsilla on säännöt ja kuri. Tykkään elämästäni :)

Vierailija
6/8 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
7/8 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotiäitinä, parisuhde voi hyvin, ei lemmikkejä ja lapsilla on säännöt ja kuri. Tykkään elämästäni :)

Hienoa, jos saat hoitaa omia lapsia rauhassa. Meillä naapuriin muutti yh-äiti, jolla 6 - vuotias lapsi. Lapsi soitti 12 h päivässä meidän ovikelloa vähän väliä, asui samassa rappukäytävässä. Tuo 6 - vuotias sai mennä pihalle kun halusi ja tehdä mitä halusi esim. viedä kaikki lelut pihalle pehmoleluista ja legoista lähtien, vesi sateella hänellä oli tabletti (tietokone) pihalla.

Nuo naapurin lapset tekevät monen ihmisen omien lapsien hoidosta helvetin. Vaikka ilmoitat minne niin mitään ei tapahdu.

Vierailija
8/8 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo liity mitenkään normaalien perheiden arkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme