Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

korona ja kova kurkkukipu

RTY
14.04.2022 |

Minulla on ollut korona ja kova kurkkukipu ja ääni käheä nyt jo 5 päivää, koska tämä oikein hellittää? Onko kokemuksia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Itsellä ei tullut edes kurkkukipua tai yskää. Hyvin yksilöllistä nuo oireet ja oireiden kesto.

Vierailija
2/15 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti vain ekan päivän kurkkukipu. Toivottavasti ap:lla helpottaa pian. Tosi yksilöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme otettu

Vierailija
4/15 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin kaksi kuukautta. toisilla kolme. Toisilla jää long covid oireet päälle, ties kuinka pitkäksi aikaa. Nuorilla kuulemma long covid oireetkin poistuvat aikanaan, vanhemmilla ei koskaan.

Koeta olla hyvillä mielin, silloin hormonit toimivat paremmin ja elimistö myös korjaa vauriot paremmin.

Vierailija
5/15 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää kesti.

Vierailija
6/15 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko 3-4 päivää ollut kovempi kurkkukipu pojalla.

Vierailija
7/15 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla kurkkukipu kesti viikon. Tokalla kerralla oli vain vähän nuhaa, ei kurkkukipua. Eli minulla ollut tauti kahdesti tänä keväänä ja kolme rokotusta alla.

Vierailija
8/15 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaillaan itse koronassa (3 rokotusta on) - 1. päivä outoja lihaskipuja    2. päivä palelua, kurkku hieman kipeä, lämpöä 37,5     3. päivä kotitestissä plussa, kurkkukipua, kutinaa nenässä, aivastelua, lämpö 37,6     4. päivä nuhaa 37,6 ja nuutunut olo ... 

olen äärimmäisen helpottunut jos pääsen näin vähällä, olen 50+ astmaatikko

Vierailija
9/15 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysitkö mitään helpotusta Ap? Itselläni myös 3 päivää kestänyt sietämättömän kova kurkkukipu koronan vuoksi eikä mikään auta, kaikkea kokeiltu: 

Paracetamol 1000 mg

Ibumax 400

Panadol hot -juoma

Kurkkutabletit: Positivil Fluzink, Strepsils, Mynthon extra vahvat pastillit, Bafucin (jonka pitäisi muka puuduttaa..)

Hunajatee, suolavedellä kurlailu (laatta lentää)

Jäätelö ja mehujää (turruttaa hetkeksi, mutta seurauksena on entistä kauheampi kurkkukipu)

Help me! Nukkuminen ja nieleminen todella vaikeaa tämän vuoksi.

Vierailija
10/15 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljättä päivää järkyttävä kurkkukipu eikä mikään auta. Normaalisti käyttäisin Finrexiniä, mutta nyt en pysty, kun olen raskaana :( Räkä ja limainen yskä iski myös ja yleensä tässä vaiheessa flunssassa kurkkukipu on jo hellittänyt, mutta ei koronassa.

Vierailija
12/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla 15 v kesti todella kova kurkkukipu 5 päivää, ei rokotteita. Koronatesti positiivinen kotona ja julkisella otettuna.

Vierailija
13/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä päivää järkyttävän kova kurkkukipu eikä ääntä ollut ollenkaan. Viidentenä päivänä kurkkukipu oli poissa.

Söin Panadolia maksimiannostuksella, hunajaa raakana useamman kerran päivässä, kummaa nustaherukkamehua ja kurkkupastilleja.viikon sen jälkeen olin vielä tosi väsynyt.

Kyllä se siitä.

Vierailija
14/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vuorokauden verran kestänyt. Ei ollut oikeastaan kipua.. pieni karheus. Tosi lievänä tuli, ei rokotteita.

Vierailija
15/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta parasetamol kurkkukipuun