Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei helvata, kaihi 39v iässä. Uskaltaako leikata?

Vierailija
17.04.2022 |

Kaihi voi tulla toki nuorillekin mutta se on harvinaisempaa. Mulla reuman takia kortisonilääkitys ajoittain ja kortisoni aiheuttaa/kiihdyttää kaihia. Nyt sitten ei enää näköä saanutkaan lasien vahvuutta lisäten korjattua, ja menin lääkäriin, kaihi molemmissa silmissä.
Pelkään hemmetisti kaikkea silmän laserointia tms leikkauksia ylipäätään. Onko kukaan käynyt kaihileikkauksessa? Miten operaatio meni? Pitääkö se uusia jossain vaiheessa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puntaroit molempien plussat ja miinukset ja teet päätöksen.

Sisarukseltani 59 v leikattiin kaihi ja hyvin meni.

Vierailija
2/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kaihia leikatessa menee lähinäkö. Eli sen jälkeen ei näe lähelle. Näkee kylläkin kauas ja tarkasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kaihia leikatessa menee lähinäkö. Eli sen jälkeen ei näe lähelle. Näkee kylläkin kauas ja tarkasti.

Linssileikkauksessa silmään asennetaan monitehoinen tekomykiö eli toimenpiteen jälkeen näkee lähelle ja kauas ilman laseja. Kaihileikkauksessa silmään asennettava tekomykiö on yksitehoinen eli kaihileikkauksen jälkeen on käytettävä silmälaseja jollekin etäisyydelle.

Vierailija
4/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua jos et halua sokeutua niin niin kaihileikkaus on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
5/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla täysi sokeus mikäli kaihi leikataan. Mieti tarkkaan mitä teet.

Vierailija
6/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä hirvittää, päiväkirurginen toimenpide ja yleensä samana päivänä kotiin.

Vierailija
7/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 48v ja kaihi toisessa silmässä. Saan korjattua näön vielä laseilla ja lääkäri sanoi, että ei kannata näin nuorena vielä leikata. Kuulemma voi tulla 20 vuoden kuluttua erilaisia komplikaatioita leikattuun silmään. Mm. verkkokalvon kiinnikkeen repeämiä tms.

Vierailija
8/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaihileikkaus sokeuttaa lopullisesti. Mikäli haluat pitää näön en suosittele leikkausta.

Vierailija
9/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linssileikkauksessa silmään asennetaan monitehoinen tekomykiö eli toimenpiteen jälkeen näkee lähelle ja kauas ilman laseja. Kaihileikkauksessa silmään asennettava tekomykiö on yksitehoinen eli kaihileikkauksen jälkeen on käytettävä silmälaseja jollekin etäisyydelle.

Toihan on sulaa järjettömyyttä ettei kaihileikkauksessa saman tien asenneta parempaa tekomykiötä!

Vierailija
10/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssileikkaus. Pääset eroon kaihista ja silmälaseista etkä tarvitse lukulasejakaan tulevaisuudessa.

Vierailija
11/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

_Eipä pidä ollenkaan paikkansa. Lähinäkö ei häviä. Olin kaihileikkauksessa ja minulta laseroitiin molemmat silmät samantien. Minulla on ammatti, jossa tarvitaan tarkkaa lähinäköä,  ja minä todella näen oikein hyvin. 

Ap: Sinun ei tarvitse pelätä toimenpidettä ollenkaan. Se on täysin A) kivuton ja B) nopea.  Jälkeenpäin saa nauttia kermakakkua, voileipiä ja kahvia/teetä. Täällä E-Savossa ainakin, jossa on maailman parhaat lääkärit ym henkilkunta. 

Vierailija
12/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaihileikkaus sokeuttaa lopullisesti. Mikäli haluat pitää näön en suosittele leikkausta.

Eipähän pidä paikkansa. Mitä sinä tuollaista höpiset. olet trolli tai vain ilkeä. Minä en ole sokeutunt, vaan näen paljon paremmin kuin ennen kaihileikkausta. Toimenpide on lyhyt ja nopea ja kivuton. Piste.

Vierailija
13/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isälläni ensimmäinen silmä epäonnistui. Siellä repesi jotain. Jäi pysyvästi huonoksi. Sillä ei näe kunnolla ja kova häikäisy.

Taisen silmän teki myöhemmin toinen lääkäri ja se onnistui.

Vierailija
14/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on sulaa järjettömyyttä ettei kaihileikkauksessa saman tien asenneta parempaa tekomykiötä!

- Ei tarvita rillejä leikkauksen jälkeen. Jos haluaa, niin ok. Silmälääkäri kirjoittaa reseptin, jos haluaa rillit. Minä en halunnut ja näen oikein hyvin.  Tottakai tekomykiö asennetaan samantien. 

Vierailija
15/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tavanomainen leikkaus silmäkirurgeille.  Kaihia leikataan myös ikäihmisiltä tämän tästä.

Eri asia olis, jos vatsaa tai suolistoa leikattaisiin.

Vierailija
16/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh ? On taas potaskaa. Hoitamaton glaukooma sokeuttaa, hoitamaton kaihikin tavallaan , koska lopulta maailmasi on todella sumea ja epätarkka.

Mitä tulee siihen tekomykiöön niin valinta ja kustannuskysymys. On mahdollista korjata pelkkä liki tai kaukonäkö ja xxxx määrä euroja lisää niin hajataittokin on korjattu. Ikänäön korjauksesta vielä samaan pakettiin en ole varma.

Noin muuten suosittelen, ei sitä usko ennen kuin itse kokee minkä valaistumisen se saa aikaan. Kaihua ei enää ole tapana ns.kypsyttää kuten ennen.

Vierailija
17/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus kestää jotain 10 minuuttia ja kivuton. Mun toinen silmä leikattiin nelikymppisenä ja kohta leikataan toinen. Helppo homma ja näkö parani heti.

Vierailija
18/20 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asennetaan yksitehoinen keinomykiö, ole tarkkana, että saat sellaisen näön kuin haluat: hyvä lähelle tai kauas tai jonkinlainen kompromissi. Minulle luvattiin hyvä kompromissi, mutta tosiasiassa sain hyvän näön vain hyvin lähelle. Hyvä näkö kauas olisi ollut paljon parempi sikäli, että lukulaseja saa halvalla. Nyt jouduin ostamaan tonnin miinuslasit vahvuudella -2,50. Hajataitteisuuden muutokset tekevät sen, että nämäkään ei ole ikuiset.

Vierailija
19/20 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus auttaa.

Vierailija
20/20 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaihi jo 10 vuotta. Koska ei ole näkökentässä, niin ei näköä haittaa. Lähinäkö on kyllä huonontunut muuten parissa vuodessa niin paljon, että olen harkinnut leikkaukseen menoa.

N50