Perheen ruokamenot
Mitä teillä menee kuukaudessa ruokakauppaan? Siis sisältäen kaikki mitä ruokakaupasta yleensä ostetaan (ruoka, juomat, wc-paperi, saippuat, pesuaineet jne.). Meidän kuusihenkisellä perheellä menee n.900€ ja yritän saada ainakin satasen pois per/kk.
Kommentit (15)
Noin 800eur, kaksi aikuista ja kaksi pohjatonta teinipoikaa. Tässä summassa molempien aikuisten kaikki ruoat, ei tule siis lounasruokia lisäksi.
Halvallapa elätte, jos tuo olisi totta. Meikäläisen yhden (1) hengen taloudessa osuuskaupan lasku on 4-600 euroa kuukaudessa, siihen tosin sisältyy myös bensalasku, vajaa satanen/kk.
1000-1300€ on mennyt s-mobiilin mukaan. Ja tässä ei edes ole ihan kaikki ruokaostokset mukana. :(
5 hengen perhe, ja olisi kyllä tosiaan säästämiselle mahdollisuuksia.
3 aikuisen perhe (poika täytti just 18v), ruokamenot kuukaudessa keskimäärin 320 e. Kukaan meistä ei ns. syö ulkona lounasta.
2 aikuista, 4v, 2v, 2v lapset.
600€/kk ollut budjetti jo vuosien ajan. Riittää nippanappa.
Sisältää ruuat ja päivittäisen kotitaloustarpeet mitä lidl/prismasta saa.
Viitisen sataa näyttäisi menevän, siis mulla, miehellä ja kissalla. Säästön varaa tuossa olisi varmasti ja ollaan eletty aiemmin tiukemmallakin budjetilla, mutta en jaksa nyt stressata asiasta, koska ei tuo kauppalasku tiliä tyhjiin vie.
Vierailija kirjoitti:
Halvallapa elätte, jos tuo olisi totta. Meikäläisen yhden (1) hengen taloudessa osuuskaupan lasku on 4-600 euroa kuukaudessa, siihen tosin sisältyy myös bensalasku, vajaa satanen/kk.
Onpa iso vaihteluväli. Mielenkiintoista olis tietää miten onnistut kituuttamaan tuohon 4 euroon.
Yhden aikuisen talous ja max 400 euroa kuukaudessa. Viime kuussa meni näköjään vain 320 euroa.
Yks mun kaveri elää tosi halvalla per kk. Sit kerran kävi ilmi, että ravintola/pikaruoka/wolt ei lasketa ruokakuluihin, vaan se on viihdettä. Samoin karkki ja muut herkut, alkoholi jne. Työpaikkalounaitakaan ei laskettu ruokakuluiksi. Eli ruokakuluihin hänen laskelmissaan laskettiin vain kotona tehty perusruoka ja halvaksi tuli, miten ihmeessä sä saat kulumaan niin paljon ruokaan?
Itse taas lasken ruokakuluiksi kaiken mikä tulee cittarista/prismasta/lidlistä + ravintolat, kahvilat, lähikaupasta haetut oluet, u name it. Tietysti mullakaan tää laskelma ei ole täydellinen, koska välillä siinä cittarin kauppakuitissa on vaikka jotkut toppahanskat tai pattereita tai shampoo tai vastaavaa, eli mullakin on laskettu ruokakulut väärin, mutta toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
3 aikuisen perhe (poika täytti just 18v), ruokamenot kuukaudessa keskimäärin 320 e. Kukaan meistä ei ns. syö ulkona lounasta.
Tuo on 3,5 euroa/pvä/henkilö. Ettehän syö mitään vai onko marjoja, kalaa ym tuotteita, joita saatte muualta.
1100 euroa/kk , 2 aikuista ja kolme teiniä. Kauppana kylläkin ainoa Sale, jossa osataan pitää hinnat korkeina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on 3,5 euroa/pvä/henkilö. Ettehän syö mitään vai onko marjoja, kalaa ym tuotteita, joita saatte muualta.
Meillä eletään ruuan suhteen 50-lukua eli pakastimessa on marjoja, järvessä kalaa, naapurilla kanoja (mutta eivät kalasta, joten kun minä saan kuhan, niin vaihdan sen kananmuniin) jne. Esimerkiksi jauhoja voi ostaa 10 kg säkillisen - tai oikeastaan vaihtaa sipuleihin ja porkkanoihin. Vaivalloista ja hankalaa monen mielestä, mutta aika edullista, jos ei laske marjanpoimintatyöajalle hintaa.
Meillä menee myös noin 900-1000€/kk, kuudelle hengelle. Ja tuohon summaan joudun näkemään aika paljon vaivaa, jahtaamaan tarjouksia ja alennettuja tuotteita. Olen karsinut ylimääräisiä ostoksia ja johdonmukaisesti yritän ostaa edullisimpia tuotteita.
Summaan sisältyy myös lemmikkien ruuat ja tarvikkeet (kissanhiekat, koirannamit...) jne.
Oletettavasti tuo tuosta vain kasvaa, kun kaikki hinnat näyttävät nouseva.
Ok,no problem :(