Paras ja pahin MBTI-tyyppi? Perustelut?
Minusta kaikista paras on ilman muuta ENTP. He ovat avarakatseisia, älykkäitä, progressiivisia ja sivistyneitä, ja omaavat hyvän huumorintajun. Osaavat viihdyttää muita. He tosiaan pitävät älykkäistä ja järkevistä keskusteluista. Jos tykkäät keskustella esim. ruoista, somesta ja ulkonäöstä, niin ESFX-tyypit ovat ehkä enemmän sinun mieleesi.
ENTJ:t ovat myös muuten oikein mukavia, mutta yleisesti ottaen vähän liian päteviä.
INTX-tyypit ylipäätään luulevat olevansa hyvin sivistyneitä ja muita edellä olevia. He aika harvoin kokevat myötähäpeää ja ovat usein vähän kylmiä. Heille on tärkeää keskustella järkevistä ja monimutkaisista asioista.
INFP:t ovat ylipäätään kilttejä, luovia ja lojaaleja, mutta vähän liian itseään aliarvioivia, samoin INFJ:t.
ISFJ:t ovat vähän kuin INFJ:t, mutta hieman yksinkertaisempia. Toki jos luotettavaa ja auttavaisia ystävää etit, niin ISFJ sopii hyvin.
ISFP:t ovat vähän yksinkertaisia, puhuvat aika vähän ja ovat aika vähälahjaisia. Jos pidät lempeästä ja suvaitsevaisesta ihmisestä, sopii sulle.
ENTP on ihan mukava persoonallisuustyyppi. Itse olen INTJ, mutta alkoholin vaikutuksen alaisena on usein ENTP.
Kun juon alkoholia, ihmiset sanovat minulle, että minun persoonallisuus ei muutu. Ei muutukaan - huonompaan suuntaan, vaan parempaan suuntaan.
INTJ:nä ollessa minulla ei ole juuri suvaitsevaisuutta muita ihmisiä kohtaan, mutta kun juon, niin lämpö muitakin ihmisiä kohtaan alkaa kasvaa.
INTJ:tä voidaan pitää eräänlaisena häiriötilana ihmiskeskeisessä maailmassa, mutta toisaalta tieteen ja ajattelun suurimmat läpimurrot ovat kasautuneet juuri INTJ-ihmisille. Lista on loputon.