Hartan Skater S kääntyvä etupyörä jumissa
Olisiko kenelläkään kokemuksia Hartanin Skater S -rattaista ja kertoisi minulle onko kääntyvän etupyörän kanssa ollut ongelmia.
Minulla on 3 kk vanhat rattaat ja etupyörää pidän nykyisin aina lukittuna, koska kääntymistoiminto ei toimi oikein mitenkään. Suoraan eteenpäin kulkiessa vaunu " viettää" johonkin suuntaan ja jos kääntyy niin etupyörä jumittuu usein sivuasentoon eikä vaunulla siis pysty liikkumaan eteenpäin ennenkuin pyörä on joko suoristettu käsin tai olen nostanut keulaa niin, että pyörä suoristuu itsestään.
Olen tosi pettynyt tuohon eturattaaseen, koska nimenomaan sen pyörimisfunktion vuoksi halusin tällaiset vaunut. En ole vielä ehtinyt tehdä valitusta, joten en tiedä mikä vastaus tulee olemaan, mutta ajattelin kysellä onko muilla samanlaisia kokemuksia - eli onko tämä Hartaneissa yleistä, vai onko minulle sattunut maanataikappale?
Kommentit (10)
No enpä ole älynnyt rasvailla. Pitänee käydä läpi rattaat viikonloppuna ja katsoa ettei mitään sotkuja sinne ole kertynyt ja sitten rasvata kaikki osat.
Kiitos vinkistä, toivottavasti se auttaa.
Takuu kyllä on voimassa, mutta menin ostamaan rattaat netistä niin tuntuu kovin vaivalloiselta alkaa valituksia tekemään. Toivon, että saisin ne toimimaan omin avuin.
Eli kysyisinki mistä olet ostanut ne? Kiitos paljon vastauksesta!
Eli Saksasta nettikaupasta. Toimitus meni lupausten mukaan, joten siinä suhteessa minulla ei ole mitään valittamista. Toimitusaika oli muistaakseni jotain 4 viikkoa.
Joo, siis se etupyörähän lähtee irti, sinne vaan tappiin öljyä ja sitten se toivottavasti pyörii taas reippaammin. Minä myös tilasin omani netistä, juuri PingPongOnlinesta, tosi hyvä ja luotettava toimitus oli ja tuotiin kotiin asti. Pari kertaa kyselin jotain rattaiden matkan aikana ja heti sain vastauksen sähköpostitse, vaikka täällä joskus jotkut valitteli, ettei siellä vastata viesteihin.
Pieni varoituksen sana: Ihan kaikkein tahmeimmalla nuoskalumikelillä auraamattomalla tiellä etupyörä, tai itse asiassa sen lokasuoja, on tosi huono. Mutta ko. keliä oli viime talvena täällä pääkaupunkiseudulla ehkä kahdesti. Olen itse sitä mieltä, että rattaan muuten loistava kääntyvyys esim. ahtaissa kaupoissa ym. korvaa kyllä tuon. Ja eipä kai mitään vaunuja ole kiva nuoskassa auraamattomilla teillä lykkiä.
En ole koskaan ottanut renkaita pois enkä rasvannut. Renkaat tuntuvat olevan tiukasti kiinni, mutta pitäisivät ilmeisesti irrota helposti. Onko siinä joku juju?
Ei kun pakkaamaan ja odottelemaan muutama viikko rattaita takaisin korjauksesta. Kannattaa aina ostaa ulkomaisita verkkokaupoista, niin huollot ja takuut pelaa, jos jaksaa kantaa lastaaan mutaman viikon ilman vaunuja,
näistä ohjeista rakentavassa hengessä! Kunpa olisi itsekin ollut aikanaan yhtä fiksu. Mutta ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu. Harmi.
Ihan vakavasti puhuen olen kyllä ratkaisuuni erittäin tyytyväinen, sillä useimmitenhan mitään vikaa ei kuitenkaan ole, ja ainakin meidän perheellä oli esikoisen syntymän aikaan muutakin käyttöä sille 350 eurolle, jonka säästimme Saksasta tilattaessa (silloin Vauvatalo Johanna myi kyseisiä kärryjä päheään 850 euron hintaan - EI kiitos! Pingpongista saimme hintaan 500 e ja kotiin kuljetettuna). Sillähän ostaa vaikka aika hienot matkarattaat lisäksi, tai ihan mitä muuta tahansa.
Rasvauksesta vielä - meillä selvästi piti alussa rasvata useammin tai jumitti, nykyään se jo vähän antaa anteeksi eikä tarvitse enää niin usein. Pyörät irtoavat painamalla niiden keskellä olevaa pyöreää nappia, joka jää ulos kun pyörät ovat irti-asennossa. Etupyörässä sama nappi on siinä keskellä sitä lukitusmekanismia. Kertokaahan auttoiko?!
Pakko sanoa että Saksassa hoitui takuukorjaaminen paljon nopeammin ja paremmin kuin täällä suomessa. Saksasta tuli uudet osat 2 päivässä, täällä suomessa 1kk vanhoja rattaita laitettiin liikkeessä kasaan nippusiteellä ja se oli myyjän mielestä sillä korjattu... Joten voin vain lämpimästi suositella saksasta tilaamista =)
Vaikka kyseessä olivat eri merkkiset rattaat ja suomessa ostetuissa oli " mitätön" vika oli palvelu täällä ala-arvoista.
Hartanin kotisivuilta löytyy myös eri rattaiden suomenkieliset ohjeet.
Olethan rasvaillut sitä kääntymismekanismia ahkerasti? Olen myös ihan älyttömän tyytyväinen ko. rattaisiin/vaunuihin, mutta rasvaa vaativat, jotta kulkee ongelmitta. Noin kuukauden välein ehkä kehoittaisin. Meillä laitetaan sellaista rasvasuihketta mitä käytetään myös polkupyörän ketjuissa. Ja kurkkaa toki, ettei siellä vaan ole mitään möhnää. Jos olet rasvannut ajallaan, en tiedä mikä voisi olla kyseessä. Takuu voimassa?