Kertokaa mika on kun vauvan kakat on pitkin selkaa joka ikinen kerta!
 Siis hoidan 3kk ikaista vauvaa ja nyt parin viikon aikana kakat ovat tursunneet lahes joka kerta vyotarolta ja selasta ulos. Mielestani vaipat ovat aika pienia, mutta aitinsa laittaa niita mukaan niin niita kaytettava. Kotona ei kuulemma tuollaisia vahinkoja yleensa satu, niin mietin etta mita ihmetta ma teen vaarin?? Olen koettanut laittaa vaippaa mahdollisimman paljon ylos takana, mutta silti sinappit tursuaa. Nolottaa jo ihan kauheasti, kun aina on kakkavaatepussi kotiinviemiseksi mukana...
 Vauva on mielestani tosi isokokoinen, kayttaa Pampersin kokoa 3. Mille kiloille se on?
Kommentit (9)
en tiiä mistä johtuu. =) Sit helpottaa ku rupee syömään kiinteitä. Ehkä toinen vaippamalli auttaisi?
 Sanoin aidille, tai ilen jo nyt useana paivana maininnut etta en ymmarra miten mulle kay nain vauvan kanssa. Tanaankin huomasin etta nyt ahistaa kakkaa ja heti aloin vaihtamaan vaippaa niin oli jo body ihan kakassa. Ei mulla omien kanssa ole noin kaynyt! Siis koko ajan. JOs hanella itsellaan ei kay noin niin voiko vaipissa olla vikaa, vai sitten minussa laittajana. On tamakin ongelma! ;o)))
 Siis tosi noloa kun joka ikinen paiva kay noin, ajattelin jo etta kohta ostan oamn paketin suurempia vaippoja kotiin ja kokeilen sattuuko vahinkoa silloin, mutten viitsisi tuollaiseen " kierteeseen"  lahtea.
 Mutta olette siis sita mielta etta olisi ehka liian pieni koko tms, kun ihmetyttaa etta ihan tompeloko olen?!
Ja pikkuhousut auttavat joskus vähän kiristämään vaippaa ylhäältä tai ovat ainakin yksi välikerros ennenkuin muut vaatteet ovat liemessä. Ihan normaalia tuo on ollut meidän kaikilla lapsilla, vaippamerkeissä ei mun mielestä ole ollut mitään eroa tuon asian suhteen.
 kuopuksella sama ongelma niin kauan kun sai pelkkää maitoa.
 Kokeiltiin kyllä kaikki mahdolliset vaippamerkit ja -mallit sekä eri kokoisia vaippoja. Aina oli selkä vaan kakassa.
 Pullealla vauvalla taisi vaan olla niin syvä ura selkärangan kohdalla ettei mitään vaippaa voinut saada tarpeeksi tiiviisti päälle vaikka miten olisi laittanut :s
 Ongelma poistui soseiden ja puurojen myötä kun kakka muuttui kiinteämmäksi.
Laitettiin yöksi alushousut yöpuvun alle. Ei enää tursunut. Kiristi pöksyt vissiin oikeista paikoista!
Selän puolella ei ole yhtään ' resoria' , vaan kaikki tosiaan pääsee tursuamaan ihan vapaasti pitkin niskaa... Liberosta olen tykännyt sen takia, kun siinä on selän puolella sellanen resori estämässä kakan valumista. Kait siitäkin kakka tursuaa kyllä läpi jos pitkään pitää kakkavaippaa. Ap:lle en nyt kyl vastannut, mut yleensä vaipoista :).
 sitten vain paa-asiassa minulle, eivatka aidille...?
 Mut joo, totta on etta ei mitaan resoria takana vaipassa.

Vika voi tietty olla siinä että on liian pieni vaippa, pyydä hankkimaan isompia. Voihan olla niin että äiti tottumuksesta ostaa samaa kokoa ja ei hiffaa että lapsen kasvaessa vaippakoko muuttuu.
 Yksi syy voi olla siinä että ne kakat osuu tulemaan just silloin kun on sun hoidossa ja kotona on paskomatta ja äiti ei tiedä minkälaisia lasteja kasvanut vauva tuottaa.
 Minulla useita lapsia ja eritoten yksi oli sellainen että teki noita jättipaskoja ja joskus oli niskaan asti sitä satsia riittänyt.
Miksi lapsen äiti ei itse hoida vauvaansa, kun on noin pieni vielä?