Huhtimasujen perjantai
Taas on viikko vierähtänyt! :) Perjantai on yleensä mun lempparipäivä viikosta, mutta tänään kyllä masentaa. Kurkku on ihan mielettömän kipeä. Piti herätä 4 aikaan yöllä juomaan kuumaa ja vietän siis päivän kotona, töihin on turha yrittää.. Tekis mieli jotain " rohtoja" mutta kun ei taida oikein voida ottaa muuta kuin paracetamolia. Kaiken lisäksi on sellaset " menkkakivut" ja vuotoa.. Blaah. Sori masentava päivän aloitus.. toivottavasti muilla perjantai on alkanut vähän pirteämmin!
Mammanalku77 + tiitiäinen 14+0
Kommentit (10)
nautiskelen tässä omenaa jolle olen normaalisti superallerginen. ilmeisesti tämä raskaus ja kaikki hormonit vaikuttaa asiaan jotenkin, ja hyvä niin. en oo syöny yhtään omenaa varmaan kymmeneen vuoteen. nyt otetaan vahinko takaisin =)
siis koska tää väsymys hellittää? esikoista odottaessa ei ollut mittään vastaavaa ja huonovointisuuden loputtua loppu väsymyskin. nyt ei tunnu hellittävän yhtään .pahoinvointi on onneks kaikonnut aika hyvin, vaikka ei tässä raskaudessa onneks mitään kovin pahaa ollutkaan..
koko viikonloppu töitä mikä on hyvä sinänsä kun vähän aikaa näytti siltä että työt loppuu kokonaan. yritän saada hyvät tulot tälle viimeselle puolelle vuodelle kun oli noi viime vuoden tulot niin surkeet äitiyslomien takia. siis mahd isoista äitiyspäivärahoista haaveilen kun ostettiin just se asuntokin ja velkaa on vaikka kuinka =)
niistä hankinnoista. annoin suurimman osan esikoisen vaatteista pois eli tälle uudelle ostetaan varmaan sit omat. aika paljon tarvikkeita on kuitenkin säästetty ja esim sänky varmasti jää esikoiselta just sopivasti pieneks. sitä vaunu juttua mietin vielä eli ostaakko sisarusrattaat vaiko eikö.. onneks tässä on vielä hetki aikaa miettiä.
meilläkin on pojan 2-vuotis synttärit ihan parin viikon päästä. en muista enää kuka kirjotteli.. ei olla vielä mietitty mitään kakkuja tai muuta mut jotain auto-aiheista varmaan. tehdään toi remontti ensin valmiiks että päästään uuteen kotiin juhlimaan.
sit pehkuihin =)
marie 13+5
Heipsis,
onneksi on viikonloppu tulossa! Nykyään on tapana mennä aina lauantaisin ja sunnuntaisin päikkäreille yhtä aikaa esikoisen kanssa, niin tulee levättyä vähän enemmän kuin viikolla. Töissä käyminen ja esikoisen vieläkin katkonaiset yöt vaativat veronsa.
Masu on alkanut pullottaa jo ihan kivasti mutta mammahousut olivat vielä aivan liian isot. Pitää siis pärjätä vielä vähän isommilla housuilla. Teen toimistotyötä ja istun suurimman osan päivää, mikä tuntuu vähän aiheuttavan painetta alamahaan. Aina pitää muistaa välillä käydä käpyttelemässä jossain. Niin ja aiemmassa ketjussa kerrotuista ummetuksen aiheuttamista mahakivuista on kokemusta täälläkin. Sen siitä saa kun lopettaa aamukahvin juomisen...
Kovasti olen koittanut tunnustella, josko niitä liikkeitä kohta alkaisi tuntua, mutta ei ainakaan toistaiseksi vielä mitään. Miksi sitä pitääkin olla niin malttamaton näissä asioissa ;D
Tekisi mieli ostaa sellainen päiväsänky uudelle tulokkaalle olohuoneeseen, jotta pikkuinen voisi olla muun perheen kanssa samassa tilassa. Silmissäni on kuva sellaisesta pikkuruisesta korisängystä, mutta toisaalta olisi vain väliaikainen ostos, koska näillä tietoa lapsilukumme jää kahteen. Voisihan siitä tietenkin tehdä perintökalun. Esikoinen syntyi kans aikoinaan keväällä ja vietti suurimman osan kuumasta kesästä viltin päällä lattialla pötkötellen tai sylissä. Nyt lattia on kyllä esikoisen valtakuntaa, joten sinne ei pikkusta viitsi ainakaan alussa laittaa toisen leikkien tielle. Noin muuten ei hankintoja tarvitse kovin paljoa tehdä ihan vain tätä uutta pikkuista varten.
Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
-Ghattis 14+4
Saamat tunnelmat täälläkin kun ghattiksella. Sama työ ja samat vaivat. Meilläkin esikoinen valvottaa ja heräilee yleensä puol kuuden aikaan, mutta tänään jouduin herättämään vähän ennen seittemää! Oikein luksusta näin perjantaiaamuna. Viikonloppua odottelen kovasti, että pääsee vähän lepäilemään.
Sellanen rottinkinen vauvansänky ois kyllä ihana, mutta todella kallis, ja esikoiselta kun on toi pinnis jo valmiina, niin se saa kelvata.
Täytyy mennä syömään jotain, ettei nälkä pääse yllättämään.
Hyviä vointeja
lellu 13+2
Hei vaan!
Ihan ensimmäiseksi Mammanalku77:lle hirveästi parantavia ajatuksia, olin itse ihan alkuraskaudesta karmeassa flunssassa. Koitahan levätä ja pitää itsestäs ja tiitiäisestä huolta.
Meillä oli eilen ensimmäinen ultra np. Olipas ihana kokemus, kaikki oli ihan ok ja pari kuvaakin saatiin mukaan. Viikkoja olis nyt ultran mukaan 13+1 ja näillähän sitä sit mennään loppuun asti, LA siirtyi sitten parilla päivällä aikaisemmaksi ja on nyt 12.4. Pikkuinen ei millään meinannut näyttää niskaansa vaan piteli toista kättä siinä edessä, eipä sillä ei meillä (miehen kanssa) ollut mitään hoppua, olis sitä voinut katella vaikka kuin pitkään :). Kyllä ne tarvittavat lukemat sitten vihdoin ja viimein saatiin. Nyt se sitten jysähti oikeasti tajuntan...tuolla masussa on oikeasti joku pikkuinen kasvamassa *huokailee onnellisena*.
Hirmuisen mukavaa viikonloppua kaikille!
Za_Ka & pikkuinen 13+1
Tänään vaihteeksi töissä aika rento päivä, joten ehtii pikaiset kuulumiset tännekin kirjoitella.
Mä teen kanssa istumatyötä, joten varsinkin illalla maha on aika pallona, ummetusta ei onneksi vielä ole ollut. Kuvittelin jo pahoinvoinninkin loppuneen, mutta eilen illalla piti taas tehdä pöntön kanssa tuttavuutta. Huoh sais jo loppua, oksentelua on kestänyt jo vaikka kuinka kauan.
Verensokerin mittauksetkin alkavat jo sujumaan aika kätevästi. Sormenpäät ovat vaan vähän hellinä, kun ekana päivänä piti ensin pari kertaa harjoitella, sit sen jälkeen piti vielä saada oikeitakin arvoja. No onneksi noita sormia riittää. Kertakaan ei ole kyllä verensokeri noussut yli raja-arvojen, että en sitten tiedä miten juuri sinä aamuna sattuikin olemaan verensokeri koholla, kun labrassa mitattiin. Onko teillä kellään muulla raskausdiabetes riskiä. Mähän jouduin tähän sokeritarkkailuun sukurasitteen takia.
Mitään uusia hankintoja ei munkaan tarvitse tulokkaalle tehdä. Paitsi tietysti jos tyttö tulee, niin paljon mekkoja ja punaisia vaatteita :) On muuten ihanaa kun on kesä edessä pienen kanssa, ei tarvitse uloskaan topata montaa vaatekertaa. Meillä on esikoinen syksylapsi, joten nyt pääsee siltä osin helpommalla.
Viikonlopusta on tulossa aika kiireinen. Sunnuntaina vietetään pojan 2v synttäreitä ja lauantaina isäntäkin on työreissussa, joten kahdestaan saadaan poitsun kanssa synttärit valmistella. Pitää tunnustaa, että aiemmin en ole oikeaa täytekakkua tehnyt (kääretorttuviritelmiä vain), mutta nyt ajattelin yrittää, saa nähdä pitääkö viime tipassa lähteä vielä metsästämään valmista kakkua:)
No tässä nämä " pikaiset" kuulumiset
terv joikkuli kohta 15 vkoa
Mulla oli tänään eka neuvolalääkäri..Ihanaa tätä nykyä siellä aina tsekkastaan ultralla.. Monta kertaa pääsee vaavia kattomaan. Sykekin saatiin (omasta rasvakerroksesta huolimatta) kuulumaan, oli siinä 140-150.. Tuli vaan mieleen, et mitenkäs se juttu siitä sykkeen vaikutuksesta sukupuoleen meni?! Me ei oteta ennakkoon selville sukupuolta ja noi vanhan kansan jutut kiinnostaa.. Esikoisen kanssa kaikki piti sitten paikkaansa.. :)
Nyt vietetään pojan kanssa viikonloppua kaksistaan, kun iskä on Norjassa ulkomaankeikalla pari viikkoo..Mutta tää alkaa olla jo melko normaalia aika ajoin tää kaksistaan elo, kun yleensäkin on melkoisesti reissuhommia..
Meilläkään ei olisi edessä vaatteita kummempia hankintoja.. Seisomalaudan esikoista varten ajattelin kuitenkin hankkia..
T:Timpura 13+4
Moi!
Ajattelin kirjoitella pitkästä aikaa kuulumisia minäkin... olin viime viikon kesälomalla ja nyt taas takaisin töiden ja koneen ääressä... Onneksi on viikonloppu pian alkamassa :)!
Tosin eilen olin heti saikulla, kun tää raskaus taas pelästytti eli aamulla herätessä tuli kirkasta punaista vuotoa ja alavatsa oli kipeä ihan menkkamaisesti... eikun soittamaan neuvolaan apua, on kuulema ihan normaalia eikä tarvitse huolestua, jollei vuotoa ole paljon ja/tai kivut muutu " viiltäviksi" . Kävin kuitenkin varmuuden vuoksi neuvolassa näyttäytymässä ja hyvin kuuluivat tasaiset sydänäänet eli vauvalla pitäisi olla kaikki ihan ok. Onneksi tuo vuoto loppui eilisen aikana, eikä vatsakaan ole tänään ollut kipeä. Toivottavasti ei enää uudelleen tule samanlaista, mulla kun on takana useampia alkuraskauden keskenmenoja, niin jostain kumman syystä tuo verivuoto säikähdyttää yhtä pahasti joka kerran.
Eilistä säikähdystä lukuunottamatta on mennyt mukavasti, masu on kasvanut parin viime viikon aikana ihan silmissä ja kohta täytyy kai ottaa oikeat äippähousut käyttöön, kun alkavat nämä väljimmätkin stretch-farkut näin iltapäivästä kiristää. Pahoinvointikin on alkanut vihdoin helpottaa, tosin se kyllä yllättää heti kun /jos ei muista syödä parin kolmen tunnin välein.
Hauskaa viikonloppua kaikille huhtiksille!
T: Mysteria 15+5
PS. Olen sattuneesta syystä käynyt välillä vaklailemassa tuolla maaliskuisten pinossa ja heillä on kiva tapa kopioida päiväpinojen alkuun linkki edellisen päivän pinoon. Oisko ideaa tehdä niin täällä huhtikuisissakin, niin löytyisivät nuo kuulumiset helpommin, jollei ihan joka päivä kerkeä kuulumisia lueskelemaan?
Kerrankin olen yksin kotona ku mies on kaupungilla...
Olen tuossa lueskellut miten muilla alkaa jo maha kasvaa, mutta itselläni on vielä riittänyt vain vyön löysäys. Pitäisikö tässä alkaa huolestua :)
Odotan ensimmäistäni, joten olisin kysynyt kaikilta joilla on toinen tulossa (ja toki muilta ensisynnyttäjiltä) milloin hankit ensimmäisiä tarvikkeita vauvaa varten? Olenko erilainen kun vielä ei oikein " uskalla" hankkia mitään jos jotain tapahtuukin?
Vietetään oikein rentouttava viikonloppu!
Ensimmäistä odottelen minäkin ja en oikein uskalla mitään vielä hankkia. Hirveästi tekisi mieli mennä vauvatarvikkeita ja vaatteita hypistelemään ja jotain hankkimaankin, mutta jotenkin ei vaan vielä pysty. Eilen annoin luvan itselleni np ultran jälkeen, että käytiin miehen kanssa hakkimassa pikkuruiset sukat odottelemaan :). Olen useamman kerran tänäänkin käynyt niitä katselemassa... tuntuu vähän höpsöltä.
Ilmeisesti sitä suojelee itseään, jos jotain sattuukin... Olisi vain niin mukava, jos osaisi ottaa rennosti & nauttia täysillä tästä ajasta.
Za_Ka & pikkuinen 13+1 (joka omistaa jo yhdet sukat :D)
Tänään ensimmäistä kertaa pitkään aikaa ruoka maistui hyvälle ja sitä pystyi syömään isomman annoksen. Alkaakohan tuo pahoinvointi menemään jo hiljalleen ohi...
Oli keskustelua tuosta masun kasvamisesta... ei oo mullakaan oikeestaan kasvanut, varmaan se vähäinenkin on vaan turvotusta. Ite oon kans ensikertalainen ja vielä kaksoset tulossa joten luulis että pian alkaa näkymään. Tästä raskaudesta tietävätkin alkaa jo sillee vähän ärsyttävästi kattoon että onko sielä mahaa vai ei, vähän ehkä häiritsevää.
mukavaa viikonloppua kaikille!
pocahontas rv11+3